No tak pražce betonové tam jsou ,ale v přechodových kusech.Proložené pražce by byly lepší s kombinací s plastovými podkladnicemi vossloh(rychlejší doladění rozchodu a optimalní roviny)MOp píše:Drevene prazce jsou samozrejme jen v miste kolejovych obvodu. Vzhledem k faktu, ze trat drzi jiz 6 rokem bez jedineho problemu, je poznamka o vode zatim bezpredmetna..
Na Svandove divadle prazce nejsou, ale hodilo by se je tam po cca 4 metrech vkladat kvuli snadnejsi vystavbe.
Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce TT
Re: Rekonstrukce TT
Dřevěné pražce se občas běžně zalévají betonovou směsí (kolejové obvody,kaverny a pod),je to lepší než podbíjet pražce štěrkem furt do kola.Geometrie koleje je stabilnější a nedochází k poklesům.Používala se tato technologie dříve i nyní.PvvS píše:Dreveny prazce do betonu ?? No potes vidle, pokud tam v ziem zatece.
DPmPET
Naposledy upravil(a) DPmPET dne 30.5.2009 14:42, celkem upraveno 1 x.
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Pvvs: No nevím, co jsou v Praze oblouky na dřevěných pražcích zalitých do betonu (namátkou náměstí Míru), tak i po poměrně dlouhé době drží jako helvétská víra.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Drevene prazce jsou samozrejme jen v miste kolejovych obvodu. Vzhledem k faktu, ze trat drzi jiz 6 rokem bez jedineho problemu, je poznamka o vode zatim bezpredmetna..
Na Svandove divadle prazce nejsou, ale hodilo by se je tam po cca 4 metrech vkladat kvuli snadnejsi vystavbe.
Na Svandove divadle prazce nejsou, ale hodilo by se je tam po cca 4 metrech vkladat kvuli snadnejsi vystavbe.
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Dreveny prazce do betonu ?? No potes vidle, pokud tam v ziem zatece.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Dodatečně vkládané pražce se použily třebas v ulici Na Poříčí http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006112502 a vypadalo to tam tak, jak fotky ukazujíP_V píše:(...)Kdyby se tam ty pražce měly vkládat dodatečně, tak na těch vrutech už nebudou navlečené hmoždinky(..)
Re: Rekonstrukce TT
DPmPET: Vůbec tomu nerozumím. Kde na těch fotkách jsou pražce? Koleje tam visí ve vzduchu, sem tam podepřené špalíkem a ukotvené páskem. Kdyby se tam ty pražce měly vkládat dodatečně, tak na těch vrutech už nebudou navlečené hmoždinky.
Jak kvalitně se asi beton napasuje pod kolejnice a podkladnice visící ve vzduchu. Snad všude na stavbě, kde se něco betonovalo do bednění, tak v místě kde bednění bylo vodorovně shora, jsem si povšiml bublin a dutin. Jo kdyby se kolejnice přivrtávaly na hotovou hladkou desku, a tedy od začátku již byly zatížené vlastní vahou, to by byla jiná.
No ale když se v metru můžou pražce připevňovat montážní pěnou, tak asi technologie a materiály pokročily natolik, že není třeba míti obav
Jak kvalitně se asi beton napasuje pod kolejnice a podkladnice visící ve vzduchu. Snad všude na stavbě, kde se něco betonovalo do bednění, tak v místě kde bednění bylo vodorovně shora, jsem si povšiml bublin a dutin. Jo kdyby se kolejnice přivrtávaly na hotovou hladkou desku, a tedy od začátku již byly zatížené vlastní vahou, to by byla jiná.
No ale když se v metru můžou pražce připevňovat montážní pěnou, tak asi technologie a materiály pokročily natolik, že není třeba míti obav
Re: Rekonstrukce TT
Tak ta tratˇ vydrží třeba 30.let ale problém jsou oblouky,které vydrží 6-8.let.Postup na demontáž : Odbourá se litý asfalt se živicí na základní nosnou desku nebo vyfrézuje se do výšky plastových kritek ,kde pod nima jsou zaklopeny upevnˇovadla,které se povolí či po výměně železa utáhnou.A pak po doladění rozchodu se to zalije betonovou směsí či živicí a zhotoví se povrch z litého asfaltu.
Info pro Zakutaleny.banan:Nejdřív se sešijou kolejnice ve stycích ,namontují se rozpory a doladí se vymezovacími podložkami do rozchodu ,navlečou se podkladnice z podkladovou gumou a dotáhnou se .Srovaná se to na metrovku a pak se to přidělá na pražce(podle druhu upevnění budˇpřivrtá a utáhne se podkladnice vruty na dřevěné pražce nebo dotáhne se šroubem /vrutem/pružná svěrka vossloh na betonový pražec).Srovná se to výškově a budˇ se to podbije nebo se zalije betonovou směsí.
DPmPET
Info pro Zakutaleny.banan:Nejdřív se sešijou kolejnice ve stycích ,namontují se rozpory a doladí se vymezovacími podložkami do rozchodu ,navlečou se podkladnice z podkladovou gumou a dotáhnou se .Srovaná se to na metrovku a pak se to přidělá na pražce(podle druhu upevnění budˇpřivrtá a utáhne se podkladnice vruty na dřevěné pražce nebo dotáhne se šroubem /vrutem/pružná svěrka vossloh na betonový pražec).Srovná se to výškově a budˇ se to podbije nebo se zalije betonovou směsí.
DPmPET
Re: Reko Ujezd
Docela mě napadá otázka, jak to bude vypadat po 15 letech provozu..jestli se ty úchyty v betenu nevymlátí a jak se případná oprava trati bude provádět, jestlu to bude nutné celé rozbít zbíječkou, nebo bude stačit vyměnit koleje..Proxy píše:Tato metoda se poslední dobou používá skoro všude, protože je to rychlejší a levnějšíZakutaleny.banan píše:Prohledl jsem si fotky z rekonstrukce na Ujezde, a prijde mi dost zvlastni pouzita technologie - nejdriv presne umistit kolejnice a pak pod ne nalit beton... (teda tak nejak jsem pochopil, ze to ma probihat). Uprimne mi to pripada jako kdyz v Kocourkove staveli skolu a zacali strechou... Pouzila se tahle metoda uz nekde? (Nesleduju rekonstrukce tak detailne, abych si to pamatoval). Proc se to neposadi normalne na prazce? Diky za odpovedi.
Rozdíl je v tom, že kvůli pražcům by se muselo vytěžit celé podloží pod BKV, pak použít různé izolace, různé druhy štěrků, pak to celé podbít a nakonec vytvořit nějaký líbivý kryt... bohužel na takový postup v současnosti nemáme peníze, takže lépe použít pevnou jízdní dráhu.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reko Ujezd
Tato metoda se poslední dobou používá skoro všude, protože je to rychlejší a levnějšíZakutaleny.banan píše:Prohledl jsem si fotky z rekonstrukce na Ujezde, a prijde mi dost zvlastni pouzita technologie - nejdriv presne umistit kolejnice a pak pod ne nalit beton... (teda tak nejak jsem pochopil, ze to ma probihat). Uprimne mi to pripada jako kdyz v Kocourkove staveli skolu a zacali strechou... Pouzila se tahle metoda uz nekde? (Nesleduju rekonstrukce tak detailne, abych si to pamatoval). Proc se to neposadi normalne na prazce? Diky za odpovedi.
Rozdíl je v tom, že kvůli pražcům by se muselo vytěžit celé podloží pod BKV, pak použít různé izolace, různé druhy štěrků, pak to celé podbít a nakonec vytvořit nějaký líbivý kryt... bohužel na takový postup v současnosti nemáme peníze, takže lépe použít pevnou jízdní dráhu.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Ano pouzilo, ve Vysehradskem tunelu. FZ z Ujezda pripravim az budu ve stavu moci psat popisky.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 93
- Registrován: 14.2.2007 11:14
Reko Ujezd
Prohledl jsem si fotky z rekonstrukce na Ujezde, a prijde mi dost zvlastni pouzita technologie - nejdriv presne umistit kolejnice a pak pod ne nalit beton... (teda tak nejak jsem pochopil, ze to ma probihat). Uprimne mi to pripada jako kdyz v Kocourkove staveli skolu a zacali strechou... Pouzila se tahle metoda uz nekde? (Nesleduju rekonstrukce tak detailne, abych si to pamatoval). Proc se to neposadi normalne na prazce? Diky za odpovedi.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Zřejmě měla tram sjetá kola, či je třeba přebrousit vlnky. Samotné podbití nestačí..
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Podbíjením nelze odstranit vlnky (no spíš vlny) na trati.
Re: Rekonstrukce TT
Výluka tu proběhla, i když podbíječku jsem nezahlédl. Jelikož jsem nějaký čas nejezdil do práce tramkou, tak přihazuju poznatek až teď. Včera v pozdnějších hodinách jsem měl tu čest jet po úpravách poprvé a zase takový záztak to nebyl. Kdybych se u Černého Koníka pevně nedržel, tak bych se mlátil tu o pravé, tu o levé okno - prostě, pokud se podbíjelo, tak to za moc nestálo... Pro upřesnění - svezl jsem se T3R.PRadek píše:Tak v týdnu 20.-24.4. má proběhnout noční podbíjení modřanské tratě. Že by to tu někdo četl?:-)