Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
MŠ: Při pohledu na letecký snímek IPP jsem přesvědčen, že hlavní problém pro vložení oblouku Štěpánská/IPP - IPP/Muzeum není osa TT v Jugoslávské (a tedy potřeba jí tam posouvat - navíc za cenu zasypání jednoho/středního výstupu z =M=C), ale hlavně osa TT v Bělehradské (tam by se musela TT posunout mezi Jugoslávskou a Anglickou k východním okraji ulice = IAD zde by mohla projíždět pouze opačně než nyní - od Anglické k Jugoslávské a současný proud IAD od Jugoslávské k Anglické by se musel přesměrovat do sousední souběžné Londýnské).
Ještě by bylo pro dobré napojení oblouku Muzeum/IPP - Mírák vhodné posunout osu TT v Jugoslávské mezi Bellehradskou a Londýnskou jižněji (ale to zase by vyvolalo nutnost posunout TT v Bělehradské mezi Jugoslávskou a Rumunskou západněji - aby mohl být zachován oblouk Bruselská - Mírák). Ano, hýbu více s TT v kolem inkriminovaného křížení, ale pro zachování zastávek IPP od/ke Štěpánské a tamních výstupů z =M=C je to vhodné (navíc jsem přesvědčen, že zasypání středního výstupu z =M=C bez popsaných posunů os TT u křížení by pro vložení tam plné hvězdice nestačilo.
Ještě by bylo pro dobré napojení oblouku Muzeum/IPP - Mírák vhodné posunout osu TT v Jugoslávské mezi Bellehradskou a Londýnskou jižněji (ale to zase by vyvolalo nutnost posunout TT v Bělehradské mezi Jugoslávskou a Rumunskou západněji - aby mohl být zachován oblouk Bruselská - Mírák). Ano, hýbu více s TT v kolem inkriminovaného křížení, ale pro zachování zastávek IPP od/ke Štěpánské a tamních výstupů z =M=C je to vhodné (navíc jsem přesvědčen, že zasypání středního výstupu z =M=C bez popsaných posunů os TT u křížení by pro vložení tam plné hvězdice nestačilo.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Asi to nalepíme na humanizaci magistrályAbsolut píše:Ještě k tomu doplňování oblouků. Jde všechno. Otázka je vždy za jakou cenu. V roce 1995 se dokonce uvažovalo i o úplné hvězdě na I.P.Pavlova. Problém je pouze v míře vyvolaných investic.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak na tom Pavláku ten oblouk citelně chybí..... Na druhou stranu, s ním by se přišlo o "poněkud netypický způsob odbočení vlevo do Bělehradské" absolvovaný nočkama při výlukách. ![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ještě k tomu doplňování oblouků. Jde všechno. Otázka je vždy za jakou cenu. V roce 1995 se dokonce uvažovalo i o úplné hvězdě na I.P.Pavlova. Problém je pouze v míře vyvolaných investic.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Podoba křižovatky Flora do r. 1977 byla postavená kdy? Jaké tehdy jezdily převážně vozy? A byla křižovatka stejně vysoko, nebyla náhodou výškově celá trochu jinak, když se nemusela přizpůsobit stropní desce metra? A uměli jsme v 70. letech udělat splítku a splítkovou výměnu? Nebylo tehdy jednodušší prostě narvat výměnu do zakružováku? A jaká byla tehdy norma na projektování tramvajových tratí? Tady hledejte rozdíly proč tam tehdy nemusela být sjezdová splítka a dnes tam bude. Já se přiznám, že odpověď neznám, jen mě napadlo několik možných cest k odpovědi a myslím, že jedna z nich je jistě správná.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatka Flora
Jsem názoru, že tyto by měly určitě být dobudovány, aby ve spojení s obnovenou přímou Jíčínská x Jíčínská na Floře zajistili možnost jednoduchého odklonu od Orionky v případě MU či oprav/reko TT Flora - Olšanské Hřbitovy.Jenda1989 píše:...jedině že by na Olšanském nám. vznikly oblouky směr Olšanská.
Re: křižovatka Flora
Tak to máš pravdu. Já jsem to jen slyšel a proto jsem se na to zeptal.Pepa z Nuslí píše:Teda Jendo, nevím, jestli tohle bylo myšleno vážně, nebo to byl vtip. Ten oblouk by byl úplně zbytečný. Spíše bych si uměl představit oblouk Vinohradská x Jičínská směr Olšanské náměstí.Jenda1989 píše:Zdravíčko kolegové, nevíte někdo jestli při nýnější rekonstrukci křiž. Flora nebylo uvažováno o obloucích v relaci Vinohradská x Jičínská (směr Orionka). Já jsem před rekonstrukcí totiž něco takového zaslechl a když jsem se tam byl v týdnu osobně juknout viděl jsem jen staronovou podobu křižovatky s rovinkou Jičínská x Jičínská. Dík za odpověď.
Jinak by mě dost zajímalo, proč je obnovováno staronové uspořádání křižovatky, když se stejně zatím nezavedla linka, co by jezdila v relaci Jičínská x Jičínská.
Co se rovin na Floře týká tak z hlediska manipulačních možností je to dobrá myšlenka, ale z dopravního hlediska si zde nedokážu představit pravidelnou linku (tedy když pominu okružní 2), jedině že by na Olšanském nám. vznikly oblouky směr Olšanská.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 136
- Registrován: 03.3.2005 20:01
- Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatka Flora
Teda Jendo, nevím, jestli tohle bylo myšleno vážně, nebo to byl vtip. Ten oblouk by byl úplně zbytečný. Spíše bych si uměl představit oblouk Vinohradská x Jičínská směr Olšanské náměstí.Jenda1989 píše:Zdravíčko kolegové, nevíte někdo jestli při nýnější rekonstrukci křiž. Flora nebylo uvažováno o obloucích v relaci Vinohradská x Jičínská (směr Orionka). Já jsem před rekonstrukcí totiž něco takového zaslechl a když jsem se tam byl v týdnu osobně juknout viděl jsem jen staronovou podobu křižovatky s rovinkou Jičínská x Jičínská. Dík za odpověď.
Jinak by mě dost zajímalo, proč je obnovováno staronové uspořádání křižovatky, když se stejně zatím nezavedla linka, co by jezdila v relaci Jičínská x Jičínská.
Re: křižovatka Flora
Dík za info. Ale víš čemu nerozumím? Křiž. Flora měla až do r. 1977 přibližně stejnou podobu jako bude mít teď po reko a při tom tam nemusely být žádné speciální výhybky. No a jestli se nemýlím tak ten zakružovací oblouk tam musel být i dříve.Láďa píše:Už se to zde řešilo.Jenda1989 píše:Jinak mně překvapila ještě jedna věc a to je ta dlooohááá sjezdová výhybka dolu do Jičínské. Tu rozjezdovou chápu, ale ta sjezdová je fakt zvláštní.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
sloupik1984: Ano, odhad je správný.
Re: křižovatka Flora
Už se to zde řešilo.Jenda1989 píše:Jinak mně překvapila ještě jedna věc a to je ta dlooohááá sjezdová výhybka dolu do Jičínské. Tu rozjezdovou chápu, ale ta sjezdová je fakt zvláštní.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 7
- Registrován: 24.12.2010 9:09
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak já dnes nelenil a zašel se podívat co že vlastně je napsáno na té ceduli u Lidla na Švehlovce. Stálo tam něco jako "výstavba nových zálivů (asi v obou směrech) pro autobusové zastávky pro zvýšení komfortu cestujících"...majkrosoft918 píše:Na straně Lidla jak začíná oploceni a s úžení je na chodníku cedule o jakou stavbu se jedná.Kdyby někdo jel okolo koukněte na tojedno info - Praha 10 se chystá zatravňovat tramvajové trati http://www.praha10.cz/novinky/articlety ... trati.aspx
Podle mého odhadu to znamená, že stávající zálivy zastávky "Na Groši" budou zrušeny. Dále nahrazeny novými zálivy zastávky "Na Groši" právě poblíž Lidlu (nebo spíše toho Bowlingového centra) v obou směrech a novými zálivy u Parku Hostivař v nové zastávce "OC Hostivař"
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Přesně tam kde by měla stát i zastávka "OC Hostivař" i pro tramvaje (někdy v budoucnu
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Re: křižovatka Flora
Dík Martine za info. Jinak mně překvapila ještě jedna věc a to je ta dlooohááá sjezdová výhybka dolu do Jičínské. Tu rozjezdovou chápu, ale ta sjezdová je fakt zvláštní.Martin Šubrt píše:Pokud vím, alespoň o jednom oblouku zdola do Vinohadské se uvažovalo, ale technicky se tam už prostě s napojením na současné tratě nevešel. Určitě někdo upřesní.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatka Flora
Pokud vím, alespoň o jednom oblouku zdola do Vinohadské se uvažovalo, ale technicky se tam už prostě s napojením na současné tratě nevešel. Určitě někdo upřesní.
křižovatka Flora
Zdravíčko kolegové, nevíte někdo jestli při nýnější rekonstrukci křiž. Flora nebylo uvažováno o obloucích v relaci Vinohradská x Jičínská (směr Orionka). Já jsem před rekonstrukcí totiž něco takového zaslechl a když jsem se tam byl v týdnu osobně juknout viděl jsem jen staronovou podobu křižovatky s rovinkou Jičínská x Jičínská. Dík za odpověď.