Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 12.10.2021 9:07

Ústečák píše:
12.10.2021 8:04
Tyhle výkřiky, že je všechno šoto, co se mně trochu nepozdává, mě tu fakt nebaví.
A já ten výraz šoto vždycky myslím s takovou láskou a něhou... :lol:
Ústečák píše:
12.10.2021 8:04
Jak se hodí předjízdná nástupní ve Spořilově a jak chybí ta u výstupní.
A kdo nutil DP, aby ji zrušil :?: Nezrušil si ji náhodou DP sám :?: :roll:
Ústečák píše:
12.10.2021 8:04
Pohled od řízení dopravy...
Pohled od řízení tramvaje je zase ten, že mít ve špičce na Spořilově pro l.11 7 minut na obrat je :prase . Podobně průletové jsou teď všechny linky s pauzou mimo vůz. Třeba l. 19 má na Pankráci 6 minut a na Lehovci 8 minut ( i když na Lehovci by mohla mít víc), takže to je jistě nesmírně milovaná linka (řidiči i dispečinkem). Kombinace utažených obratových časů, utažených jízdních dob, rozkopané Prahy a vylepšeného LV, kdy jsou nějakou linkou zaplácnuté i smyčky dříve volné (Synkáč, Žižkov), vytvořila stav, který nějaká kusá kolej na Republice (která navíc vznikne za x měsíců) nevyřeší. Ale nejsem proti, aby vznikla. :smt102
Akorát, že to vypadá jako maskovací operace, any NĚKDO nemusel přiznat, že se mu něco nepovedlo, a že máme problémy (s vozy, řidiči, penězi). Tak to zamaskuje další akcí, která to trochu vylepší, ale zase ne moc. :wink:

A ještě si můžeme dát pohled cestujícího, jelikož magistrát a vedení DP si vytkly za cíl návrat cestujících do MHD. Ovšem pokud jezdíme metodou náhodného výstřelu, díra - 3 tramvaje - díra a pokud vyhazujeme lidi před cílem jejich cesty, aby se tramvaj správně seřadila v počítači, tak tento způsob přesvědčování lidí, aby se vrátili do MHD, se mi zdá poněkud nešťastný. [-o<

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 189
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Ústečák » 12.10.2021 8:04

Bobik píše:
11.10.2021 18:29
Tak já chápu, že se to šoto musí maskovat za něco smysluplnýho. :lol:
Tyhle výkřiky, že je všechno šoto, co se mně trochu nepozdává, mě tu fakt nebaví. Přelévá se to sem z uřvaných zelených a debatě to neprospívá, jen ji to destruuje.

Pohled od řízení dopravy, který se sem snažím vnést, je, že současný stav manipulačních tratí v centru prostě nestačí. Stačí půlhodinový odklon tří linek, kdy se nám prohází pořadí, čili běžná záležitost, a rázem je bordel v půlce města. Ve smyčkách nevychází koleje, nevychází střídání, vláčkuje se a vznikají "díry". Musí se obracet po trase a odstavovat do času, prohazovat pořadí, ale kde? Na konečných to jde kvůli hustotě provozu výjimečně. Florenc je plná hned. A co nám zbývá dál? Nakonec se to nabaluje a rovnání trvá hodiny. Vysmívanou kusou kolej na Barrandově používám denně, obdobně odstavnou v Modřanech. Jak se hodí předjízdná nástupní ve Spořilově a jak chybí ta u výstupní. To jsou všechno věci, které nejsou tolik patrné, ale výsledný bugr zaregistruje každý.

Ty kusé koleje fakt pomohou. Byť trať přes ul. Na Florenci ideálně s odstavnou kolejí by samozřejmě zase byla něco úplně jiného. 🙂

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 12.10.2021 7:46

Karosák píše:
12.10.2021 4:51
Tak obnovení (manipulační) trati, nebo alespoň její části v ul. Na Florenci bychom asi uvítali raději...
Na Florenci majitelé realit nesouhlasí, ale můžou to zkusit na druhou stranu: jednokolejná bloková smyčka Nám.Rep. - V Celnici - Masaryk. nádr.
Tam snad tramvaj nikdy nejezdila, takže mnohem víc šoto. :twisted:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 12.10.2021 7:38

9001 píše:
10.10.2021 18:47
A důvod? Tohle se klukům z Vrchní stavby nestává, spíš končí dříve.
Odpověď...
V současnosti probíhající rekonstrukce tramvajové tratě na nábřeží Edvarda Beneše v úseku mezi Čechovým a Štefánikovým mostem měla podle původních plánů skončit v pátek 15. října. Během prací jsme ale v místech pro přesun nové trati narazili na železobetonové konstrukce nábřežních zdí, které byly výše, než jsme čekali a než bylo uvedeno v projektové dokumentaci. Museli jsme ji proto nechat upravit dle skutečnosti a umožnit TSK, aby zdi mohla nejdříve opravit a zaizolovat, něž na nich postavíme nové tramvajové těleso.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 12.10.2021 4:51

Tak obnovení (manipulační) trati, nebo alespoň její části v ul. Na Florenci bychom asi uvítali raději, když je to i trochu stranou, ale ... :smt102

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 11.10.2021 18:29

Tak já chápu, že se to šoto musí maskovat za něco smysluplnýho. :lol:

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 189
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Ústečák » 11.10.2021 18:14

Florenc právě výrazně nestačí.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 11.10.2021 17:32

Ehmm, zrovna tady se nabízí smyčka Florenc. Nějak mi z tý kusý koleje na Republice spíš čouhá šoto, maskovaný pohádkou o odstavech. Už vidím chcíplotinu, vraženou zrovna mezi dav turistů před Obecním domem... :lol:

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 189
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Ústečák » 11.10.2021 16:51

P_V: Zlepšení operativnosti. V centru nám zoufale chybí odstavná místa, kam se dají vystrčit vozy po nehodách či se závadami. Rozumím, že to navenek není tolik vidět, ale jde o podstatnou součást snahy o stabilitu systému. A ještě víc nám chybí možnosti otáčet vlaky na trati.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1545
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Radek » 11.10.2021 15:06

PV: počty srdovek.

K nábřeží: Během prací jsme v místech, kam jsme měli přesunout novou trať, narazili na železobetonové konstrukce nábřežních zdí, které byly výše, než jsme čekali, a než bylo uvedeno v projektové dokumentaci. Museli jsme ji proto u projektanta nechat upravit dle skutečnosti a umožnit TSK, aby si zdi mohla nejdříve opravit a zaizolovat, než na nich postavíme nové tramvajové těleso. V mezičase jsme realizovali ostatní práce tak, abychom případný skluz zkrátili na minimum. Povedlo se nám jej zkrátit na dva týdny. Cestujícím i řidičům se nicméně omlouváme za nepříjemnosti,“
https://www.dpp.cz/spolecnost/pro-media ... em-nabrezi

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 11.10.2021 13:42

Na jednu stranu chtějí maximální odhlučnění, mazání, pryžové rohože a L profily (vejde se to vůbec nad strop metra?). Na druhou stranu tam budou minimálně využívané výhybky a srdcovky, které kromě finančních nákladů budou generovat i hluk.

Co znamenají ta čísla v šifře "konstrukce 3x6"?

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1545
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Radek » 11.10.2021 11:29

Chystá se rekonstrukce Revoluční včetně křižovatky Nám. Republiky.
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/460750
Stávající konstrukce tramvajové trati v úseku náměstí Republiky je tvořena kolejnicí NT1 na betonových pražcích a povrchem z velké dlažby. Nová konstrukce trati bude tvořena kolejnicí NT1 na dřevěných pražcích s povrchem z velké dlažby. Bude se jednat o konstrukce 3x6 a konstrukci 1x1, na kterou bude navazovat kusá kolej v délce cca 33 metrů ve směru k ul. Na Příkopě.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 11.10.2021 11:13

Nekaž fóry :P
Jinak ta opěrná zeď podél vozovky není už dlouho úplně fresh, takže se obávám, že ten nový plnohodnotný pruh brzy zabere stavba a bude se opravovat zeď 8-[

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 189
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Ústečák » 11.10.2021 7:49

A nebyl problém spíš s tou nábřežní zdí? V tom vršku před esíčkem u Štefánikova mostu se vrtali nějak dlouho a taky tam koleje chyběly zdaleka nejdéle..

Že by zdržovali stavbu kvůli nedostatku vozů, mi přijde jako už trochu divoká konspirace. :)

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1545
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Radek » 11.10.2021 6:26

No, tak to bude možná chtít vypravit víc retrovlaků. :)

Odpovědět