Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 04.6.2021 22:45

hezky prehled, diky

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6709
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od demon » 04.6.2021 21:53

S_M_Lomoz píše:
04.6.2021 19:23
Že vám ruším kruhy vaší debaty: nebude od zítřka úsek Pražského povstání - Kotorská nebo Kotorská - Pankrác jedním z adeptů na nejkratší mezistaniční vzdálenost?
Když vezmu jen ty obsluhované pravidelnými linkami, tak to není ani na první desítku... :lol:

Vozovna Kobylisy - Vozovna Kobylisy v Klapkově 92 m
Otakarova - Náměstí bratří Synků (výstupní) 123 m
Výstaviště Holešovice - Výstaviště Holešovice smyčka 132 m
Vysočanská - Špitálská 146 m
Dubečská - Na Padesátém 151 m
Palackého náměstí na nábřeží - Palackého náměstí 155 m
Kobylisy - Ke Stírce 170 m
Letenské náměstí - Korunovační 196 m
Nákl.nádr. Žižkov v Olšanské ul. - Nákl. nádr. Žižkov 202 m
Nový Hloubětín - Vozovna Hloubětín 203 metrů
Březiněveská - Kobylisy 205 m
Levského - Sídliště Modřany 257 m
Pražského povstání - Kotorská 265 m
Kotorská - Pankrác 280 m

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 04.6.2021 20:10

Pak ještě NNŽ ;-)

Ale pokud budeme brát jiné názvy zastávek, tak adeptů je pořád hodně...:-)

1) Nový/Vozovna/Starý Hloubětín :-). ( I když tam jsem překvapený, že největší obrat bude mít asi vozovna, protože už tam je i schodiště do nové zástavby :-)
2) Vysočanská/ Špitálská
3) Krematorium Strašnice/Vinohradské hřbitovy

S_M_Lomoz
Uživatel
Příspěvky: 229
Registrován: 06.3.2005 22:30
Bydliště: Praha

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od S_M_Lomoz » 04.6.2021 19:23

Že vám ruším kruhy vaší debaty: nebude od zítřka úsek Pražského povstání - Kotorská nebo Kotorská - Pankrác jedním z adeptů na nejkratší mezistaniční vzdálenost? Tedy pokud vynecháme Národní divadlo - Národní divadlo, Výstaviště - Výstaviště obrat apod. Zvlášť až se časem upraví režim okolo Dubečské, Na Padesátém a Zahradního města, mohlo by to být.
Jo, a mimochodem: pobavilo mě, že stanice Pankrác na 19 je v linkovém jízdním řádku označená jako PN...
https://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPorta ... _linka.pdf

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 04.6.2021 18:29

8750 píše:
03.6.2021 9:44
Netřeba ironie, stačí logika. :wink:
Fajn, a co tu logiku třeba taky začít používat? Viz co píše Markus.
Ale evidentně je to nevysvětlitelné, logika zřejmě podle některých znamená akorát "jak to vyhovuje mě", že?

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Markus » 04.6.2021 17:29

Dneska jsem tam jel, křižovatka udělaná moc pěkně, povrchy a značení, všechno v cajku. Jen ten přechod, co jsem tady to téma otevřel, nechci sýčkovat, ale fakt si to koleduje o průšvih, normálně bych tam chodcům dal ceduli, ať si zpočátku dávají i na zelenou velký pozor, aby tam nelezli dokuď přijíždějící auta nestojí. Jasně že není vůbec sporu, kdo by byl viníkem, ale jde o to předejít tomu nejhoršímu. Nejde jen o lokální zvyk, ale prostě v takovém místě obvykle přechod nebývá, ne na takhle velké křižovatce. Pohodlí pro chodce nijak nezpochyňuju a naopak ho vítám, řeším jen bezpečnost toho řešení, za mě to v pořádku není. Podle mě tohle bude mít ještě nějaký vývoj, no uvidíme.

P.S. Jezdím 25 let bez nehody po celé Evropě, nestěžoval jsem si ani ve městech v Itálii, tak si (možná naivně) myslím, že už dokážu cítit co je v pořádku a co ne. Tady bych se sám bál, že kdybych to neznal, jel v chumlu aut, řešil kam pak jet a najednou tam padla červená, tak si jí prostě někde na straně nevšimnu, že bych vnímal až ta velká světla za tím.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od XSC » 04.6.2021 12:50

8750 píše:
03.6.2021 9:44
Netřeba ironie, stačí logika. :wink:
Ta by ovšem měla brát v úvahu i fyzikální zákony :-)

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 8750 » 03.6.2021 9:44

Bobik píše:
03.6.2021 5:32
pawel píše:
02.6.2021 19:39
Treba tak, ze budeme motivovat lidi k tomu, aby jezdili autem mene nez v soucasnosti.
Super. A jak přesně k tomu ty lidi budeme motivovat? Dalšími "krásnými kecy" o tom, jak je chůze lepší, pohodlnější a rychlejší než auto? 8-) :D

No, mě zase nedá na podobný prohlášení nereagovat bez ironie, no. :)
Konkrétně v tomhle případě tím, že chodec při východu z Tesca bude moci přejít ulici hned, aniž by musel ujít 120 m navíc nebo čekat na zelenou na třech přechodech. Naopak když na stejném místě pojede autem, zastaví ho SSZ a umožní přejít chodcům.

Netřeba ironie, stačí logika. :wink:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 03.6.2021 5:32

pawel píše:
02.6.2021 19:39
Treba tak, ze budeme motivovat lidi k tomu, aby jezdili autem mene nez v soucasnosti.
Super. A jak přesně k tomu ty lidi budeme motivovat? Dalšími "krásnými kecy" o tom, jak je chůze lepší, pohodlnější a rychlejší než auto? 8-) :D

No, mě zase nedá na podobný prohlášení nereagovat bez ironie, no. :)

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Markus » 02.6.2021 19:58

Když to z Lomnického nebude odsýpat, odnese to i pravidelnost busu (v budoucnu možná elektrobusu) linky 134. Tím jezdí docela dost lidí, protože je to výborná spojka do kopce od tramvaje v Podolí. Ale uvidíme, třeba mám zbytečný strach a bude to fungovat v pohodě.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2385
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 02.6.2021 19:39

Treba tak, ze budeme motivovat lidi k tomu, aby jezdili autem mene nez v soucasnosti. K tomu patri mj. i kvalitni, prostupna a bezpecna infrastruktura pro pesi, a to vcetne starsich lidi, zen a deti.
(A ne, nechci tady rozjizdet zadnou velkou debatu, ale neda mi to, kdyz tu nekdo oznacuje zcela vecny a slusny prispevek spoludiskutujiciho za 'kecy' a jeste doda velkou davku ironie.)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 02.6.2021 19:04

FiJi píše:
02.6.2021 11:19
Ulice (i křižovatky) jsou veřejná prostranství a mají sloužit všem, nejen autům. Tedy i pěším, cyklistům, MHD…
Super, tleskám za krásné prohlášení. Jak od nějakýho moderního politika, co "drží prst na tepu doby". Ovšem trošku nechápu, jak konkrétně nám tyhle "krásný kecy" pomůžou ty ucpaný ulice (i křižovatky) odecpat.... 8-)

FiJi
Uživatel
Příspěvky: 33
Registrován: 29.11.2012 21:19

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od FiJi » 02.6.2021 11:19

Markus píše:
31.5.2021 15:08
Ta křižovatka zatím kráčí alespoň pohledem kapacity v čase zpět
Naštěstí už se kapacita křižovatky neposuzuje jenom podle toho, kolik jí projede aut. Ulice (i křižovatky) jsou veřejná prostranství a mají sloužit všem, nejen autům. Tedy i pěším, cyklistům, MHD…

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 01.6.2021 13:45

Jak mne už tady ETWapp upozornil, světla tam asi budou natvrdo a ne jen blikající panáček. Stožár na světla tam sice moc vidět na fotkách není, ale ta plná čára před přechodem o něčem svědčí. Takže asi světla půjdou *- v současném rytmu, s tím že na přechodu asi bude zelená pro chodce při a nebo těsně před zelenou od vodárny. Bude to holt asi brzdit pruh od vodárny na Táborskou, ale jinak mne nic jiného rozumného nenapadá. Ideál to sice není, ale v rámci zajištění bezpečnosti toho přechodu to asi je OK.

František Nyklíček
Uživatel
Příspěvky: 9
Registrován: 10.12.2006 13:07
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od František Nyklíček » 01.6.2021 10:11

Markus píše:
31.5.2021 13:03
Akorát na té poslední fotce (...) nechápu ten nový přechod od Centrotexu k zastávce, proč nestačil ten co je nahoře u rohu s Děkanskou vinicí? Možná mi něco uniká, ale tahle to vypadá, že chtějí zastavit auta co tam budou přijíždět ze 3 směrů (z Nuslí, z Podolí tj. Lomnického a ještě od kongresáku tj. Na Pankráci) prakticky ještě v křižovatce, to vypadá na celkem deadlock, znám to tam dobře a hodně lidí tam mění pruhy, z Podolí chtějí zpravidla na magistrálu apd.
Vážně byste chtěl honit lidi od Lomnického až nahoru (ještě podél výfuků), aby pak po ostrůvku přešli zase dolů? Ulice holt není dálnice a město není jen pro auta - stačí ta zběsilost pro pěší o kus vedle. Předpokládal bych, že přechod bude normálně součástí křižovatky, a nebude tedy mít odspoda vlastní semafor pro auta. Semafory těsně za křižovatkou mi také přijdou jako hovadina, ale to snad nebude tento případ.

Odpovědět