Stránka 601 z 660

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.8.2009 15:05
od Absolut
Já myslim, že dobrý.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 28.8.2009 14:29
od MOp
Téměř dokončená harfa vozovny Kobylisy.
Vím, že šetřit se musí, ale za "makadamový" povrch JDCT pochválit prostě nemohu, je mi z něho k zblití.. :-( Zlatá žulová dlažba...

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 04.8.2009 20:27
od Bobek
A nebude se ono rozšíření hodit mj. už při (někdy snad následující) opravě Hlávkova mostu?
O dobudování Pobřežní jáužnevímkolik (IV+V?) a Vysočanské radiály nemluvě, to je běh na hodně dlouhou trať.

Re: Karlův most

Napsal: 04.8.2009 15:49
od P_V
Po poradě s chytrou knihou: na Karlově mostě je původní pouze úsek nad Kampou a tři oblouky na staroměstské straně. Vše ostatní je replika původní stavby, zbudovaná po nějaké povodni, jichž přišlo hafo. Už první povodeň, která přišla asi 30 let po dokončení mostu, z něj smetla 5 oblouků.
A nad tím, co se vybudovalo po povodni koncem 19. století, by dnešní ortodoxní památkáři asi pukali vzteky - ona rekonstruovaná část má pouze slupku původní stavby, ale vnitřek je (podle výkresu v té knize) moderní vylehčená konstrukce, založená na kesonech. Tehdy se spokojili jen s tím, že zamítli vážně míněný návrh na přestavbu mostu, spočívající ve snížení počtu pilířů a zvětšení rozponu polí, aby velká voda snáze prošla. To dnes se radši staré základy pečlivě konzervují mezi štětovými stěnami, i za cenu toho, že to trhá parníky jež se tam opováží vplout.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 04.8.2009 15:20
od Proxy
Jak je vlastně široký Štefánikův most, který byl rekonstruován nedávno :?:

Mi přijde jeho uspořádání jako ideální pro městský most - dva pruhy tramvají, dva pruhy aut, dva pruhy cyklostezky a dva pruhy chodníků... rozhodně se nedá hovořit o nějaké kapacitní mega komunikaci, nebo se mýlím? :wink:

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 04.8.2009 15:16
od willyjeff
VIKtor píše:Tady už někdo dlouho nebyl na Karlově mostě... :roll:
Nemusí být přímo na něm, stači na něj jen mrknout z dálky a nové kameny svítí snad i v noci jak jsou jiné barvy :D

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 04.8.2009 15:03
od VIKtor
m@rtin píše:...pár kamenů na zábradlí a dlažby stále původní...
Tady už někdo dlouho nebyl na Karlově mostě... :roll:

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 04.8.2009 9:02
od Absolut
To je hodně odvážné tvrzení, že je něco původní, když to bylo znovu postaveno s použitím původních surovin. Ohledně Libeňského mostu si myslím, že je beton jako beton, nicméně nelíbí se mi rozšiřování mostu jen tak protože prostě proto. Zvlášť, když se v Karlíně zřídila za hromadu hnašich peněz kapacitní komunikace spojující Libeň s magistrálou.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 04.8.2009 8:45
od m@rtin
P_V píše:
Marek B. píše:Ten most má v neposlední řadě velkou historickou hodnotu (kubistický sloh, arch Janák) a kopie se prostě originálu nikdy rovnat nemůže. A ještě k tomu je rozšíření zcela zbytečné, jak už napsali jiní.
Čím se liší 70 let starý beton od 0 let starého betonu, když to zvenku vypadá stejně? Janákovo to bude i nadále. Třeba na takovém Karlově mostě jsou původní jen základy několika pilířů, vše ostatní je jen trapná pozdější replika.
Tak to je samozřejmě pěkná pitomost. Karlův most je až na betonovou desku v něm, pár kamenů na zábradlí a dlažby stále původní. I pilíře stržené povodní před více jak 100 lety byly postaveny z kamenů na dně Vltavy.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 04.8.2009 5:13
od P_V
Marek B. píše:Ten most má v neposlední řadě velkou historickou hodnotu (kubistický sloh, arch Janák) a kopie se prostě originálu nikdy rovnat nemůže. A ještě k tomu je rozšíření zcela zbytečné, jak už napsali jiní.
Čím se liší 70 let starý beton od 0 let starého betonu, když to zvenku vypadá stejně? Janákovo to bude i nadále. Třeba na takovém Karlově mostě jsou původní jen základy několika pilířů, vše ostatní je jen trapná pozdější replika.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 04.8.2009 3:46
od Marek B.
Ten most má v neposlední řadě velkou historickou hodnotu (kubistický sloh, arch Janák) a kopie se prostě originálu nikdy rovnat nemůže. A ještě k tomu je rozšíření zcela zbytečné, jak už napsali jiní.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 04.8.2009 3:30
od P_V
MOp píše:Jeden pozdrav z vozovny Kobylisy..
Kolo je pryč... to vypadá, jako by nyní funkčnost celé vozovny závisela na volnosti objízdné koleje. Kdyby tam aspoň šlo zpětněpohybovat z výstupní zastávky ve smyčce...

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 03.8.2009 22:40
od MOp
Jeden pozdrav z vozovny Kobylisy..

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 03.8.2009 18:49
od XSC
Oskar píše:Nevím, proč někdo protestuje proti rozšíření mostu. Automobilový provoz tu je a bude, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím třeba i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat. A taková rekonstrukce mostu je záležitost na desítky let, takže bych rozhodně dal přednost future-proof řešení před nějakým flikováním. Ubrat jízdní pruh je možné vždy. Přidat ho je o mnoho složitější.
Protože je to v daném případě neefektivní. Na obou předmostích není kam ty 4 pruhy přivést. Spíš mi to přijde jako taktika - rekonstrukce se odkládá tak dlouho, že nakonec bude nutné současný most zbourat a postavit nový. Samozřejmě že cena normální opravy < cena opravy mostu v havarijním stavu < cena nového mostu. Ten bude "připraven na budoucnost", což jinak znamená, že bude ještě dražší.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 03.8.2009 9:05
od Oskar
Nevím, proč někdo protestuje proti rozšíření mostu. Automobilový provoz tu je a bude, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím třeba i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat. A taková rekonstrukce mostu je záležitost na desítky let, takže bych rozhodně dal přednost future-proof řešení před nějakým flikováním. Ubrat jízdní pruh je možné vždy. Přidat ho je o mnoho složitější.