Re: Rekonstrukce TT
Napsal: 04.6.2009 9:54
V. Ložek:
1) Ta plná čára má motivovat gumokoly k jízdě ve svém pruhu, i když ten "pruh" je v tom oblouku strašlivě úzký, ale aspoň ta čára dá řidiči tramvaje informaci o přesahujícím gumokolu. Není to nic moc, ale něco to je. Před křižovatkou čára logicky končí, protože kdyby pokračovalan plná čára přes křižovatku, tak by se tím vlastně vjezd degradoval dopravním značením jen na použití pravých oblouků. Nicméně i mně ta čára trochu leží v žaludku.
2) Poloha nového sloupu - nový sloup lze postavit tam, kde není v kolizi s podzemními vedeními inženýrských sítí a v úsecích podél linie chodníků to zpravidla bývá kolem 0,7-0,9 metru od obruby na osu sloupu. To, že stávající sloup stojí jinde je hezké, ale nic to neumožňuje, nový lze postavit jen tam, kde se podaří vyběhat všechna razítka - no a že se pak kopne do země a nějaké kabely jsou o metr vedle přesně v místě nového sloupu už je jen technický problém, legislativně je tam "čisto" a sloup postavit lze. Čili nové sloupy se staví tam, kde se je podaří projednat a zpravidla to bývá blíže k obrubě a dále od baráků. Což při úzkém chodníku bývá i "doprostřed".
3) Závěsy se ruší a nahrazují sloupy proto, že se zejména po r. 1989 nikdo moc nezabýval věcnými břemeny závěsů na nemovitostech a tak máme v síti hromadu míst, kde musí být závěs na objektu při nejbližšírekonstrukci TV odstraněn. Když se podívám do zahraničí, kde lze závěsy na domech dělat při novostavbě TT, tak nevím, co si mám myslet o naší keltské kotlině...
4) Jejda. Koordinace sloupů VO a TV je v Praze odvěký probĺém, příkladem budiž třeba úsek Kubánské náměstí - Nádraží STrašnice, kde byl (a možná ještě je) les duplicitních sloupů - staré VO a nové TV připravené k instalaci nástavců se svítidly VO. Tak tedy... Dopravní podnik je správcem trolejovéhop vedení a stožárů TV, firma Eltodo je správcem sítě VO a stožárů VO. Tyto dva subjekty jsou schopny se dohodnout na integraci stožárů, existuje a po dohodě se běžně osazuje stožár VO schopný nést TV a dále existuje i stožár TV, který lze upravit dosazením nástavce se svítidlem VO. Ale koordinace tak, aby nevznikl les duplicitních stožárů je možná jen při totální přestavbě ulice, kdy se ruší staré VO i TV stožáry. Jinak to věstšinou narazí na fakt, že zařízení VO i TV mají nějakou životnost, takže se třeba rekonstruuje TT včetně TV, ale správce VO nemá důvod ani odůvodnitelné peníze na to jít paralelně do rekonstrukce VO, takže se to "připraví" a připravené to může být ještě nekolik let... Jak je to ve Štefánikově nevím, sloup na fotce mi připadá jako obyčejný TV...
5) Ještě si neodpustím poznámku k těm polohám sloupů. DO jisté míry je to dáno i tím, že si projektant sází sloupy tam, kde mu to "nejlépe vyjde". Ten proti vchodu do zahrady se mi nelíbí, ale možná to fakt nešlo líp. Bohužel co funguje ve stávajícím stavu, nefunguje podle platných ČSN po rekonstrukci. Ohledně toho sloupu v chodníku, co by snad mohl být blíže trávníku - tam bych se bál toho, že blíže k trávníku vede něco v chodníku a nelze tam dát sloup - viz výše. Ale nechápu, proč ten stožár nemůže být v tom trávníku, ideálně třeba i jiné barvy než šedivý... Že nemůže být sloup v trávníku, to by asi uměla vysvětlit nějaká pracovnice odboru ochrany prostředí...
1) Ta plná čára má motivovat gumokoly k jízdě ve svém pruhu, i když ten "pruh" je v tom oblouku strašlivě úzký, ale aspoň ta čára dá řidiči tramvaje informaci o přesahujícím gumokolu. Není to nic moc, ale něco to je. Před křižovatkou čára logicky končí, protože kdyby pokračovalan plná čára přes křižovatku, tak by se tím vlastně vjezd degradoval dopravním značením jen na použití pravých oblouků. Nicméně i mně ta čára trochu leží v žaludku.
2) Poloha nového sloupu - nový sloup lze postavit tam, kde není v kolizi s podzemními vedeními inženýrských sítí a v úsecích podél linie chodníků to zpravidla bývá kolem 0,7-0,9 metru od obruby na osu sloupu. To, že stávající sloup stojí jinde je hezké, ale nic to neumožňuje, nový lze postavit jen tam, kde se podaří vyběhat všechna razítka - no a že se pak kopne do země a nějaké kabely jsou o metr vedle přesně v místě nového sloupu už je jen technický problém, legislativně je tam "čisto" a sloup postavit lze. Čili nové sloupy se staví tam, kde se je podaří projednat a zpravidla to bývá blíže k obrubě a dále od baráků. Což při úzkém chodníku bývá i "doprostřed".
3) Závěsy se ruší a nahrazují sloupy proto, že se zejména po r. 1989 nikdo moc nezabýval věcnými břemeny závěsů na nemovitostech a tak máme v síti hromadu míst, kde musí být závěs na objektu při nejbližšírekonstrukci TV odstraněn. Když se podívám do zahraničí, kde lze závěsy na domech dělat při novostavbě TT, tak nevím, co si mám myslet o naší keltské kotlině...
4) Jejda. Koordinace sloupů VO a TV je v Praze odvěký probĺém, příkladem budiž třeba úsek Kubánské náměstí - Nádraží STrašnice, kde byl (a možná ještě je) les duplicitních sloupů - staré VO a nové TV připravené k instalaci nástavců se svítidly VO. Tak tedy... Dopravní podnik je správcem trolejovéhop vedení a stožárů TV, firma Eltodo je správcem sítě VO a stožárů VO. Tyto dva subjekty jsou schopny se dohodnout na integraci stožárů, existuje a po dohodě se běžně osazuje stožár VO schopný nést TV a dále existuje i stožár TV, který lze upravit dosazením nástavce se svítidlem VO. Ale koordinace tak, aby nevznikl les duplicitních stožárů je možná jen při totální přestavbě ulice, kdy se ruší staré VO i TV stožáry. Jinak to věstšinou narazí na fakt, že zařízení VO i TV mají nějakou životnost, takže se třeba rekonstruuje TT včetně TV, ale správce VO nemá důvod ani odůvodnitelné peníze na to jít paralelně do rekonstrukce VO, takže se to "připraví" a připravené to může být ještě nekolik let... Jak je to ve Štefánikově nevím, sloup na fotce mi připadá jako obyčejný TV...
5) Ještě si neodpustím poznámku k těm polohám sloupů. DO jisté míry je to dáno i tím, že si projektant sází sloupy tam, kde mu to "nejlépe vyjde". Ten proti vchodu do zahrady se mi nelíbí, ale možná to fakt nešlo líp. Bohužel co funguje ve stávajícím stavu, nefunguje podle platných ČSN po rekonstrukci. Ohledně toho sloupu v chodníku, co by snad mohl být blíže trávníku - tam bych se bál toho, že blíže k trávníku vede něco v chodníku a nelze tam dát sloup - viz výše. Ale nechápu, proč ten stožár nemůže být v tom trávníku, ideálně třeba i jiné barvy než šedivý... Že nemůže být sloup v trávníku, to by asi uměla vysvětlit nějaká pracovnice odboru ochrany prostředí...