Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 06.6.2019 14:31

https://www.blesk.cz/clanek/regiony-pra ... ratsi.html
Náročná rekonstrukce Vinohradské třídy totiž skončí zhruba o dva týdny dříve, než bylo původně plánováno. Od 29. června by se na nově položené koleje měly vrátit tramvaje.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 01.6.2019 6:50

Smyčka Levského
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3858
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 31.5.2019 13:11

9001: Blanka 2 a metro na Synkáči je také hudba předaleké budoucnosti, ale přesto se tam nemohl udělat w-tram, protože "je to v plánu". Ale v historii najdeme mnoho případů, kdy provizorní řešení trvalo déle, než lecjaké trvalé. Skutečnost je jedna věc, to jak ji nabýváme věc druhá. A to je často zavádějící, protože pojmy trvalý / provizorní máme snahu si spojovat s časem, čemuž tak často není :wink:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3858
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 31.5.2019 12:38

P_V: Ale pozor! Předností w-tramu je právě to, že po velmi přesném zaměření, se geometrie spodku zafixuje betonovou deskou "na 100 let". Eliminuje se pak případné sesedání, dodatečné podbíjení a doštěrkovávání.... také lze kdykoliv vyměnit zákryt dle přání zákazníka (živíci lze nahradit dlažbou atd...) To co proběhlo u Jaroše, je činnost, se kterým technologie počítá (neboť spodek má předpokládanou mnohonásobně delší životnost než svršek), nejedná se o demontáž technologie spodku! Proto se svrchní krycí / pojezdové vrstvy dělají s jiných křehčích směsí, aby šly dobře rozbít, neobsahují žádnou výztuž... Zrovna tak upevňovala se před položením svrchní vrstvy schovávají pod plastové krytky, aby se vrtule nezas_aly a šly kdykoliv opět vytočit a zatočit.
Neplést pojmy s dojmy (-X a třeba nyní bych doporučil procházku po Vinohradské, kde si lze dobře prohlédnout jednotlivé etapy w-tramu Z:idea:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4082
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 31.5.2019 10:28

Rozmydlování wtramu na fidloprcičky už na několika místech nastalo, například u dukelského hrdiny kapitána Jaroše. Deska zjevně použitelná zůstala, a jelikož se s polohou nehejbalo, přežily i šrouby.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 30.5.2019 23:01

Karosák: Já jsme právě opačného názoru... Návrat tramvají na VN se pomalu, ale jistě stává opět utopií.. .Viz problémy s rekonstrukcí dolní části, která má vliv na návrat tramvají....

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 30.5.2019 22:51

Díky, to jsem si myslel taky, jen pak nechápu komentář
9001 píše:Petr: Při rychlosti projektů a životnosti W TRAMU :D to měli nechat komplet :twisted:
který naznačuje opak...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3858
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 30.5.2019 22:38

ElWapp: problém s životností je, že je až moc velká :D Čili, kde uděláš w-tram, tak zaprvé to stojí asi trochu víc než klasika ve stěrku a zadruhé ho pak musíš celý rozmydlit na fidloprčičky frkodrťàkem, což také asi stojí víc, než rozebrat a odvézt žebříky a odtěžit štěrk. Navíc už z toho po rozmlácení kromě kolejiva nelze použít nic. Takže při předpokládané životnosti zdejšího řešení je w-tram prostě zbytečný (a zbytečně nákladný). Můj názor.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 30.5.2019 13:57

"Záhada" na Vinohradské vyřešena...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 30.5.2019 7:28

Jaky je problem s zivotnosti W-tramu?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 28.5.2019 10:14

Petr: Při rychlosti projektů a životnosti W TRAMU :D to měli nechat komplet :twisted:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 28.5.2019 9:58

kasme píše:Vinohradská: kompletní fotoreport od Musea na Floru https://kasme.rajce.idnes.cz/vinohradska-190527/
Kasme se procházel v pondělí a já v neděli.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 28.5.2019 9:52

Petr píše:Pokud jsou mé informace správné, jde o tzv. sendvič a tento úsek by tedy měl být zachován v podobě velkoplošných panelů BKV uložených na vrstvu štěrku (podobně jako v prostoru zastávky Špitálská).
Ale vždyť si tam roztahují kolejnice NT1, ty přece do BKV panelu nenarvou. :?

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petr » 28.5.2019 8:44

von Špilberk píše:Ten přechod z w-tramu do štěrku (zhruba u Rozhlasu) je docela zajímavý. Co z toho bude :?: Trať na boso (pro snadnou demontáž), jako "příprava" na trojúhelník u Muzea :?: :-k
Pokud jsou mé informace správné, jde o tzv. sendvič a tento úsek by tedy měl být zachován v podobě velkoplošných panelů BKV uložených na vrstvu štěrku (podobně jako v prostoru zastávky Špitálská). Jde o levnou a dočasnou úpravu tratě před zřízením křižovatky Muzeum.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 28.5.2019 7:12

Ten přechod z w-tramu do štěrku (zhruba u Rozhlasu) je docela zajímavý. Co z toho bude :?: Trať na boso (pro snadnou demontáž), jako "příprava" na trojúhelník u Muzea :?: :-k
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Odpovědět