Stránka 607 z 660

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 04.6.2009 9:54
od Absolut
V. Ložek:

1) Ta plná čára má motivovat gumokoly k jízdě ve svém pruhu, i když ten "pruh" je v tom oblouku strašlivě úzký, ale aspoň ta čára dá řidiči tramvaje informaci o přesahujícím gumokolu. Není to nic moc, ale něco to je. Před křižovatkou čára logicky končí, protože kdyby pokračovalan plná čára přes křižovatku, tak by se tím vlastně vjezd degradoval dopravním značením jen na použití pravých oblouků. Nicméně i mně ta čára trochu leží v žaludku.

2) Poloha nového sloupu - nový sloup lze postavit tam, kde není v kolizi s podzemními vedeními inženýrských sítí a v úsecích podél linie chodníků to zpravidla bývá kolem 0,7-0,9 metru od obruby na osu sloupu. To, že stávající sloup stojí jinde je hezké, ale nic to neumožňuje, nový lze postavit jen tam, kde se podaří vyběhat všechna razítka - no a že se pak kopne do země a nějaké kabely jsou o metr vedle přesně v místě nového sloupu už je jen technický problém, legislativně je tam "čisto" a sloup postavit lze. Čili nové sloupy se staví tam, kde se je podaří projednat a zpravidla to bývá blíže k obrubě a dále od baráků. Což při úzkém chodníku bývá i "doprostřed".

3) Závěsy se ruší a nahrazují sloupy proto, že se zejména po r. 1989 nikdo moc nezabýval věcnými břemeny závěsů na nemovitostech a tak máme v síti hromadu míst, kde musí být závěs na objektu při nejbližšírekonstrukci TV odstraněn. Když se podívám do zahraničí, kde lze závěsy na domech dělat při novostavbě TT, tak nevím, co si mám myslet o naší keltské kotlině...

4) Jejda. Koordinace sloupů VO a TV je v Praze odvěký probĺém, příkladem budiž třeba úsek Kubánské náměstí - Nádraží STrašnice, kde byl (a možná ještě je) les duplicitních sloupů - staré VO a nové TV připravené k instalaci nástavců se svítidly VO. Tak tedy... Dopravní podnik je správcem trolejovéhop vedení a stožárů TV, firma Eltodo je správcem sítě VO a stožárů VO. Tyto dva subjekty jsou schopny se dohodnout na integraci stožárů, existuje a po dohodě se běžně osazuje stožár VO schopný nést TV a dále existuje i stožár TV, který lze upravit dosazením nástavce se svítidlem VO. Ale koordinace tak, aby nevznikl les duplicitních stožárů je možná jen při totální přestavbě ulice, kdy se ruší staré VO i TV stožáry. Jinak to věstšinou narazí na fakt, že zařízení VO i TV mají nějakou životnost, takže se třeba rekonstruuje TT včetně TV, ale správce VO nemá důvod ani odůvodnitelné peníze na to jít paralelně do rekonstrukce VO, takže se to "připraví" a připravené to může být ještě nekolik let... Jak je to ve Štefánikově nevím, sloup na fotce mi připadá jako obyčejný TV...

5) Ještě si neodpustím poznámku k těm polohám sloupů. DO jisté míry je to dáno i tím, že si projektant sází sloupy tam, kde mu to "nejlépe vyjde". Ten proti vchodu do zahrady se mi nelíbí, ale možná to fakt nešlo líp. Bohužel co funguje ve stávajícím stavu, nefunguje podle platných ČSN po rekonstrukci. Ohledně toho sloupu v chodníku, co by snad mohl být blíže trávníku - tam bych se bál toho, že blíže k trávníku vede něco v chodníku a nelze tam dát sloup - viz výše. Ale nechápu, proč ten stožár nemůže být v tom trávníku, ideálně třeba i jiné barvy než šedivý... Že nemůže být sloup v trávníku, to by asi uměla vysvětlit nějaká pracovnice odboru ochrany prostředí...

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 03.6.2009 22:53
od V. Ložek
Absolut: Pár poznámek a dotazů k rekonstruované trati na Újezdě:
Co znamená plná čára podél tramvajové tratě (a zároveň řady parkujících aut) a proč náhle končí v oblouku u vjezdu na náměstí a nevede až ke křižovatce?
IMG_1.jpg
IMG_2.jpg
Ten sloup uprostřed chodníku je také povedený. To ho nešlo dát k okraji trávníku jako ten za ním?
IMG_3.jpg
A obdobně sloup uprostřed chodníku před vchodem do Kinské zahrady.
IMG_4.jpg
Zase při téhle akci zase přibily sloupy na úkor závěsů na domech. Budou na ně alespoň přemístěny pouliční lampy?

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 30.5.2009 15:02
od DPmPET
P_V píše:DPmPET: Vůbec tomu nerozumím. Kde na těch fotkách jsou pražce? Koleje tam visí ve vzduchu, sem tam podepřené špalíkem a ukotvené páskem. Kdyby se tam ty pražce měly vkládat dodatečně, tak na těch vrutech už nebudou navlečené hmoždinky.
Jak kvalitně se asi beton napasuje pod kolejnice a podkladnice visící ve vzduchu. Snad všude na stavbě, kde se něco betonovalo do bednění, tak v místě kde bednění bylo vodorovně shora, jsem si povšiml bublin a dutin. Jo kdyby se kolejnice přivrtávaly na hotovou hladkou desku, a tedy od začátku již byly zatížené vlastní vahou, to by byla jiná.
No ale když se v metru můžou pražce připevňovat montážní pěnou, tak asi technologie a materiály pokročily natolik, že není třeba míti obav :)
Jo něco se viděl při výměně pražců v pražském metru,kdy se vydloubnou staré dřevěné vyhnilé pražce a vloží se tam betonové polopražce z pružným uchycením vossloh.Jo tam se foukne trošku montážní pěny ale pak se to jěště doleje silikonem nebo gumoasfaltem.
U systému který se použil u Vyšehradského tunelu a na náměstí Kinských(Švandovo divadlo) tak souprava se skládá z plastové podkladnice,2 ks vymezovacích podložek(rozměry 7/9,5/12/14,5/17,5 podle potřeby)2 ks vrutu a2 ks hmoždin.Po lehkém dotažení a kontrole rozchodu a geometrie se to zalije betonem.Pa zatvrdnutí se to dotáhne na požadovaný moment momentovým klíčem nebo strojem (robel).
U tohoto systému to vlastně drží hmoždinky a pro pohyb do strany plastová podkladnice,která má ze spoda prolisy.
DPmPET 8-)

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 30.5.2009 14:42
od DPmPET
MOp píše:Drevene prazce jsou samozrejme jen v miste kolejovych obvodu. Vzhledem k faktu, ze trat drzi jiz 6 rokem bez jedineho problemu, je poznamka o vode zatim bezpredmetna..
Na Svandove divadle prazce nejsou, ale hodilo by se je tam po cca 4 metrech vkladat kvuli snadnejsi vystavbe.
No tak pražce betonové tam jsou ,ale v přechodových kusech.Proložené pražce by byly lepší s kombinací s plastovými podkladnicemi vossloh(rychlejší doladění rozchodu a optimalní roviny)
8-)

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 30.5.2009 14:37
od DPmPET
PvvS píše:Dreveny prazce do betonu ?? No potes vidle, pokud tam v ziem zatece.
Dřevěné pražce se občas běžně zalévají betonovou směsí (kolejové obvody,kaverny a pod),je to lepší než podbíjet pražce štěrkem furt do kola.Geometrie koleje je stabilnější a nedochází k poklesům.Používala se tato technologie dříve i nyní.
DPmPET 8-)

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 30.5.2009 14:33
od syverin
Pvvs: No nevím, co jsou v Praze oblouky na dřevěných pražcích zalitých do betonu (namátkou náměstí Míru), tak i po poměrně dlouhé době drží jako helvétská víra.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 30.5.2009 14:15
od MOp
Drevene prazce jsou samozrejme jen v miste kolejovych obvodu. Vzhledem k faktu, ze trat drzi jiz 6 rokem bez jedineho problemu, je poznamka o vode zatim bezpredmetna..
Na Svandove divadle prazce nejsou, ale hodilo by se je tam po cca 4 metrech vkladat kvuli snadnejsi vystavbe.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 30.5.2009 13:11
od PvvS
Dreveny prazce do betonu ?? No potes vidle, pokud tam v ziem zatece.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 30.5.2009 12:38
od Petr
P_V píše:(...)Kdyby se tam ty pražce měly vkládat dodatečně, tak na těch vrutech už nebudou navlečené hmoždinky(..)
Dodatečně vkládané pražce se použily třebas v ulici Na Poříčí http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006112502 a vypadalo to tam tak, jak fotky ukazují

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 30.5.2009 12:24
od P_V
DPmPET: Vůbec tomu nerozumím. Kde na těch fotkách jsou pražce? Koleje tam visí ve vzduchu, sem tam podepřené špalíkem a ukotvené páskem. Kdyby se tam ty pražce měly vkládat dodatečně, tak na těch vrutech už nebudou navlečené hmoždinky.
Jak kvalitně se asi beton napasuje pod kolejnice a podkladnice visící ve vzduchu. Snad všude na stavbě, kde se něco betonovalo do bednění, tak v místě kde bednění bylo vodorovně shora, jsem si povšiml bublin a dutin. Jo kdyby se kolejnice přivrtávaly na hotovou hladkou desku, a tedy od začátku již byly zatížené vlastní vahou, to by byla jiná.
No ale když se v metru můžou pražce připevňovat montážní pěnou, tak asi technologie a materiály pokročily natolik, že není třeba míti obav :)

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 29.5.2009 20:56
od DPmPET
Tak ta tratˇ vydrží třeba 30.let ale problém jsou oblouky,které vydrží 6-8.let.Postup na demontáž : Odbourá se litý asfalt se živicí na základní nosnou desku nebo vyfrézuje se do výšky plastových kritek ,kde pod nima jsou zaklopeny upevnˇovadla,které se povolí či po výměně železa utáhnou.A pak po doladění rozchodu se to zalije betonovou směsí či živicí a zhotoví se povrch z litého asfaltu.

Info pro Zakutaleny.banan:Nejdřív se sešijou kolejnice ve stycích ,namontují se rozpory a doladí se vymezovacími podložkami do rozchodu ,navlečou se podkladnice z podkladovou gumou a dotáhnou se .Srovaná se to na metrovku a pak se to přidělá na pražce(podle druhu upevnění budˇpřivrtá a utáhne se podkladnice vruty na dřevěné pražce nebo dotáhne se šroubem /vrutem/pružná svěrka vossloh na betonový pražec).Srovná se to výškově a budˇ se to podbije nebo se zalije betonovou směsí.

DPmPET 8-)

Re: Reko Ujezd

Napsal: 28.5.2009 23:19
od DavidD
Proxy píše:
Zakutaleny.banan píše:Prohledl jsem si fotky z rekonstrukce na Ujezde, a prijde mi dost zvlastni pouzita technologie - nejdriv presne umistit kolejnice a pak pod ne nalit beton... (teda tak nejak jsem pochopil, ze to ma probihat). Uprimne mi to pripada jako kdyz v Kocourkove staveli skolu a zacali strechou... 8-) Pouzila se tahle metoda uz nekde? (Nesleduju rekonstrukce tak detailne, abych si to pamatoval). Proc se to neposadi normalne na prazce? Diky za odpovedi.
Tato metoda se poslední dobou používá skoro všude, protože je to rychlejší a levnější ;-)
Rozdíl je v tom, že kvůli pražcům by se muselo vytěžit celé podloží pod BKV, pak použít různé izolace, různé druhy štěrků, pak to celé podbít a nakonec vytvořit nějaký líbivý kryt... bohužel na takový postup v současnosti nemáme peníze, takže lépe použít pevnou jízdní dráhu.
Docela mě napadá otázka, jak to bude vypadat po 15 letech provozu..jestli se ty úchyty v betenu nevymlátí a jak se případná oprava trati bude provádět, jestlu to bude nutné celé rozbít zbíječkou, nebo bude stačit vyměnit koleje..

Re: Reko Ujezd

Napsal: 28.5.2009 20:42
od Proxy
Zakutaleny.banan píše:Prohledl jsem si fotky z rekonstrukce na Ujezde, a prijde mi dost zvlastni pouzita technologie - nejdriv presne umistit kolejnice a pak pod ne nalit beton... (teda tak nejak jsem pochopil, ze to ma probihat). Uprimne mi to pripada jako kdyz v Kocourkove staveli skolu a zacali strechou... 8-) Pouzila se tahle metoda uz nekde? (Nesleduju rekonstrukce tak detailne, abych si to pamatoval). Proc se to neposadi normalne na prazce? Diky za odpovedi.
Tato metoda se poslední dobou používá skoro všude, protože je to rychlejší a levnější ;-)
Rozdíl je v tom, že kvůli pražcům by se muselo vytěžit celé podloží pod BKV, pak použít různé izolace, různé druhy štěrků, pak to celé podbít a nakonec vytvořit nějaký líbivý kryt... bohužel na takový postup v současnosti nemáme peníze, takže lépe použít pevnou jízdní dráhu.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.5.2009 20:41
od MOp
Ano pouzilo, ve Vysehradskem tunelu. FZ z Ujezda pripravim az budu ve stavu moci psat popisky.

Reko Ujezd

Napsal: 28.5.2009 20:27
od Zakutaleny.banan
Prohledl jsem si fotky z rekonstrukce na Ujezde, a prijde mi dost zvlastni pouzita technologie - nejdriv presne umistit kolejnice a pak pod ne nalit beton... (teda tak nejak jsem pochopil, ze to ma probihat). Uprimne mi to pripada jako kdyz v Kocourkove staveli skolu a zacali strechou... 8-) Pouzila se tahle metoda uz nekde? (Nesleduju rekonstrukce tak detailne, abych si to pamatoval). Proc se to neposadi normalne na prazce? Diky za odpovedi.