Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Radek » 31.12.2018 16:31

9001 píše:mart337: A zasypání podjezdu je už hotová věc? Myslel jsem, že je to jenom návrh.
V oblasti náměstí Hrdinů zůstane průjezd podjezdem, přičemž zastávka se přesune na náměstí Hrdinů a tím tam vznikne s metrem jednotný přestupní uzel.

Ne zrovna nejjasnější rozhovor se starostou:
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 81210.html

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4082
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 31.12.2018 16:30

Co byste chtěli zasypávat?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 31.12.2018 16:12

mart337: A zasypání podjezdu je už hotová věc? Myslel jsem, že je to jenom návrh.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 31.12.2018 15:55

Taky jsem hodně zvědavej, co z toho vznikne. Otazník je, jak velký úsek se nyní bude dělat. Hádal bych, že po Palouček a na vrchní část pak dojde, až se bude "modernizovat" okolí magistrály s kratším propojením do vozovny.
Teoretickou "výhodou" by hohlo být, že hlavní trasy inženýrských sítí by měly v zásadě být mimo tramvajové těleso. Hlavní kanalizační stoka je vedena v severním chodníku až po zatáčku a pak je v západní vozovce (podle výskytu kanalizačních poklopů). Ojediněle se pár poklopů nachází mezi kolejemi pod stanicí Palouček (asi křížení?). Ostatní sítě asi budou v chodnících.
Takže by byla možná i ta kratší varianta třeba s možným využitím jednokolejky v oblasti Paloučku, ale to je jen teorie. :) :) :)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 30.12.2018 8:32

Prosím, nemá někdo nějaké použitelné info k Táborské :?: [-o<
Na Pankráci už kolují divoké fámy, že nás 2019 už zavřou/nezavřou, že výluka bude jen v létě na 2 měsíce/delší na 8 měsíců, že bude zavřeno/bude jednokolejka bez uzavření vozovny atd.

prochy2
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 29.11.2013 13:42

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od prochy2 » 29.12.2018 17:46

Karosák píše:Děkuji :wink: A ohledně termínu něco víme? 2019, nebo kvůli tomu plynovodu až 20?
Není to kvůli plynu, ale bude to nejdříve v r. 2020.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 29.12.2018 16:25

Děkuji :wink: A ohledně termínu něco víme? 2019, nebo kvůli tomu plynovodu až 20? Nicméně pozitivně hodnotím, že se tím někdo zabývá dříve, než by chtěl statik zákaz provozu na estakádě atd. Ta trať je ve stavu, že léčebnou kůru potřebuje, ale není to klinická smrt jako v Nádražní Z:idea:

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petr » 29.12.2018 9:11

Karosák píše:Možná důkladná léčba mostu, možná výměna jeho kabelů, ale ta je snad možná z nitra za provozu, nebo snad oprava hydroizolace...
Ale hlavně bych to viděl minimálně od Krejcárku do S49, zlepšení geometrie, lepší ukotvení oblouků a doplnění mazníků. Některé pražce už jsou přecijen trochu "vypražené" a třeba oblouk pod Ohradou ujíždí co pamatuji, nahoru je OR50 pro vozy T kvůli bočním kmitům atd... Prostě když se do toho trochu zainvestuje, nebudou to vyhozené peníze. Ale nemám žádné bližší info, takže jen tipuji a nechť klidně znalejší upřesní.
Asi nejzásadnější je změna geometrie mezi mostem a zastávkami Krejcárek, kdy z mostu půjde ještě o něco dále přímá, aby dilatace byla v rovině a oblouk bude odsunut. Díky tomu dojde také k odsunu zastávky Krejcárek ZC v podstatě vstřícně zastávce DC. Samozřejmě S49 kde to půjde, oprava opěrných zdá atp.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobek » 28.12.2018 11:52

U silničního bráchy pracuje násep za opěrou, ne most jako takový. (A když jsme u toho, asfalt byl nedávno zalátán.)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 28.12.2018 0:35

Budeme doufat, že to bude ok:-). Silniční "brácha" docela ujíždí... resp. na asfaltu jsou docela slušné trhliny a propady, které naznačují posuny v podloží...

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Jakub » 27.12.2018 12:39

Karosák má v podstatě pravdu. Mělo by dojít na větší ozdravení mostu, výměnu kolejnic za S49 (kde to bude možné) a úpravy geometrie, mimo jiné snad i nové a rychlejší dilatace. Dále by také měla být zastávka dc nově v přímé. Akorát bych si už nebyl tak jistý tím termínem, mám pocit, že akce byla o rok odložena (2020) kvůli rekonstrukci plynovodu v ulici Pod Krejcárkem, což by znemožnilo jakoukoliv smysluplnou NAD a asi i ztížilo přístup na staveniště.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 27.12.2018 11:30

Možná důkladná léčba mostu, možná výměna jeho kabelů, ale ta je snad možná z nitra za provozu, nebo snad oprava hydroizolace...
Ale hlavně bych to viděl minimálně od Krejcárku do S49, zlepšení geometrie, lepší ukotvení oblouků a doplnění mazníků. Některé pražce už jsou přecijen trochu "vypražené" a třeba oblouk pod Ohradou ujíždí co pamatuji, nahoru je OR50 pro vozy T kvůli bočním kmitům atd... Prostě když se do toho trochu zainvestuje, nebudou to vyhozené peníze. Ale nemám žádné bližší info, takže jen tipuji a nechť klidně znalejší upřesní.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 26.12.2018 23:09

Co se plánuje u Ohrada-Palmovka? Po 30 letech provozu důkladná oprava mostu?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4082
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 26.12.2018 10:31

https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/pra ... 08020.html
Podle strategie rozvoje má DPP v roce 2019 naplánovány opravy hned několika tramvajových tratí. Jde o opravu kolejí v Nádražní ulici na Zlíchov, trať z žižkovské Ohrady na Palmovku, rekonstruovány budou koleje mezi ulicí Vladimírova a vozovnou Pankrác na Praze 4 a také na Bubenském nábřeží a v ulici Komunardů v Praze 7. Konec oprav je plánován na rok 2020, pouze v případě úseku Ohrada-Palmovka se všechny práce uskuteční v roce 2019.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 29.11.2018 15:15

Výstaviště Holešovice

Odpovědět