Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 01.4.2009 20:51

Kdysi sem něco natáčel a fotil v Dráždˇanech u vozovny Reick rozvětvení na Alt Reick -Prohlis-Dobritz ,tak tam mají taky nainstalované přimazávání ve žlábku i v koruně v kolejovém trojuhelníku,ale maže to jenom v obloucích .Jestli to eliminuje tření nákolků v obloucích tak bych to chápal ale někde na rovném úseku trati jsou to vyhozené investice.
DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bobik » 01.4.2009 18:34

No že se mažou okolky aby nepískaly třením v obloucích to vím (mmch na Nám. Republiky ta vanička na mazání ve žlábku je, zkus proštudovat v terénu), ale že by se mazaly i nákolky? :shock: Když to vezmu "selským rozumem" tak to logicky musí klouzat. Jak to je ve skutečnosti netuším, ale soudě podle fotek to nějak fungovat bude.

Dana

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Dana » 01.4.2009 14:04

demon píše:
PvvS píše:demon : diky mene pevnymu ulozeni ty podvozky kmitaji a dost solidne prispivaji k vlnkovitosti.
Ale právě těm kmitům mělo druhé vypružení zabránit, nebo ne ?
Další tlumiče a "megi" jsou tam kvůli lepšímu útlumu kmitů - viz Pimex: "Přínosy svislého vypružení o primární stupeň
zmenšuje neodpružené hmoty a tím i dynamické přitížení svislých sil
omezuje opotřebení kol a kolejového svršku
snižuje interní a externí hlučnost tramvaje
zlepšuje jakostní číslo chodu Wz a to v horizontálním a vertikálním směru, čímž zvyšuje komfort cestování, snižuje únavu řidiče"
Pro snížení kmitání, pro tišší chod a hlavně pro pdstatné snížení opotřebení jsem nalezla informace o mázání hlav kolejnic. Například zde
Obrázek
obrázek získán z http://www.kspaul.com/cms/IMG/pdf_Railway_Traffic.pdf
a třeba
Obrázek
Obrázek získán http://www.rtands.com/B/feature2.html

Schopnost zabrzdit ze dána adhezí mezi kolem a kolejí. ... Jak safra brzdí, když je namazáno??? A .. může to skutečně tak ovlivnit hlučnost?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 31.3.2009 23:50

Jedna se o preventivni opatreni v ramci pravidelne udrzby. Navic se bude operativne premistovat na OC Hvezda dle postupu praci, tak aby se vyuzila 100%. Preci jen je to trosku draha sranda..

Kdyby to tu nekdo cetl, tak bude na Barrandove a to nehrozi :-((

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Radek » 31.3.2009 22:20

Tak v týdnu 20.-24.4. má proběhnout noční podbíjení modřanské tratě. Že by to tu někdo četl?:-)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6708
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od demon » 31.3.2009 17:14

PvvS píše:demon : diky mene pevnymu ulozeni ty podvozky kmitaji a dost solidne prispivaji k vlnkovitosti.
Ale právě těm kmitům mělo druhé vypružení zabránit, nebo ne ?
Další tlumiče a "megi" jsou tam kvůli lepšímu útlumu kmitů - viz Pimex: "Přínosy svislého vypružení o primární stupeň
zmenšuje neodpružené hmoty a tím i dynamické přitížení svislých sil
omezuje opotřebení kol a kolejového svršku
snižuje interní a externí hlučnost tramvaje
zlepšuje jakostní číslo chodu Wz a to v horizontálním a vertikálním směru, čímž zvyšuje komfort cestování, snižuje únavu řidiče"

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od PvvS » 31.3.2009 10:13

demon : diky mene pevnymu ulozeni ty podvozky kmitaji a dost solidne prispivaji k vlnkovitosti.

Dana

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Dana » 30.3.2009 19:19

jara píše:Přidávám detailní fotku z jedné olomoucké tratě.
Ano .. moc děkuji za obrázky. Já nalezla tytu schematické obrázky:
Obrázek
Obrázek
Kanálky v prvním obrázku se jistě musí rychle zanést, ucpat a zanýtovat oježděným materiálem.

Druhý obrázek mne navádí na zamyšlení nad umístením nádrže. Je v Praze umístěna v malých zemních skříních podél trati? Nebo je poblíž u některého sloupu nádrž? Jsou tyto nádrže plněny z nějakého tanku? Nebo formou přivážených bombiček plných substance? Maže se stejným olejem, jako výměny?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6708
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od demon » 30.3.2009 18:16

PvvS píše:Nj , likvidatory T6 a klony s komfortama. Dvoji vypruzeni udela s tratou peknej bordel.
Může mi někdo osvětlit, proč se tedy Komforty tak zhusta propagují a mimo Prahu i používají, mají-li na tratě tak fatální vliv jak tu popisujete ?
Vždycky jsem byl toho názoru, že dvojí vypružení je použito právě z důvodu nižšího vertikálního tlaku na kolejnice...

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od jara » 30.3.2009 16:43

Přidávám detailní fotku z jedné olomoucké tratě.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od syverin » 30.3.2009 16:42

PvvS píše:Nj , likvidatory T6 a klony s komforama. Dvoji vypruzeni udela s tratou peknej bordel.
IMHO to není dvojím vypružením, ale tím, že ty podvozky mají zachovaný dělený rám, ač by ho teoreticky mít nemusely - velmi podobně konstruované podvozky z Düsseldorfu ho taky nemají.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 30.3.2009 15:39

Pod hlavou je skutečně dírka a mazivo tou dírkou vystříkne do žlábku. Možná bych nějaký schémátko našel, ale určitě ne hned...

Dana

Re:

Příspěvek od Dana » 30.3.2009 14:48

trainzjohny píše:Doufám, že na ty oblouky dají přimazávání jako je to v zatáčce na Náměstí Republiky, mám pocit že to opravdu pomáhá.
Zkoumala jsem fotografie. A jejich na webu požehnaně. Nemohu přijít na to, jak ty mazníky fungují. Pravděpodobně je vyvrtán kanálek skrz hlavu kolejnice (event pod hlavou). Pak by se to muselo zanášet prachem, zatuhlým mazivem a roznýtovaním způsobeným opotřebením.

Možná je zespodu žlábku přivedena tryska a nákolek se brodí????
Máte někdo nějaký schematický obrázek?

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od PvvS » 30.3.2009 10:14

Nj , likvidatory T6 a klony s komforama. Dvoji vypruzeni udela s tratou peknej bordel.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 30.3.2009 9:26

Pane DPmPETe, jen odbíhejte od zadaného tématu, Vaše odběhy jsou poučné!

Odpovědět