Vozovny - všeobecná diskuze
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Já stále doufám, že ještě než se stihnou odvézt nepojízdné 14T, někdo v hale kýchne a vyřeší hned dva problémy najednou
Jinak proti stavbě nic nemám, pěkná je, ale to máme to samý co s Libeňákem. Proč by se měl zachovávat materiál, když můžeme postavit z nového kvalitnějšího materiálu naprosto věrnou kopii? Hlavně nechápu, jak mohla vozovna dotvářet charakter Prahy 9, když v podstatě odnikud neni vidět
Jinak proti stavbě nic nemám, pěkná je, ale to máme to samý co s Libeňákem. Proč by se měl zachovávat materiál, když můžeme postavit z nového kvalitnějšího materiálu naprosto věrnou kopii? Hlavně nechápu, jak mohla vozovna dotvářet charakter Prahy 9, když v podstatě odnikud neni vidět
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Mě hlavně děsí výroky v článku jako:
Vozovna v Hloubětíně je stavebně, technicky i architektonicky zajímavým objektem, který od roku 1951, kdy byla otevřena, dotvářel charakter Prahy 9. Proto jsem dlouho usiloval o její zachování...,“ konstatuje Marek Doležal, místostarosta Prahy 9 a zároveň člen Výboru pro dopravu a evropské fondy Zastupitelstva hl. m. Prahy.
Je vidět, že věc je jako vždycky v rukou fundovaných odborníků, a ne přikecávajících politiků, takže není důvod mít obavy o výsledek.Byl bych rád, kdyby nová hala vozovny v Hloubětíně byla opět architektonicky zajímavě ztvárněna...
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Čekám že teď, když už se to dostalo i mezi obecnou veřejnost, se vynoří nějaká občanská iniciativa "Vozovnu nebourat", která bude bojovat proti barbarskému ničení vzácného betonového klenotu a za prohlášení za technickou památku
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Vozovna Hloubětín se bude bourat (podle radničního plátku Prahy 9)
http://www.praha9.cz/sites/default/file ... nahled.pdf
http://www.praha9.cz/sites/default/file ... nahled.pdf
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
No vida. To by se mi ještě mohla vyplnit moje loňská věštba:
von Špilberk píše:Mně taky, ale šel bych na to jinak: Já bych expozici rozdělil na kolejovou (SE) a gumokolní (bus+trolejbus+zvláštní vozidla) na Orionce.P_V píše:Mně by se líbila ta Orionka.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1545
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Z aktuálního DP Kontaktu:
Na zasedání představenstva a dozorčí rady 11. ledna 2016 bylo rozhodnutí o prodeji změněno. Orionka zůstane i nadále v majetku DPP. Naší snahou bude zřídit v jejích historických prostorách vzdělávací a muzejní objekt, který by doplnil střešovickou vozovnu, jež je v současné době na hranici svých možností a další rozvoj neumožňuje. V Orionce by tak mohl vzniknout nový prostor, kde se průvodci budou moci celoročně scházet se zájemci nad bohatou a zajímavou historií MHD v Praze. Lektoři pak budou moci prostřednictvím výchovně vzdělávacích programů seznamovat mladou generaci s vývojem dopravy, probouzet v ní aktivní zájem a potažmo tak získávat další pokračovatele pro dopravní obory.
Na zasedání představenstva a dozorčí rady 11. ledna 2016 bylo rozhodnutí o prodeji změněno. Orionka zůstane i nadále v majetku DPP. Naší snahou bude zřídit v jejích historických prostorách vzdělávací a muzejní objekt, který by doplnil střešovickou vozovnu, jež je v současné době na hranici svých možností a další rozvoj neumožňuje. V Orionce by tak mohl vzniknout nový prostor, kde se průvodci budou moci celoročně scházet se zájemci nad bohatou a zajímavou historií MHD v Praze. Lektoři pak budou moci prostřednictvím výchovně vzdělávacích programů seznamovat mladou generaci s vývojem dopravy, probouzet v ní aktivní zájem a potažmo tak získávat další pokračovatele pro dopravní obory.
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
I prefa hala se dá s minimálními náklady načančat tak, aby vypadala lépe. Slušný architekt si pohraje s proporcemi a barvami obložení.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Taky doufám, že jsou to kecy. Tímhle směrem se vydat nechci.modroko píše:ze tkz.pod střechou ale jinak prakticky venku. právě z důvodu urychlení rekonstrukce, ale doufám že to jsou jen kecy typu jedna bába povídala...
Ke zrychlení reko stačí, když se nebude stavět nějaké architektonické veledílo (vzor Kotas), ale "obyčejná" krabice. Vždyť haly hypermarketů jsou hotové za pár měsíců.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Osobně pochopím, že střechu ponesou pilíře, ale už nepochopím, co by se jako ušetřilo tím, že se obvod zastřešeného prostoru (byť dodatečně - již za provozu) neobezdímodroko píše:.......... a zbytek kolejí by byl pouze tkz.pod střechou ale jinak prakticky venku. právě z důvodu urychlení rekonstrukce, ale doufám že to jsou jen kecy typu jedna bába povídala...
Přeci jen (zrovna nejvíc v Hloubětíně) je o víkendech a svátcích minimum výjezdů = v každé vozovně většina vozů zůstává stát a prostě přes 48 hodin jejich stání každý týden na větru / dešti / pařáku místo schování do uzavřené haly se musí odrazit na jejich tech. stavu
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Co tomu budou říkat technici co dělají drobnější opravy? Ani úklid se ve vymrzlém voze nedělá nejsnáze.
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Proč? Nelíbylo by se ti, kdyby byly tramvaje deponovaný pod širákem? Myslíš, že by na větru a dešti trpěly, nebo jde o to, že by v nich byla v zimě ráno zima? V zahraničí to tak často bývá, že část depa jsou jen prosté koleje bez zastřešení. Je to o dost levnější.
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Zajímavá představa, už jsem slyšel dokonce, že se uvažuje že by v Hloubětíně byla hala jen pro prvních 10.kolejí a zbytek kolejí by byl pouze tkz.pod střechou ale jinak prakticky venku. právě z důvodu urychlení rekonstrukce, ale doufám že to jsou jen kecy typu jedna bába povídala...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Tak to jsem taky zvědav, protože příští rok má být RTT Táborská - Voz. PA. A ta má údajně trvat půl roku. Takže to by znamenalo: HL mimo, PA mimo a Dílny jsou pořád Ústřední vrakoviště (a pochybuju, že se do roka vyklidí). Odkud se bude jezditmodroko píše:Tak či onak jsem na to doopravdy zvědav, dle DP kontaktu se tento rok má vybrat projekt, zhotovitel, udělat povolení a příští rok bourat
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Některé zlé jazyky dokonce tvrdí, že to s tou střechou není až zas tak hrozné Tak či onak jsem na to doopravdy zvědav, dle DP kontaktu se tento rok má vybrat projekt, zhotovitel, udělat povolení a příští rok bourat
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
To chápu, ale taky se říkalo, že je to těžce v havarijním stavu... Takže asi jako Libenák. Sice může podle jedné studie je zázrak, že vůbec drží pohromadě, ale vlastně ještě pár let vydřžíBobik píše:Bude. Otázka je akorát, kdy přesně "se kopne". Přecijenom prakticky postavit novou vozovnu není jako přistavět garáž.