Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Náměstí Hrdiné je oficiálně jenom v místě současné zastávky busu směr Otakarova a tam prostoru je snad dost.
A NAD za metro jede rovně ne?:-)
A NAD za metro jede rovně ne?:-)
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
No já to bral jako řešení v budoucnu. Dokud nebude hotový vnitřní okruh, aby se mohla zklidnit magistrála, tak podle mne nejde řešit ty křižovatky úrovňově. Jinak je to podle mne stejně blbost to posouvání a sjednocování stanice. Je to sice dobré pro lidi, ale už někdo uvažoval, jak se tam bude stanicovat? Vždyť se tam vejde jen krátká zastávka. A jede Vám tam jedna tramvaj a dva busy. Jak se tam vejdou, když se sjedou najednou - to bude pěkná mela v křižovatce, až tam bude čekat tramvaj za busem v zastávce!!! A řešení náhrady za metro??? A to už vůbec nemluvím o kapacitě staničního ostrůvku pro všechny ty linky. To se tam absolutně nevejde.kruťák píše:Takže se přece jen od zasypání a zkrácení kolejí na zátah upustilo? A ještě se sjednotí zastávka tram+bus? Tak to je konečně zase něco dobrého pro lidi (bez ironie) a já tleskám a děkuji zdravému rozumu
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Takže se přece jen od zasypání a zkrácení kolejí na zátah upustilo? A ještě se sjednotí zastávka tram+bus? Tak to je konečně zase něco dobrého pro lidi (bez ironie) a já tleskám a děkuji zdravému rozumu
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
V oblasti náměstí Hrdinů zůstane průjezd podjezdem, přičemž zastávka se přesune na náměstí Hrdinů a tím tam vznikne s metrem jednotný přestupní uzel.9001 píše:mart337: A zasypání podjezdu je už hotová věc? Myslel jsem, že je to jenom návrh.
Ne zrovna nejjasnější rozhovor se starostou:
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 81210.html
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Co byste chtěli zasypávat?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
mart337: A zasypání podjezdu je už hotová věc? Myslel jsem, že je to jenom návrh.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Taky jsem hodně zvědavej, co z toho vznikne. Otazník je, jak velký úsek se nyní bude dělat. Hádal bych, že po Palouček a na vrchní část pak dojde, až se bude "modernizovat" okolí magistrály s kratším propojením do vozovny.
Teoretickou "výhodou" by hohlo být, že hlavní trasy inženýrských sítí by měly v zásadě být mimo tramvajové těleso. Hlavní kanalizační stoka je vedena v severním chodníku až po zatáčku a pak je v západní vozovce (podle výskytu kanalizačních poklopů). Ojediněle se pár poklopů nachází mezi kolejemi pod stanicí Palouček (asi křížení?). Ostatní sítě asi budou v chodnících.
Takže by byla možná i ta kratší varianta třeba s možným využitím jednokolejky v oblasti Paloučku, ale to je jen teorie.
Teoretickou "výhodou" by hohlo být, že hlavní trasy inženýrských sítí by měly v zásadě být mimo tramvajové těleso. Hlavní kanalizační stoka je vedena v severním chodníku až po zatáčku a pak je v západní vozovce (podle výskytu kanalizačních poklopů). Ojediněle se pár poklopů nachází mezi kolejemi pod stanicí Palouček (asi křížení?). Ostatní sítě asi budou v chodnících.
Takže by byla možná i ta kratší varianta třeba s možným využitím jednokolejky v oblasti Paloučku, ale to je jen teorie.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Prosím, nemá někdo nějaké použitelné info k Táborské
Na Pankráci už kolují divoké fámy, že nás 2019 už zavřou/nezavřou, že výluka bude jen v létě na 2 měsíce/delší na 8 měsíců, že bude zavřeno/bude jednokolejka bez uzavření vozovny atd.
Na Pankráci už kolují divoké fámy, že nás 2019 už zavřou/nezavřou, že výluka bude jen v létě na 2 měsíce/delší na 8 měsíců, že bude zavřeno/bude jednokolejka bez uzavření vozovny atd.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Není to kvůli plynu, ale bude to nejdříve v r. 2020.Karosák píše:Děkuji A ohledně termínu něco víme? 2019, nebo kvůli tomu plynovodu až 20?
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Děkuji A ohledně termínu něco víme? 2019, nebo kvůli tomu plynovodu až 20? Nicméně pozitivně hodnotím, že se tím někdo zabývá dříve, než by chtěl statik zákaz provozu na estakádě atd. Ta trať je ve stavu, že léčebnou kůru potřebuje, ale není to klinická smrt jako v Nádražní
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Asi nejzásadnější je změna geometrie mezi mostem a zastávkami Krejcárek, kdy z mostu půjde ještě o něco dále přímá, aby dilatace byla v rovině a oblouk bude odsunut. Díky tomu dojde také k odsunu zastávky Krejcárek ZC v podstatě vstřícně zastávce DC. Samozřejmě S49 kde to půjde, oprava opěrných zdá atp.Karosák píše:Možná důkladná léčba mostu, možná výměna jeho kabelů, ale ta je snad možná z nitra za provozu, nebo snad oprava hydroizolace...
Ale hlavně bych to viděl minimálně od Krejcárku do S49, zlepšení geometrie, lepší ukotvení oblouků a doplnění mazníků. Některé pražce už jsou přecijen trochu "vypražené" a třeba oblouk pod Ohradou ujíždí co pamatuji, nahoru je OR50 pro vozy T kvůli bočním kmitům atd... Prostě když se do toho trochu zainvestuje, nebudou to vyhozené peníze. Ale nemám žádné bližší info, takže jen tipuji a nechť klidně znalejší upřesní.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
U silničního bráchy pracuje násep za opěrou, ne most jako takový. (A když jsme u toho, asfalt byl nedávno zalátán.)
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Budeme doufat, že to bude ok:-). Silniční "brácha" docela ujíždí... resp. na asfaltu jsou docela slušné trhliny a propady, které naznačují posuny v podloží...
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Karosák má v podstatě pravdu. Mělo by dojít na větší ozdravení mostu, výměnu kolejnic za S49 (kde to bude možné) a úpravy geometrie, mimo jiné snad i nové a rychlejší dilatace. Dále by také měla být zastávka dc nově v přímé. Akorát bych si už nebyl tak jistý tím termínem, mám pocit, že akce byla o rok odložena (2020) kvůli rekonstrukci plynovodu v ulici Pod Krejcárkem, což by znemožnilo jakoukoliv smysluplnou NAD a asi i ztížilo přístup na staveniště.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Možná důkladná léčba mostu, možná výměna jeho kabelů, ale ta je snad možná z nitra za provozu, nebo snad oprava hydroizolace...
Ale hlavně bych to viděl minimálně od Krejcárku do S49, zlepšení geometrie, lepší ukotvení oblouků a doplnění mazníků. Některé pražce už jsou přecijen trochu "vypražené" a třeba oblouk pod Ohradou ujíždí co pamatuji, nahoru je OR50 pro vozy T kvůli bočním kmitům atd... Prostě když se do toho trochu zainvestuje, nebudou to vyhozené peníze. Ale nemám žádné bližší info, takže jen tipuji a nechť klidně znalejší upřesní.
Ale hlavně bych to viděl minimálně od Krejcárku do S49, zlepšení geometrie, lepší ukotvení oblouků a doplnění mazníků. Některé pražce už jsou přecijen trochu "vypražené" a třeba oblouk pod Ohradou ujíždí co pamatuji, nahoru je OR50 pro vozy T kvůli bočním kmitům atd... Prostě když se do toho trochu zainvestuje, nebudou to vyhozené peníze. Ale nemám žádné bližší info, takže jen tipuji a nechť klidně znalejší upřesní.