Stránka 168 z 660

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 20.10.2015 18:36
od Filip
Když se navýší rychlost průjezdů zastávek na znamení, nebudu protestovat. Nicméně těch 15 km/h mi přijde přiměřených vzhledem k chování lidí jak mimo tramvaj, tak uvnitř (aby měli čas dát znamení k výstupu).
A asi těch 15 bych stejně dodržoval pořád, protože si myslím, že prostě situace kolem zastávek neumožní moc jet rychleji.

Naopak mám radost, že údajně od listopadu do odbočky 15 km/h (ne všude samozřejmě).

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 20.10.2015 18:34
od gabuliatko
Koukám že potřebujete předpis i na to jak jít na toaletu. Btw mohl by jej někdo pastnout, rád bych se poučit kde přesně se těch 15 km/h má jet (protože mi to přijde na hlavu, jiná situace je na zastávce kde široko daleko nic a jiná kde je přístřešek a leje, takže se očekává že když někdo bude stát, tak v boudě).

Ale co, připomíná mi to příhodu z Prýglu kde je napsáno že se má točit terčm a když dítě terčem točilo tak se z lodě ozval megafon "nehraj si s tím"

Pejsku, má velká dráha taky předpois jak projíždět zastávky na znamení?

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 20.10.2015 16:19
od petr91
Dnešní návštěva rekonstrukce tramvajové trati ve Vršovické ulici a v ulici Bělehradské.

http://petr91fotky.rajce.idnes.cz/RTT_V ... _Karlovem/

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 20.10.2015 16:01
od Filip
Třeba proto, že je jenom zdání, že ty zastávky jsou prázdné a nikdo nikde není. Kolem vozovny Hloubětín chodí lidé podél tratě i v noci a prosvištět to tam maximální rychlostí není dvakrát bezpečné. A hlavně kolik času se tím ušetří ? Zanedbatelně. Kolega MMM má pravdu prostě vzhledem k bezpečnosti bych tohle neměnil.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 20.10.2015 15:51
od martin8211
Ale to jsme u toho. Co je nebezpečné na prázdné zastávce Malešická továrna DC a podobných, když tam nikdo není? (kdyby byl, tak se stejně musí zastavit)
Trochu mi to přijde jako "nikdy se to tak nedělalo". Nehádám se, každý na to máme svůj názor. Jen mě zajímájí ty důvody nebezpečí v takovém případě.
Uznávám, že je to asi poněkud nebezpečný pocit, projet to normální rychlostí, ale třeba jde jen o zvyk.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 20.10.2015 15:34
od Filip
Proletět zastávku plnou rychlostí považuji za nebezpečné. Budiž zvolit třeba řešení, že od 22 do 6 hodin možno projíždět zastávky na znamení rychlostí do 30 km/h. Ale víc bych nešel. Já sám často projíždím zastávky na znamení i rychlostí 10 km/h zejména když je plnější vůz, tak aby cestující měl čas dát znamení k výstupu (tlačítkem na znamení nebo čudlem). A zmíněná zastávka U Libušského potoka není problém, do kopce do zbrzdím samovahou na těch cca 15km/h a po průjezdu zastávkou našlápnu, směrem dolů to přibrzdím a nechám samovahou dokutálet až na Polikliniku Modřany.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 20.10.2015 15:30
od martin8211
Pozdní požadavek cestujícího - smůla, je informován akusticky i opticky. To, že má sluchátka a kouká do mobilu, je jeho problém.
Důvod, že to je kvůli bezpečnosti beru. A proto jsem psal, že by bylo nějakou značkou specifikováno, které zastávky lze projíždět plnou rychlostí. Je plno zastávek na znamení, kde se brzdí zcela zbytečně a není u nich ani přechod, či SSZ.
Například:
Na Homoli DC, Malešická továrna DC, velká část KOMOKa, Krematorium Motol DC, Nový Hloubětín (k vozovně), Starý Hloubětín (k vozovně), budoucí Vinohradské hřbitovy ZC, ČSAD Smíchov, Ďáblická větev a podobně.
Ono by to šlo, kdyby se chtělo. Stejně tak by při větší inteligenci řidičů šlo zavést přímo do předpisů to, že pokud za sloupkem není přechod, či přejezd, nebo SSZ, zastávka se dá projet vyšší rychlostí.

Proč se v Brně a Liberci prolétavají zastávky na znamení naplno? Máte pocit, že Brno, či Proseč nad Nisou vymírá kvůli tomu, že tam tramvaje nepřibržďují?

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 20.10.2015 14:54
od MM-Mikulovsky
Filip píše:..... A těch 15 km/h na průjezd zastávkou na znamení mi vůbec nevadí. Beztak jsou většinou všude u takových zastávek SSZ nebo přechody apod.
martin8211: konec citace je jeden (z již opakovaných) důvodů omezení rychlosti průjezdu zastávkou (míjení jejího označníku) - lidé (ať chodci či řidiči IAD) v okolí prostě jsou přesvědčeni, že ta TRAM v zastávce zastaví a těsně za ní ji klidně vjedou/vejdou do cesty a bez toho bezpečnostního zpomalení TRAM je těžko zabránitelné nehodě :!:

A 1. důvod toho zpomalení je možnost reakce na pozdnější požadavek zastavení k výstupu, který jsem již také uváděl.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 20.10.2015 14:23
od Filip
Do kopce často brzdím samovahou. Je to podle mého názoru lepší. A těch 15 km/h na průjezd zastávkou na znamení mi vůbec nevadí. Beztak jsou většinou všude u takových zastávek SSZ nebo přechody apod.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 20.10.2015 14:17
od martin8211
Ale hlavní pointa otázky je v tom, proč se tam musí držet rychlost 15km/h. Nějaké brždění do svahu vlastní vahou mě jako cestujícího nezajímá. To už je na každém řidiči a jeho stylu jízdy.
Je snad logické, na Libušském potoku držet rychlost 15? Je to asi jakoby na Trojské v největším stoupání byla zastávka na znamení. Nejsem odborník, ale laickým pohledem si myslím, že mnohem více proudu se spotřebuje rozjezdem do kopce, než pouhým udržením co možná nejvyšší rychlosti.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 20.10.2015 11:09
od MM-Mikulovsky
9001 píše:MM jenže ne všichni to takhle umí ......
Kdo to takhle neumí, tak asi nemá za řízením TRAM co dělat, protože to je vlastně využití principu jízdy setrvačnosti (jenž se má přednostně používat) a působení samováhy při jízdě do kopce.
Jinak to, že ta TRAM na 15km/h zpomalí případně ještě kus před označníkem (i klidně 20m) není na závadu - podržením jízdy lze udržet konstatní rychlost do jeho minutí a pak teprve zrychlit.

Ovšem netvrdím, že když se spěchá (pro zdržení či fyziologickou potřebu), tak se nikdy nesmí při průjezdu zastávky do kopce na přikázanou rychlost přibrzdit = využít maxmálku co nejblíže k označníku.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 20.10.2015 9:38
od MPL
9001 píše:MM jenže ne všichni to takhle umí plus potřebuješ vic energie tramvaj znovu dostat do požadované rychlosti.
Víc než kdy? Než když jedeš rovnoměrně? No, o nějaké jednotky procent možná, ale signifikantní rozdíl bych tam nehledal.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 20.10.2015 6:28
od 9001
MM jenže ne všichni to takhle umí plus potřebuješ vic energie tramvaj znovu dostat do požadované rychlosti.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 20.10.2015 2:00
od MM-Mikulovsky
martin8211 píše:Já bych zvýšil rychlost u projížděných zastávek na znamení. Proč musí tramvaj na Libušském potoku do kopce přibrzdit na 15 a pak opět vynakládat další sílu na rozjezd do dlouhého stoupání?
...........
jsem si dnes -vlastne jiz vcera vzpomel na citované a musim se ptat, proc by mela tramvaj pro zpomaleni do kopce brzdit, kdyz zpomaleni je mozne samovahou a vcasnym pustenim jizdy?

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 19.10.2015 23:49
od Karosák
Nevím co je v manuálu, ale tmavě zelenou s v pam. zóně natira skoro všechno.