Stránka 458 z 660

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 13.3.2012 17:56
od P_V
Bude se vykopávat tento památeční táhlovod?
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/tr ... 0.jpg.html
(že ten asfalt ale dlouho vydržel v bezvadném stavu...)

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 13.3.2012 17:42
od kasme
odpolední průjezd nábřežím kpt. Jaroše
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/tr ... 12/120313/
Praha7.cz píše: Vážená paní vedoucí,
upřesňuji Vám def. povrchové úpravy TT ul. M. Horákové v úseku Hradčanská – Letenské nám.:

- TT v úseku křižovatka Špejchar – smyčka Špejchar je zatravněna
- TT v úseku smyčka Špejchar – ul. U Sparty – ve výluce 2.6. – 31.8.2012 bude provedeno 3. podbití a TT zadlážděna žulovou dlažbou
- TT v úseku ul. U Sparty – Letenské nám. – bude v definitivu zatravněna po 3. podbití v roce 2013
- zatravněn nebude prostor u nových zastávek tram Sparta – směr centrum a Korunovační – směr z centra – tento prostor podél celých zastávek bude zadlážděn žulovou dlažbou

Doufám, že tato odpověď již bude dostačující.

S pozdravem

Kalíšek Josef - INŽ, a. s.
Na Moráni 360/3
128 00 Praha 2

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 09.3.2012 17:44
od Radek
Dle Ropidího Facebooku bude výluka Nábř. kpt. Jaroše zkrácena do 23.3.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 09.3.2012 3:41
od Marek B.
Absolut to tu vyčerpávajícím způsobem napsal, já bych snad jen dodal, že vzhledem k danému zvolenému řešení a panujícím podmínkám není výsledek žádná tragédie, bez problémů se jezdí plnou traťovou rychlostí. Jinak ambicí samozřejmě je, aby daná oprava vydržela co nejdéle, peněz není neomezený počet a sypou se nám i jiné úseky, i ty co nejsou v letošním plánu výluk (tam mě konkrétně znepokojuje Revoluční a oblouky v Nuslích).

Napsal: 08.3.2012 22:08
od Absolut
Koukám že jsem si odjel na dva dny v nesprávnou dobu a je tady zase spousta veselých názorů :)

MM-Mikulovsky: Teda chtěl bych mít tak dobré oko jako Ty. Fakt. Vidím hodně nerovností, ale že by se od výluky začaly kolejnice vlnit ve žlabech, ve kterých jsou zatlačený z obou stran v gumě, to jsem fakt neviděl. Zítra mrknu. Kolejnice vlnící se ve žlabech jsem viděl v Rumunsku. Ale tam místo gumy byla jemná drť.

Vzdouvající se kolejnice většinou místo zvednutí šestimetrového panelu vyrve kus gumy. Opět by to šlo fyzikálně odůvodnit, ale nemám na to. A než mě někdo bude brát za slovo, tak vyzdvižený panel jsem už taky viděl, akorát že to byla o něco lehčí VL15 (půldruhého metru na délku).

Nejsem odpovědná osoba k tomu, abych psal zda, jak a kdy se bude něco v tomto úseku opravovat, ale přesto bych rád decentně krotil nálady, které tady panují - pokud by se v průběhu jara kolejnice nějak zkracovaly, tak na to stačí pár hodin výluky, třeba o víkendu nebo v noci. Rozhodně by se neopakovala výluka v podobné délce, jak nepřímo plynulo z některých vyjádření.

Samozřejmě, že v únoru obvykle mrzne. Ale předpověď vypadala slušně. No nakonec to bylo tak, jak to bylo. Ale musíme si uvědomit ještě jeden aspekt - neméně důležitý - a to je samotná příprava takovéhle akce. Všechny rekonstrukce a opravy čehokoliv v Praze je třeba časově koordinovat a to nejen z hlediska zájmů DP, ale i z hlediska jiných subjektů včetně vlivu úředního šimla. A věci, které jsou méně urgentní logicky zaujímají méně lukrativní časová období. Tedy k nábřeží - byl tady kus trati, kde byla reálná obava, že může dojít během roku k havárii. Nicméně na teplé měsíce už bylo připraveno nějaké množství akcí, omezujících dopravu a daný úsek nelze zavřít s nimi současně - pozor, nejedná se jenom o akce kolejové DP, ale všeobecně o všechny uzávěry a najít logiku v tom, kdy lze jakou stavbu projednat není jednoduché. Na nábřeží bylo například potřeba odklonit IAD na náplavku a to taky příslušné orgány nemusí povolit v létě. No a když už se něco časově stabilizuje, tak se to ruší jen pokud je předpoklad opravdu vážného průseru pro který neexistuje řešení. Pokud se místo živic použil štěrk a možná dojde k dodatečné úpravě kolejnic, je to furt provedená akce a aplikované řešení. Neříkám že výsledek je dokonalý, ale je. Kdyby bylo 30 cm sněhu, tak se to určitě zrušilo a pracovníci by se poslali třeba uklízet sníh. Mimochodem, napadlo vás někdy, že výluky se plánují i s ohledem na kapacity lidských zdrojů?

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 07.3.2012 16:43
od von Špilberk
9001: Podstatná je pravděpodobnost, že něco takového nastane. Až bude výluka v červnu a napadne 20 cm sněhu nebo bude -15, myslím, že nikdo neřekne ani slovo.
Před 2 lety byla v prosinci výluka na Krejcárku, také se hrozně divili, když jim do toho nasněžilo a začalo mrznout.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 07.3.2012 16:26
od Karosák
Bobik píše:Minimálně 11 cm? :shock: To je dobrej blábol. Jo takhle 1,1 cm (nebo 11 mm), tomu bych už věřil. Samozřejmě že teplota má na roztažnost železa vliv, ale TAKOVOU roztažnost to železo zas nemá. 8-) :D
http://www.youtube.com/watch?v=ZMVyWU-dccA

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 07.3.2012 15:48
od 9001
von Špilberk: Realita V lednu bylo skoro na krátké rukávy :lol:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 07.3.2012 14:57
od von Špilberk
Absolut píše:. Ano, asi to byla chyba, to je pravda. Třeba se z ní poučíme.
Poučení: V únoru mrzne.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 07.3.2012 12:53
od MM-Mikulovsky
Absolut píše:MM-Mikulovsky: Blábol je tvrdit, že je někde o 11 cm kolejnice víc. To je naprostá kravina. O 11 cm kolejnice víc tam bude ve chvíli, kdy dojde ke vzdutí a na vzdutém úseku se naměří o 11 cm větší délka než je délka trati v daném místě. ... Pokud je v tomto úseku o 11 cm kolejnice víc, tak je o mnoho centimetrů víc na každém traťovém úseku!
Dnes poránu/dopoledne jsem po tom jel s l.3 2xDC a 2xZC - v úseku (narozdíl od jiných míst) je okem viditelné, jak se kolejnice (v možnostech daných šířkou žlabů) vlní do boku.
Na vzdutí bych rozhodně nečekal, páč ty nyní ve žlabech vzpříčené křivolaké kolejnice půjdou v případě vzdutí vzhůru jedině i s nyní rovně osazenými panely!

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 07.3.2012 10:23
od 7080
9001 píše:Když ještě budeme brát v úvahu, že trat je poměrně slušném stínu, tak to snad nebude tak hrozné...

Výluka se bude muset opakovat na 100%, ale doufám že tak za 5 let s aplikací W tram resp nějaké sofistikované technologie a ne BKV :-)
Nevím, kde ten stín máš, trať je ve směru od jihu k severu a od vody je stín jen od stromů. Takže polední sluníčko svítí a svítí.
Pár let si počkáme a vyměníme i s kusem křižovatky na Palačáku.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 07.3.2012 8:19
od 9001
Když ještě budeme brát v úvahu, že trat je poměrně slušném stínu, tak to snad nebude tak hrozné...

Výluka se bude muset opakovat na 100%, ale doufám že tak za 5 let s aplikací W tram resp nějaké sofistikované technologie a ne BKV :-)

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 06.3.2012 23:56
od Bobik
Díky za vzorečky. 8-) Nicméně jak píše kolega Absolut.
Pak tu taky máme i ostatní vlivy, nejedná se o "laboratorní" podmínky, kde máme kus železa na ponku, rovnoměrně zahříváme a měříme.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 06.3.2012 23:10
od Absolut
P_v: Teplotní rozdíl je třeba počítat vyšší. Zatímco při -15 stupních má kolejnice taky -15, při +30 nemá +30, ale víc.

Napsal: 06.3.2012 23:07
od Absolut
MM-Mikulovsky: Blábol je tvrdit, že je někde o 11 cm kolejnice víc. To je naprostá kravina. O 11 cm kolejnice víc tam bude ve chvíli, kdy dojde ke vzdutí a na vzdutém úseku se naměří o 11 cm větší délka než je délka trati v daném místě. To se ještě nestalo. Až se to stane, pokud se to stane, tak potom to tak bude. Pokud je v tomto úseku o 11 cm kolejnice víc, tak je o mnoho centimetrů víc na každém traťovém úseku!