Stránka 14 z 660

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 13.10.2021 19:58
od Bobik
Jo, jenže to, co píšeš je teď. Tenhle stav už ale trvá delší dobu. Navíc je to vesměs důsledek. Kterej má nějakou příčinu.
Tou příčinou je zčásti neschopnost politický reprezentace napříč spektrem se domluvit na prakticky čemkoli, zčásti ideologická utopie a z ní vycházející to evropský zelený šílenství a díky tomu jiný priority a tudíž i jiný přerozdělování peněz a teď i zčásti přehnaná reakce na tu čínskou chřipku.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 13.10.2021 12:20
od demon
kruťák píše:
13.10.2021 11:58
...jejich (několika)měsíční dodací lhůty, protože stejně neutěšená situace je ve většině firem většiny oborů.
…(několika) roční dodací lhůty...
von Špilberk píše:
13.10.2021 7:45
Problém je, že nějak nevidím, že by se o řešení vůbec někdo snažil. A pokud se někdo snaží, tak se mu předem velice omlouvám, ale fakt to není vidět.
"Někdo" se snaží, ale řešení fakt v nedohlednu.
Nejsou vozy, protože - nejsou lidi, na který nejsou prachy, - nejsou ND, protože celosvětová materiálová krize, i násobné zvýšení cen surovin, na které díky tomu opět nejsou prachy.
Nejsou řidiči, protože spousta odchodů a málo zájemců, protože - malá nezaměstnanost, - nízké platy.
Nejsou prachy, protože nízké příjmy města a neochota o navýšení kompenzace, proti tomu vysoké platby za energie, za náhradní díly...
Jestli máš řešení, který by bylo rychlý a bylo vidět, sem s nim. 8-[

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 13.10.2021 12:12
od 9001
Minulý týden jsme měli chat s představenstvem mého zaměstnavatele :D. Klientům říkáme, inflace, inflace a že na nás zapomněli :D No prý se na to v prvním pololetí 2022 podívají :D A to jsou mld zisky :D .

Takže asi tak. Dokážu si představit jaký bordel to bude u DPP :D

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 13.10.2021 11:58
od kruťák
Von Š: Ono se nové vedení dílen snaží a situace se rapidně lepší, ale je to těžký. Nejsou lidi, neni materiál, je (půl)roční skluz a v zásobě jsou desítky vozů (a kupí se další) a do toho všeho ještě břímě kachen a wan. Ale ono je těžký přitlačit na prachy pro dělníky (nemyšleno nijak hanlivě!), aby se jich hlásilo víc (a aby taky chtěli fakt pracovat), protože to vedení ekonomicky neschválí, musí se to spíš schválit politicky. Ale i když budeme mít dostatek lidí, pořád do toho hodí vidle ŠT a jiní dodavatelé dílů a jejich (několika)měsíční dodací lhůty, protože stejně neutěšená situace je ve většině firem většiny oborů.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 13.10.2021 10:33
od Radek
P_V píše:
13.10.2021 8:06
Njn, a když jde o slovní zadání projektu, kde se bude i hýbat s polohou, nebo něčeho fungl nového, tak se přeci neví předem, jak to projektantovi z cadu vypadne. :) Můžou se v některém bloku srdcovky sejít tři žlábky, může se nějaké odbočení předsadit natolik, že se nekříží s odbočením na druhou stranu...
Jak se to řeší v daném případě, nevím. :)

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 13.10.2021 8:06
od P_V
Radek píše:
12.10.2021 14:26
Tak, jak to prostorově vyjde :) . Třeba se uvádí při rekonstrukci 1x18 apod.
Njn, a když jde o slovní zadání projektu, kde se bude i hýbat s polohou, nebo něčeho fungl nového, tak se přeci neví předem, jak to projektantovi z cadu vypadne. :) Můžou se v některém bloku srdcovky sejít tři žlábky, může se nějaké odbočení předsadit natolik, že se nekříží s odbočením na druhou stranu...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 13.10.2021 7:45
od von Špilberk
Aktuální nástěnné informace:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 13.10.2021 7:45
od von Špilberk
demon píše:
12.10.2021 16:15
takže to snadná řešení opravdu nemá.
Problém je, že nějak nevidím, že by se o řešení vůbec někdo snažil. A pokud se někdo snaží, tak se mu předem velice omlouvám, ale fakt to není vidět. 8-) Jediné, co se podařilo vyřešit, je nedostatek vozů 15T pro provoz, jak nás informuje Dopraváček:
Podařilo se tak rapidně snížit množství dlouhodobě odstavených vozů. Jednou z příčin je opětovné zprovoznění opraveného speciálního soustruhu ve vozovně Hloubětín, který jako jediný umí náležitě obrobit kola pro tramvajový typ 15T. Je proto vytížen ve dne v noci, a to doslova – podle našich odhadů zvládají pracovníci odbavit zhruba tři kusy tramvají denně. Dalším důvodem je pak prodloužení kilometrických proběhů vozů 15T o několik desítek tisíc kilometrů, tím se podařilo vyřešit skluz v pracích, který Opravna tramvají (ale také drtivá většina dodavatelů náhradních dílů) nabrala vlivem kritické personální situace během pandemie koronaviru.
První zpráva je fajn - soustruh jede. Druhá zpráva - prodloužení km proběhů - teda nevim... :-k :-k :-k

A to, co se děje v ulicích letos od září, nemá obdoby. Sice provoz vždycky po prázdninách zhoustne, ale teď je opravdu kolaps dopravy skoro denně. A to nejlepší - předvánoční mumraj - je teprve před námi.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 12.10.2021 16:15
od demon
von Špilberk píše:
12.10.2021 9:07
Akorát, že to vypadá jako maskovací operace, any NĚKDO nemusel přiznat, že se mu něco nepovedlo, a že máme problémy (s vozy, řidiči, penězi).
Já jsem si nevšiml že by to někdo maskoval a dokonce ani že by měl tu potřebu.
Tohle je přece leta známý fakt a jedno souvisí s druhým, takže to snadná řešení opravdu nemá.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 12.10.2021 14:26
od Radek
P_V píše:
12.10.2021 12:52
Jak se to uvádí u křižovatky 4 směrů, kde počet srdcovek závisí na tom, jak to prostorově vyjde?
Tak, jak to prostorově vyjde :) . Třeba se uvádí při rekonstrukci 1x18 apod.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 12.10.2021 13:52
od kruťák
von Špilberk píše:
12.10.2021 9:07
nějaká kusá kolej na Republice (která navíc vznikne za x měsíců)
Neni ta vypsaná zakázka teprve na projektovou dokumentaci? Kolik měsíců (či spíše let) to pak trvá, když jde všechno hladce?

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 12.10.2021 12:52
od P_V
Radek píše:
11.10.2021 15:06
PV: počty srdovek.
Jak se to uvádí u křižovatky 4 směrů, kde počet srdcovek závisí na tom, jak to prostorově vyjde?

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 12.10.2021 12:24
od Ústečák
Jo tak, už to chápu. :)

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 12.10.2021 10:46
od von Špilberk
Ústečák píše:
12.10.2021 10:29
A fakt nikdo nerovná, aby nám tu správně blikaly čtverečky.
Já vím, já to vysvětlovat nepotřebuju. Nastiňoval jsem pohled cestujícího, který musí opustit předčasně tramvaj. Např. sám mám problém nějakým svým kamarádům vysvětlovat čerpání přestávky mimo vůz. Nechápou to. Ještě nějak poberou střídání se svačinářem, ale skákání z vozu na vůz fakt vůbec.
Takže vysvětlovat někomu, kdo musí z tramvaje, že tramvaj se musí otočit, protože někdo chce jet i na druhou stranu, a protože bla, bla, bla...
Cestující to fakt nezajímá, takže ano - je to nutné, ale vypadá to blbě a dobrou reklamu nám to nedělá. A o tom jsem mluvil.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 12.10.2021 10:29
od Ústečák
Obratové časy nás tu taky trápí, jelikož se nám jakákoliv nepravidelnost neuvěřitelně natahuje tím, že se přes všední den prakticky nedá umazávat zpoždění.

A fakt nikdo nerovná, aby nám tu správně blikaly čtverečky. 8-) Prvotní zájem je, aby se minimalizoval dopad na cestující, pak na řidiče. Z toho ale plyne, že se tomu člověk věnovat musí. Obracení do času je v odpovídajících případech žádoucí, nejde jen o cestující v tramvaji, ale i o ty, kteří čekají na tramvaj do centra. A pokud za sebou jedou tři zpožděné 9 do Řep, pak je fakt nejlepší první otočit do času řekněme přes vozovnu. Cestující pobere ta druhá, která stejně pojede hned z konečné zpět, a první výrazně umenší od vozovny do centra rozestup mezi spoji. Do toho samozřejmě vstupují také BP, střídání a tak. To se všechno zohledňuje.

Je to ale fakt případ od případu.