Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 30.5.2009 14:42

MOp píše:Drevene prazce jsou samozrejme jen v miste kolejovych obvodu. Vzhledem k faktu, ze trat drzi jiz 6 rokem bez jedineho problemu, je poznamka o vode zatim bezpredmetna..
Na Svandove divadle prazce nejsou, ale hodilo by se je tam po cca 4 metrech vkladat kvuli snadnejsi vystavbe.
No tak pražce betonové tam jsou ,ale v přechodových kusech.Proložené pražce by byly lepší s kombinací s plastovými podkladnicemi vossloh(rychlejší doladění rozchodu a optimalní roviny)
8-)

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 30.5.2009 14:37

PvvS píše:Dreveny prazce do betonu ?? No potes vidle, pokud tam v ziem zatece.
Dřevěné pražce se občas běžně zalévají betonovou směsí (kolejové obvody,kaverny a pod),je to lepší než podbíjet pražce štěrkem furt do kola.Geometrie koleje je stabilnější a nedochází k poklesům.Používala se tato technologie dříve i nyní.
DPmPET 8-)
Naposledy upravil(a) DPmPET dne 30.5.2009 14:42, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od syverin » 30.5.2009 14:33

Pvvs: No nevím, co jsou v Praze oblouky na dřevěných pražcích zalitých do betonu (namátkou náměstí Míru), tak i po poměrně dlouhé době drží jako helvétská víra.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 30.5.2009 14:15

Drevene prazce jsou samozrejme jen v miste kolejovych obvodu. Vzhledem k faktu, ze trat drzi jiz 6 rokem bez jedineho problemu, je poznamka o vode zatim bezpredmetna..
Na Svandove divadle prazce nejsou, ale hodilo by se je tam po cca 4 metrech vkladat kvuli snadnejsi vystavbe.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od PvvS » 30.5.2009 13:11

Dreveny prazce do betonu ?? No potes vidle, pokud tam v ziem zatece.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Petr » 30.5.2009 12:38

P_V píše:(...)Kdyby se tam ty pražce měly vkládat dodatečně, tak na těch vrutech už nebudou navlečené hmoždinky(..)
Dodatečně vkládané pražce se použily třebas v ulici Na Poříčí http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006112502 a vypadalo to tam tak, jak fotky ukazují

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4082
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od P_V » 30.5.2009 12:24

DPmPET: Vůbec tomu nerozumím. Kde na těch fotkách jsou pražce? Koleje tam visí ve vzduchu, sem tam podepřené špalíkem a ukotvené páskem. Kdyby se tam ty pražce měly vkládat dodatečně, tak na těch vrutech už nebudou navlečené hmoždinky.
Jak kvalitně se asi beton napasuje pod kolejnice a podkladnice visící ve vzduchu. Snad všude na stavbě, kde se něco betonovalo do bednění, tak v místě kde bednění bylo vodorovně shora, jsem si povšiml bublin a dutin. Jo kdyby se kolejnice přivrtávaly na hotovou hladkou desku, a tedy od začátku již byly zatížené vlastní vahou, to by byla jiná.
No ale když se v metru můžou pražce připevňovat montážní pěnou, tak asi technologie a materiály pokročily natolik, že není třeba míti obav :)

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 29.5.2009 20:56

Tak ta tratˇ vydrží třeba 30.let ale problém jsou oblouky,které vydrží 6-8.let.Postup na demontáž : Odbourá se litý asfalt se živicí na základní nosnou desku nebo vyfrézuje se do výšky plastových kritek ,kde pod nima jsou zaklopeny upevnˇovadla,které se povolí či po výměně železa utáhnou.A pak po doladění rozchodu se to zalije betonovou směsí či živicí a zhotoví se povrch z litého asfaltu.

Info pro Zakutaleny.banan:Nejdřív se sešijou kolejnice ve stycích ,namontují se rozpory a doladí se vymezovacími podložkami do rozchodu ,navlečou se podkladnice z podkladovou gumou a dotáhnou se .Srovaná se to na metrovku a pak se to přidělá na pražce(podle druhu upevnění budˇpřivrtá a utáhne se podkladnice vruty na dřevěné pražce nebo dotáhne se šroubem /vrutem/pružná svěrka vossloh na betonový pražec).Srovná se to výškově a budˇ se to podbije nebo se zalije betonovou směsí.

DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Reko Ujezd

Příspěvek od DavidD » 28.5.2009 23:19

Proxy píše:
Zakutaleny.banan píše:Prohledl jsem si fotky z rekonstrukce na Ujezde, a prijde mi dost zvlastni pouzita technologie - nejdriv presne umistit kolejnice a pak pod ne nalit beton... (teda tak nejak jsem pochopil, ze to ma probihat). Uprimne mi to pripada jako kdyz v Kocourkove staveli skolu a zacali strechou... 8-) Pouzila se tahle metoda uz nekde? (Nesleduju rekonstrukce tak detailne, abych si to pamatoval). Proc se to neposadi normalne na prazce? Diky za odpovedi.
Tato metoda se poslední dobou používá skoro všude, protože je to rychlejší a levnější ;-)
Rozdíl je v tom, že kvůli pražcům by se muselo vytěžit celé podloží pod BKV, pak použít různé izolace, různé druhy štěrků, pak to celé podbít a nakonec vytvořit nějaký líbivý kryt... bohužel na takový postup v současnosti nemáme peníze, takže lépe použít pevnou jízdní dráhu.
Docela mě napadá otázka, jak to bude vypadat po 15 letech provozu..jestli se ty úchyty v betenu nevymlátí a jak se případná oprava trati bude provádět, jestlu to bude nutné celé rozbít zbíječkou, nebo bude stačit vyměnit koleje..

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Reko Ujezd

Příspěvek od Proxy » 28.5.2009 20:42

Zakutaleny.banan píše:Prohledl jsem si fotky z rekonstrukce na Ujezde, a prijde mi dost zvlastni pouzita technologie - nejdriv presne umistit kolejnice a pak pod ne nalit beton... (teda tak nejak jsem pochopil, ze to ma probihat). Uprimne mi to pripada jako kdyz v Kocourkove staveli skolu a zacali strechou... 8-) Pouzila se tahle metoda uz nekde? (Nesleduju rekonstrukce tak detailne, abych si to pamatoval). Proc se to neposadi normalne na prazce? Diky za odpovedi.
Tato metoda se poslední dobou používá skoro všude, protože je to rychlejší a levnější ;-)
Rozdíl je v tom, že kvůli pražcům by se muselo vytěžit celé podloží pod BKV, pak použít různé izolace, různé druhy štěrků, pak to celé podbít a nakonec vytvořit nějaký líbivý kryt... bohužel na takový postup v současnosti nemáme peníze, takže lépe použít pevnou jízdní dráhu.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 28.5.2009 20:41

Ano pouzilo, ve Vysehradskem tunelu. FZ z Ujezda pripravim az budu ve stavu moci psat popisky.

Zakutaleny.banan
Uživatel
Příspěvky: 93
Registrován: 14.2.2007 11:14

Reko Ujezd

Příspěvek od Zakutaleny.banan » 28.5.2009 20:27

Prohledl jsem si fotky z rekonstrukce na Ujezde, a prijde mi dost zvlastni pouzita technologie - nejdriv presne umistit kolejnice a pak pod ne nalit beton... (teda tak nejak jsem pochopil, ze to ma probihat). Uprimne mi to pripada jako kdyz v Kocourkove staveli skolu a zacali strechou... 8-) Pouzila se tahle metoda uz nekde? (Nesleduju rekonstrukce tak detailne, abych si to pamatoval). Proc se to neposadi normalne na prazce? Diky za odpovedi.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 22.5.2009 9:04

Zřejmě měla tram sjetá kola, či je třeba přebrousit vlnky. Samotné podbití nestačí..

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 22.5.2009 9:03

Podbíjením nelze odstranit vlnky (no spíš vlny) na trati.

VIKtor
Uživatel
Příspěvky: 200
Registrován: 08.8.2008 11:58

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od VIKtor » 22.5.2009 8:46

Radek píše:Tak v týdnu 20.-24.4. má proběhnout noční podbíjení modřanské tratě. Že by to tu někdo četl?:-)
Výluka tu proběhla, i když podbíječku jsem nezahlédl. Jelikož jsem nějaký čas nejezdil do práce tramkou, tak přihazuju poznatek až teď. Včera v pozdnějších hodinách jsem měl tu čest jet po úpravách poprvé a zase takový záztak to nebyl. Kdybych se u Černého Koníka pevně nedržel, tak bych se mlátil tu o pravé, tu o levé okno - prostě, pokud se podbíjelo, tak to za moc nestálo... Pro upřesnění - svezl jsem se T3R.P

Odpovědět