Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.8.2012 13:10

MŠ: Při pohledu na letecký snímek IPP jsem přesvědčen, že hlavní problém pro vložení oblouku Štěpánská/IPP - IPP/Muzeum není osa TT v Jugoslávské (a tedy potřeba jí tam posouvat - navíc za cenu zasypání jednoho/středního výstupu z =M=C), ale hlavně osa TT v Bělehradské (tam by se musela TT posunout mezi Jugoslávskou a Anglickou k východním okraji ulice = IAD zde by mohla projíždět pouze opačně než nyní - od Anglické k Jugoslávské a současný proud IAD od Jugoslávské k Anglické by se musel přesměrovat do sousední souběžné Londýnské).

Ještě by bylo pro dobré napojení oblouku Muzeum/IPP - Mírák vhodné posunout osu TT v Jugoslávské mezi Bellehradskou a Londýnskou jižněji (ale to zase by vyvolalo nutnost posunout TT v Bělehradské mezi Jugoslávskou a Rumunskou západněji - aby mohl být zachován oblouk Bruselská - Mírák). Ano, hýbu více s TT v kolem inkriminovaného křížení, ale pro zachování zastávek IPP od/ke Štěpánské a tamních výstupů z =M=C je to vhodné (navíc jsem přesvědčen, že zasypání středního výstupu z =M=C bez popsaných posunů os TT u křížení by pro vložení tam plné hvězdice nestačilo.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 05.8.2012 10:00

Absolut píše:Ještě k tomu doplňování oblouků. Jde všechno. Otázka je vždy za jakou cenu. V roce 1995 se dokonce uvažovalo i o úplné hvězdě na I.P.Pavlova. Problém je pouze v míře vyvolaných investic.
Asi to nalepíme na humanizaci magistrály :-). Pěkně úprava nám. I. P. Pavlova s posunem osy trati nad zasypaný střední výstup z metra, zpřístupnění zastávky zc přímo i z podloubí. Pěší zóna s provozem tram v Bělehradské u jedenáctky s posunem osy trati též do středu ulice a nový oblouk k tomu ;-)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 05.8.2012 9:31

Tak na tom Pavláku ten oblouk citelně chybí..... Na druhou stranu, s ním by se přišlo o "poněkud netypický způsob odbočení vlevo do Bělehradské" absolvovaný nočkama při výlukách. 8-)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 05.8.2012 8:36

Ještě k tomu doplňování oblouků. Jde všechno. Otázka je vždy za jakou cenu. V roce 1995 se dokonce uvažovalo i o úplné hvězdě na I.P.Pavlova. Problém je pouze v míře vyvolaných investic.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 05.8.2012 8:30

Podoba křižovatky Flora do r. 1977 byla postavená kdy? Jaké tehdy jezdily převážně vozy? A byla křižovatka stejně vysoko, nebyla náhodou výškově celá trochu jinak, když se nemusela přizpůsobit stropní desce metra? A uměli jsme v 70. letech udělat splítku a splítkovou výměnu? Nebylo tehdy jednodušší prostě narvat výměnu do zakružováku? A jaká byla tehdy norma na projektování tramvajových tratí? Tady hledejte rozdíly proč tam tehdy nemusela být sjezdová splítka a dnes tam bude. Já se přiznám, že odpověď neznám, jen mě napadlo několik možných cest k odpovědi a myslím, že jedna z nich je jistě správná.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatka Flora

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.8.2012 2:31

Jenda1989 píše:...jedině že by na Olšanském nám. vznikly oblouky směr Olšanská.
Jsem názoru, že tyto by měly určitě být dobudovány, aby ve spojení s obnovenou přímou Jíčínská x Jíčínská na Floře zajistili možnost jednoduchého odklonu od Orionky v případě MU či oprav/reko TT Flora - Olšanské Hřbitovy.

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: křižovatka Flora

Příspěvek od Jenda1989 » 04.8.2012 0:49

Pepa z Nuslí píše:
Jenda1989 píše:Zdravíčko kolegové, nevíte někdo jestli při nýnější rekonstrukci křiž. Flora nebylo uvažováno o obloucích v relaci Vinohradská x Jičínská (směr Orionka). Já jsem před rekonstrukcí totiž něco takového zaslechl a když jsem se tam byl v týdnu osobně juknout viděl jsem jen staronovou podobu křižovatky s rovinkou Jičínská x Jičínská. Dík za odpověď.
Teda Jendo, nevím, jestli tohle bylo myšleno vážně, nebo to byl vtip. Ten oblouk by byl úplně zbytečný. Spíše bych si uměl představit oblouk Vinohradská x Jičínská směr Olšanské náměstí.

Jinak by mě dost zajímalo, proč je obnovováno staronové uspořádání křižovatky, když se stejně zatím nezavedla linka, co by jezdila v relaci Jičínská x Jičínská.
Tak to máš pravdu. Já jsem to jen slyšel a proto jsem se na to zeptal.
Co se rovin na Floře týká tak z hlediska manipulačních možností je to dobrá myšlenka, ale z dopravního hlediska si zde nedokážu představit pravidelnou linku (tedy když pominu okružní 2), jedině že by na Olšanském nám. vznikly oblouky směr Olšanská.

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatka Flora

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 03.8.2012 23:40

Jenda1989 píše:Zdravíčko kolegové, nevíte někdo jestli při nýnější rekonstrukci křiž. Flora nebylo uvažováno o obloucích v relaci Vinohradská x Jičínská (směr Orionka). Já jsem před rekonstrukcí totiž něco takového zaslechl a když jsem se tam byl v týdnu osobně juknout viděl jsem jen staronovou podobu křižovatky s rovinkou Jičínská x Jičínská. Dík za odpověď.
Teda Jendo, nevím, jestli tohle bylo myšleno vážně, nebo to byl vtip. Ten oblouk by byl úplně zbytečný. Spíše bych si uměl představit oblouk Vinohradská x Jičínská směr Olšanské náměstí.

Jinak by mě dost zajímalo, proč je obnovováno staronové uspořádání křižovatky, když se stejně zatím nezavedla linka, co by jezdila v relaci Jičínská x Jičínská.

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: křižovatka Flora

Příspěvek od Jenda1989 » 03.8.2012 23:15

Láďa píše:
Jenda1989 píše:Jinak mně překvapila ještě jedna věc a to je ta dlooohááá sjezdová výhybka dolu do Jičínské. Tu rozjezdovou chápu, ale ta sjezdová je fakt zvláštní.
Už se to zde řešilo. :wink:
Dík za info. Ale víš čemu nerozumím? Křiž. Flora měla až do r. 1977 přibližně stejnou podobu jako bude mít teď po reko a při tom tam nemusely být žádné speciální výhybky. No a jestli se nemýlím tak ten zakružovací oblouk tam musel být i dříve.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 03.8.2012 22:23

sloupik1984: Ano, odhad je správný.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: křižovatka Flora

Příspěvek od Láďa » 03.8.2012 21:28

Jenda1989 píše:Jinak mně překvapila ještě jedna věc a to je ta dlooohááá sjezdová výhybka dolu do Jičínské. Tu rozjezdovou chápu, ale ta sjezdová je fakt zvláštní.
Už se to zde řešilo. :wink:

sloupik1984
Uživatel
Příspěvky: 7
Registrován: 24.12.2010 9:09

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od sloupik1984 » 03.8.2012 20:22

majkrosoft918 píše:Na straně Lidla jak začíná oploceni a s úžení je na chodníku cedule o jakou stavbu se jedná.Kdyby někdo jel okolo koukněte na to :-) jedno info - Praha 10 se chystá zatravňovat tramvajové trati http://www.praha10.cz/novinky/articlety ... trati.aspx
Tak já dnes nelenil a zašel se podívat co že vlastně je napsáno na té ceduli u Lidla na Švehlovce. Stálo tam něco jako "výstavba nových zálivů (asi v obou směrech) pro autobusové zastávky pro zvýšení komfortu cestujících"...
Podle mého odhadu to znamená, že stávající zálivy zastávky "Na Groši" budou zrušeny. Dále nahrazeny novými zálivy zastávky "Na Groši" právě poblíž Lidlu (nebo spíše toho Bowlingového centra) v obou směrech a novými zálivy u Parku Hostivař v nové zastávce "OC Hostivař" :)
Přesně tam kde by měla stát i zastávka "OC Hostivař" i pro tramvaje (někdy v budoucnu :? )...

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: křižovatka Flora

Příspěvek od Jenda1989 » 03.8.2012 20:14

Martin Šubrt píše:Pokud vím, alespoň o jednom oblouku zdola do Vinohadské se uvažovalo, ale technicky se tam už prostě s napojením na současné tratě nevešel. Určitě někdo upřesní.
Dík Martine za info. Jinak mně překvapila ještě jedna věc a to je ta dlooohááá sjezdová výhybka dolu do Jičínské. Tu rozjezdovou chápu, ale ta sjezdová je fakt zvláštní.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatka Flora

Příspěvek od Martin Šubrt » 03.8.2012 20:03

Pokud vím, alespoň o jednom oblouku zdola do Vinohadské se uvažovalo, ale technicky se tam už prostě s napojením na současné tratě nevešel. Určitě někdo upřesní.

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

křižovatka Flora

Příspěvek od Jenda1989 » 03.8.2012 18:39

Zdravíčko kolegové, nevíte někdo jestli při nýnější rekonstrukci křiž. Flora nebylo uvažováno o obloucích v relaci Vinohradská x Jičínská (směr Orionka). Já jsem před rekonstrukcí totiž něco takového zaslechl a když jsem se tam byl v týdnu osobně juknout viděl jsem jen staronovou podobu křižovatky s rovinkou Jičínská x Jičínská. Dík za odpověď.

Odpovědět