Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
romanek763
problémový jedinec
Příspěvky: 300
Registrován: 28.1.2011 18:42
Bydliště: Praha 10

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od romanek763 » 28.7.2012 23:01

Praha 10 se chystá zatravňovat tramvajové trati
Zatravňování tramvajových tratí připravuje městská část Praha 10 ve spolupráci s pražským Dopravním podnikem. Ten plánuje v letošním roce celkovou rekonstrukci tramvajové tratě v ulici Průběžná – Švehlova v takzvaném otevřeném provedení kvůli snížení hluku. „V souvislosti s tím jsme vytipovali úseky v obytné zástavbě, kde chceme v rámci rekonstrukce tramvajovou trať zatravnit a kromě hluku tak v těchto místech snížit ještě prašnost,“ vysvětlil cíle akce starosta městské části Praha 10 Milan Richter (ODS).

V dolní části ulice Průběžné v úseku Radošovická až k hasičské stanici chce městská část Praha 10 jako první v hlavním městě využít za tímto účelem méně náročných odrůd tzv. extenzní zeleně. „Důvodem je snížení nákladů na údržbu této zeleně zejména při jejím zavlažování či sekání,“ vysvětlil uvolněný předseda výboru zastupitelstva Prahy 10 Martin Hejl, který se na projektu podílel. Nově vytvořený pás zeleně by měl být podle něj navíc zakončen i nově vybudovanou tramvajovou zastávkou Dubečská.

Tento pilotní projekt, chce následně městská část Praha 10 vyhodnotit a případně tohoto způsobu pro zvyšování zelených ploch využít i na dalších místech. „Uvažujeme, že obdobným způsobem bychom mohli řešit i tramvajové tratě v Olšinách nebo ve Vršovicích,“ doplnil Hejl.

vytvořeno 17. července 2012 12:33

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 28.7.2012 11:44

Tak Na Padesátém pracují svářeči DP. Koleje už komplet (ještě chybí štěrk) a připojeny na starou trať na obou koncích.
Ve smyčce Hostivař se dělá zádlažba vjezdového esíčka. Jinak nic. (Koleje u Zahradního Města ZC nepřipojeny.)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 26.7.2012 19:04

To už je fakt komedie :lol:

Tyčové sloupky se docela objevují. Ted mě napadá třeba Jiřího z Poděbrad DC

Uživatelský avatar
majkrosoft918
Uživatel
Příspěvky: 235
Registrován: 21.1.2007 1:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od majkrosoft918 » 26.7.2012 16:42

Tak v Hostivaři kdy namontovaly tramvajové sloupky tak už sou zase fuč :-D ,že by jen zkouška jak to bude vypadat ? Pak jsou zajímavý výstupní tramvajové sloupky na nádraží Hostivař - tyč a kus plechu s logem tramvaje ,pěkné jednoduché .

HOnzula
Uživatel
Příspěvky: 194
Registrován: 23.9.2010 16:53

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od HOnzula » 26.7.2012 7:55

Kdo chce vidět DPP skutečně v akci, tak tradá v Libeňskému mostu. Koleje už včera vytrahaný kde se dalo a na místě byli lidi ještě kolem 20h. No a dneska když jsem jel kolem tak už tak taky bylo národa jak na Václaváku a techniky...

Blaueminence
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 04.3.2012 21:48

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Blaueminence » 25.7.2012 11:09

Tak díky za objasnění. Ta samá věc se ostatně týká i křižovatky Patočkova x Myslbekova, kde se má na konci prázdnin už jezdit. A na to se údajně napojí trať nahoru, která opuštěná 2 roky stála, jezdily přes ní jen bagry a od pohledu taky nevypadá zrovna slavně :)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 24.7.2012 22:33

Ono taky záleží na kvalitě podkladu pod BKV, zdali je pojížděna i jinou dopravou a tak. Pokud je kvalitní spodek, odvodnění, nic po tom nejezdí a je to pokud možno v přímé, pak je to OK.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 24.7.2012 22:30

BKV+oblouk = zlo. To je pravda. Na přímém úseku s menší rychlostí celkem drží.

Blaueminence
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 04.3.2012 21:48

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Blaueminence » 24.7.2012 22:03

Já jen slyšel od řady lidí, že BKV = zlo, takže určitě máte pravdu:) ale jak dlouho to tak má životnost, to se uvidí...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.7.2012 21:50

MŠ: předběhl si mne opět - v podstatě máš pravdu , ale ono to letí, páč já jsem právě 4 roky v Praze a ten úsek byl opraven před tím = cca 4 až 5 let

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 24.7.2012 20:13

Blaueminence: Zrovna úsek Letenské nám. - Strossmayerovo nám. je v BKV téměř nový. Určitě max. 3 roky starý a téměř v přímé. Když si vezmeme, v jak slušném stavu je BKV v Ječné, které je z roku 2004, tak by zde výměna byla opravdu plýtváním.

Blaueminence
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 04.3.2012 21:48

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Blaueminence » 24.7.2012 19:14

Co si myslíte o tom, že na Letenským náměstí zrekonstruovali trať jen někam do půli zastávky, kde jí napojili na tu starou BKV? Nebylo by chytřejší už to udělat komplet až na Strossmayera, když je tam už tak uzavírka a stačilo by protáhnout X1? Nevyznám se v tom, v jakým je tamní trať stavu, ale nerad bych viděl, jak se za pár let rozkope znova...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 24.7.2012 12:49

9001 píše:Martin a MOp: Ropidi zrůdný plán úspor :lol: Ted nebude M22 + 26 jezdit do Hostivaře skoro 3 měsíce, příští rok přidáme další 2. Jo to je úspor. M22 na kubán, ale i Radošovická je úspora + 26 na kubán :prase Takže výluka je splněna i na příští rok
Jen mě tak napadá, že vzhledem k neopravené trati by se na ní mělo méně jezdit, z čehož vyplývá nutnost zavést 23...:-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 24.7.2012 12:32

Martin a MOp: Ropidi zrůdný plán úspor :lol: Ted nebude M22 + 26 jezdit do Hostivaře skoro 3 měsíce, příští rok přidáme další 2. Jo to je úspor. M22 na kubán, ale i Radošovická je úspora + 26 na kubán :prase Takže výluka je splněna i na příští rok

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 24.7.2012 11:38

Hostivař bude nejspíše až příští rok. V současnosti je v plánu varianta pustit tram na Radošovickou, opravit nejnutnější na hostivařské větvi a obnovit provoz v půlce srpna s tím, že buď se situace s VŘ vyřeší a stihne se reko do listopadu nebo až příští léto.

Odpovědět