Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
malesak
problémový jedinec
Příspěvky: 176
Registrován: 15.10.2009 17:41
Bydliště: MHD neni slyset

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od malesak » 13.8.2013 22:14

Malý dotaz - Proč se při prvním užití S49 na Poděbradské užíval takový velký přechodový mezikus, když teď se natvrdo svaří B1/S49 a ničemu to nevadí?

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr91 » 13.8.2013 21:53

Na Evropské vznikají malé zelené oázy v podobě zatravněných úseků kolejí S49. Napovídá tomu negativní retardér, kryty pružných úchytů a dlažba podél vnitřní strany obrubníků tramvajového pásu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od willyjeff » 13.8.2013 19:26

von Špilberk píše:willyjeff: Já tam dlouho nejel ani jako řidič, ani jako kaštan, takže pro mne novinka. A nikdo to tady nehlásil. :D
Nojo, to je taková trapná obyčejná desítka...Mě teda daleko víc "baví" ten schod na Hlávkově mostě směr Těšnov. Dřevokachna se tam dost dobře propadla až vibrovaly sedačky :D

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 13.8.2013 19:21

willyjeff: Já tam dlouho nejel ani jako řidič, ani jako kaštan, takže pro mne novinka. A nikdo to tady nehlásil. :D

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od willyjeff » 13.8.2013 14:40

von Špilberk píše:Na Poděbradské (která měla mít reko už taky za sebou) se taky objevila první OR. Tak co. :roll: #-o
Tak je tam od doby, co se tam vzedmula kolejnice při první vlně veder. (jestli myslíš tu 10 za sjezdovkou ze smyčky Harfa).

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 13.8.2013 13:28

Na Poděbradské (která měla mít reko už taky za sebou) se taky objevila první OR. Tak co. :roll: #-o

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3858
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 13.8.2013 11:22

Hezky to GOPovatí. Na několika místech se tam totiž lze svézt třeba i 300 metrů po luxusním svršku ve štěrkovém loži, aby následně na další kilometry koleje zmizely v bažině. Tak to už budeme mít Na50, Evropskou...hmm, smacznego! Jinak Hostivař je stále v řešení-čeká se na rozhodnutí, nebo se to zase nechá na příští dobu ledovou? Průběh zakázky se mi kvůli dementní "rychlé navigaci" nedaří zobrazit http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr ... index.html , ale vypsaná stále je, stejně jako Evropská.
Totiž že mnoho omezenek by se dalo odstranit několikadenní flikovačkou, podobně jako třeba Nádražní, které se za poslední 2 roky věnovalo mnohonásobně více pozornosti, přitom RTT je zde také očekávána. Zde se ve vidině reko nechává zajít technický stav do totálních sraček a jízda je čím dál větší f :zadnice cking :smt013 Další OR20 přibyla přímo před hasičárnou v zalomení DC.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 13.8.2013 6:52

Horoměřická: Jo, tohle už jsem taky viděl a taky nepochopil. :roll: Horší ale je, že na Horoměřické už jsou koleje S49 přivařeny k blokovým kolejnicím v BKV, takže už nemá cenu doufat, že se udělá víc. Zázrak nenastane. :roll: #-o

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 13.8.2013 0:23

Ono to je stejně jedno, když mezitím budou úseky v BKV, které se do pár let rozpadnou...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4083
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 12.8.2013 23:03

Evropská u Horoměřické.
Ke kolejnici S49 nalepíme gumový žlábek a zabetonujeme. Kdyby aspoň dlažky. Na co pak bezžlábkové kolejnice, když se nic z proklamovaných výhod nezužitkuje. To tam už rovnou mohlo zůstat to bkv.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 27.7.2013 13:08

Eltodo je výsledek "outsorcingu" a "kvalitní správy města", neboť před lety vznikla na pozůstatcích firmy veřejné osvětlení (či jak se to jmenovalo) a to byla městská firma.
Ostatně "outsorcink" podobného střihu proběhl se spoustou (ex)městskejch firem a měl proběhnout i s našima ústředníma dílnama.
Takže tak.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 26.7.2013 22:10

P_V píše:Ono by pro začátek stačilo, kdyby se alespoň dohodl DP s Eltodem, aby si každý nestavěl svoje nezávislé sloupy. A vymyslet i odvážnější druhy kombinovaných sloupů, jako třeba lucerna na napájecím sloupu, na napínacím sloupu, aby tyto nemusely stát zvlášť... Blízko k ideálu má třeba Podolské nábřeží, kde jediný sloup nese trolej, svítí na obě strany, a opticky nepřekáží na kraji cesty.
Pracuje se na tom pro RTT Karlovo náměstí. Integrace sloupů na straně k náměstí. Garantem je kancelář veřejného prostoru na ÚRM. Eltodo je samozřejmě soukromá firma, ale má s městem smlouvy a pokud město má zájem o spolupráci, lze se dohodnout velmi dobře. Problém dosud byl spíše na městě než kdekoli jinde, protože to bývá práce umět říct, co chceme. Druhá vcě jsou nesmírně složité možnosti dohod a budoucího uspořádání s majiteli nemovitostí.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 26.7.2013 17:41

Struktura Eltoda, je mimochodem vysvětlena na jejich stránkách :wink:
http://www.eltodo.cz/skupina-eltodo/skr ... onari.html

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.7.2013 15:56

bobik: značně se pleteš:
1.) [quote="Obchodní rejstřík podle firem (po zadání slova "Eltodo")"]Název subjektu: ELTODO-CITELUM, s.r.o. Identifikační číslo: 257 51 018
Spisová značka: C 66926 vedená u Městského soudu v Praze Den zápisu: 31.03.1999
Sídlo: Praha 4, Novodvorská 1010/14, PSČ 142 01
Výpis platných Úplný výpis Sbírka listin
2/4
Název subjektu: ELTODO dopravní systémy s.r.o. Identifikační číslo: 282 33 468
Spisová značka: C 134163 vedená u Městského soudu v Praze Den zápisu: 28.01.2008
Sídlo: Praha 4 - Lhotka, Novodvorská 1010/14, PSČ 142 01
Výpis platných Úplný výpis Sbírka listin
3/4
Název subjektu: ELTODO EG, a.s. Identifikační číslo: 452 74 517
Spisová značka: B 1573 vedená u Městského soudu v Praze Den zápisu: 06.05.1992
Sídlo: Praha 4, Novodvorská 1010/14, PSČ 142 01
.... [/quote]
výše uvedené firmy jsou jediné odpovídajícího názvu se sídlem v Praze, ani u jedné není jako (spolu)vlastník uvedeno hl. město Praha - jestli jsem pochopil výpisy platných, tak hlavní je firma ELTODO EG, a.s. mající uvedeno:
... Akcie: 996 162 ks kmenové akcie na jméno v listinné podobě ve jmenovité hodnotě 200,- Kč ...
a ostatní dvě výše jmenované společnosti jsou její tzv. "dceřinky" = Eltodo není městská firma, ale soukromá firma, která má jen smluvní vztah s městem = to chce rozhodně "odřít o maximum možného" (peněz) = nehodí se jí "do krámu" VO integrované do silných/pevných sloupů TV dodávaných/instalovaných DP.

2.) Jó upínaly se (dle stále ještě existujících úseků) TV dříve na běžné/tenké/slabé sloupy VO, ale viditelně se "pod" tlakem/repektive tahem ohýbají/vyvrací = musí být z nich TV převěšována na jiná místa. Osobně si myslím, že je to tím, že se dnes používá TV vypnutá (pomocí závaží), což snad dříve nebylo, ale v takovém případě prověšená trolej prý mohla mít negativní vliv na jízdní vlastnosti TRAM.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 26.7.2013 7:55

P_V píše:Ono by pro začátek stačilo, kdyby se alespoň dohodl DP s Eltodem, aby si každý nestavěl svoje nezávislé sloupy.....
"To nejde". Uvědom si, že i kdyby si na každym sloupu přirazili "jen" tisícovky (a tak málo to asi nebude), udělá to slušnej balík. Jak DP tak i Eltodo jsou městské organizace, takže dohodnou se dá. Nebo jim to vlastník nařídí. Do určité doby se trolej na lampy věšela běžně. Takže v tom bude "jinej zájem".

Odpovědět