Hlavně se v oblasti Most - Litvínov předpokládal další rozvoj sítě. Jak po městě, tak i k průmyslovým závodům v okolí.jaluh píše:Víš, proč jsou tak velké? Jaký tam byl v minulosti provoz? Nějak podobně mi připadá vozovna tram v Košicích.MM-Mikulovsky píše: 2.) Právě jsem se vrátil z Mostu, Livínova a Chomutova - uvědomujete si jak společný DP prvních dvou uvedených měst má excelentně nadimenzovanou kapacitu pro TRAM ve dvou vozovnách?
Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ale vždyť přece (s výjimkou nehod) žádná vozovna nemusí být mimo prázdniny odříznuta od sítě. Vždy se dá použít dvojce kaliforňanů a křižovatky opravovat/rekonstruovat po půlkách. Když to šlo na Synkáči, může to jít i kdekoli jinde. Rekonstrukce samotné dlouhé trati k izolovaným vozovnám se dá pak bez problémů stihnout o prázdninách a navíc vůbec není problém k odstavování použít některé velkokapacitní smyčky, kterých zatím máme tři .MM-Mikulovsky píše:(..) vyřazení jedné vozovny v plném provozu
-
- Uživatel
- Příspěvky: 354
- Registrován: 29.4.2006 20:34
- Bydliště: na vesnici, vedle HK a nyní i Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Víš, proč jsou tak velké? Jaký tam byl v minulosti provoz? Nějak podobně mi připadá vozovna tram v Košicích.MM-Mikulovsky píše: 2.) Právě jsem se vrátil z Mostu, Livínova a Chomutova - uvědomujete si jak společný DP prvních dvou uvedených měst má excelentně nadimenzovanou kapacitu pro TRAM ve dvou vozovnách?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ke kapacitě TRAM vozoven a jejího možného rozšíření:
1.) I kdyby nebyl ekvivalent cca 80ks T3 odstaven, tak vyřazení jedné vozovny v plném provozu (mimo prázdniny = v jiných odstavovnání vozů, tak, že přesahují námezníky = NEBEZPEČÍ (a porušování předpisů)!
2.) Právě jsem se vrátil z Mostu, Livínova a Chomutova - uvědomujete si jak společný DP prvních dvou uvedených měst má excelentně nadimenzovanou kapacitu pro TRAM ve dvou vozovnách?
3.) Ano, (nejen) kapacitní vozovna by měla být na síť TT napojena alespoň dvěma tratěma - u zmiňované MO i PA jsem realizaci druhých uváděl (MO - Vypich a PA - Dvorce)!
1.) I kdyby nebyl ekvivalent cca 80ks T3 odstaven, tak vyřazení jedné vozovny v plném provozu (mimo prázdniny = v jiných odstavovnání vozů, tak, že přesahují námezníky = NEBEZPEČÍ (a porušování předpisů)!
2.) Právě jsem se vrátil z Mostu, Livínova a Chomutova - uvědomujete si jak společný DP prvních dvou uvedených měst má excelentně nadimenzovanou kapacitu pro TRAM ve dvou vozovnách?
3.) Ano, (nejen) kapacitní vozovna by měla být na síť TT napojena alespoň dvěma tratěma - u zmiňované MO i PA jsem realizaci druhých uváděl (MO - Vypich a PA - Dvorce)!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Trochu je problém, že pro novou vozovnu potřebuješ poměrně velký pozemek. A ten něco stojí.P_V píše:Jinak radši nové vozovny na nových místech.
Kdyby odstavené nestálo nefunkčních jakoby 80x T3 a kdyby se některé nereko tak je ve vozovnách místa dost. Takže můj názor je, že nic nového netřeba stavět, Praha není zas tak veliká. (autobusy mají na levém břehu jen jednu garáž a taky existují)
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
zdravím a omlouvám se za narušení debaty o navýšení kapacity vozoven. Jen že jsem zaznamenal, že se vrchní stavba připravuje na reko Vinohradské již celkem intenzivně. Kromě maluvek na komunikaci a tratovém tělese jsou v ulici U nákladového nádraží vyskládána kolejová pole..
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Nenavyšoval bych kapacitu vozoven, co jsou připojené jen jednou a to hodně dlouhou tratí. Je tu dlouhá nájezdová vzdálenost, vyšší pravděpodobnost nedostupnosti, a v důsledku toho + větší kapacity i větší problém, jak při výluce kapacitu nahradit. Motol=problém. Hloubětín je velmi vhodná lokalita pro rozšíření, trati jsou tam dvě (vyjma toho kousku u Balabenky...). Jinak radši nové vozovny na nových místech.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
V Motole by šlo přistavět druhé patro, v Brně je patrová vozovna tr. Komín, tak proč nepřistavět v Motole...:]
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
A dražší nápad by nebyl?von Špilberk píše:V Motole navrhuji rozšíření deponovací kapacity pomocí lodě vyražené vedle haly DO do svahu. Taková jednolodní stanice metra, to by 5 - 6 kolejí určitě dalo. A vešly by se i dvě lodě vedle sebe.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
To by nešlo. Plocha je podle územního plánu zeleň a součást ÚSESu (Územní systém ekologické stability).MM-Mikulovsky píše: máme ještě MO s mnoha volnými pozemky okolo - to a zase i ve vlastnictví HL.M.Prahy (např. tato rozsáhlá parcela č.61 přímo proti výjezdu z MO).
Takže hlavní rezerva je HL a ÚD.
A úspory mají také dvě strany. Sice se při rozšíření existující vozovny ušetří pár vedoucích míst a nějací hlídači, ale víc tramvají stejně znamená víc depáků. A nová vozovna by zase ušetřila mnoho vozokilometrů a časovou mzdu řidičů. Vždyť zatažení (a výjezd) z Modřan na PA trvá 3/4 hodiny. To je ročně určitě hodně jalových kilometrů. (Modřany - PA je asi 15 km)
Navíc vybudování supervozovny by mohlo přinášet potíže třeba při výlukách (opravy TT) nebo opravách samotné vozovny.
V Motole navrhuji rozšíření deponovací kapacity pomocí lodě vyražené vedle haly DO do svahu. Taková jednolodní stanice metra, to by 5 - 6 kolejí určitě dalo. A vešly by se i dvě lodě vedle sebe.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jo viděl jsem je vyskládaný za garážema Klíčov..mixik píše:pánové, možná nic nového, ale já to zjistil až dneska. vždy jsem si říkal co dp dělá s těma panelama když rekonstrují TT? no přeci je prodají. takže se asi nelikvidují. já myslel že jo.
nechcete si koupit panel? prověřený roky v těžkém provozu...... kde se skladují:
50°7'7.513"N, 14°31'0.006"E
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Mixík: Tak ono pod Tatrovky na stavbu a nebo nějakou příjezdovou cestu po otočení nejsou špatný. Přece jenom je to beton a autům shnilé žlábky nevadí.
- mixik
- Uživatel
- Příspěvky: 617
- Registrován: 07.10.2008 23:04
- Bydliště: Přívory - Všetaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
pánové, možná nic nového, ale já to zjistil až dneska. vždy jsem si říkal co dp dělá s těma panelama když rekonstrují TT? no přeci je prodají. takže se asi nelikvidují. já myslel že jo.
nechcete si koupit panel? prověřený roky v těžkém provozu...... kde se skladují:
50°7'7.513"N, 14°31'0.006"E
nechcete si koupit panel? prověřený roky v těžkém provozu...... kde se skladují:
50°7'7.513"N, 14°31'0.006"E
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Všiml jsem si tam teď drobné překážky, vedení vn.MM-Mikulovsky píše:b) No máš pravdu celkem (včetně současného tzv. nádražíčka) 196 x 38 metrů ...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
1.) Pozemek u KO - dobře neproveditelné, ale byť PA, SA, VO a ŽI jsou zcela obklopeny zástavbou, tak máme ještě MO s mnoha volnými pozemky okolo - to a zase i ve vlastnictví HL.M.Prahy (např. tato rozsáhlá parcela č.61 přímo proti výjezdu z MO).P_V píše:MMM: Označený pozemek v Kobylisích je bývalá pískovna, zavezená komunálním odpadem (nejspíš malá únosnost) a poté zrekultivovaná. Takže 25etý lesík vykácet, hlínu skrýt, smetí odvozit...
Na pozemku v Hloubětíně je větračka od metra, ale tak by tam chyběly dvě koleje, žádný problém. Další zajímavé místo je mezi TT a vozovnou, kde se nyní chaoticky skladuje jakýsi čurbes.
Navíc:
a) zvětšení deponační kapacity zrovna v MO by odpovídalo předpokládaným potřebám sítě TT (uváděny vozovna - seznam konečných, do nichž/z nichž by byly výjezdy/zátahy):
KO - KO, Sídl. Ďáblice + nové TT do Bohnic
HL - Lehovec, St.Hloubětín, Harfa, Nádr. Vysočany, Palmovka, Výstav.Holešovice, Špejchar
MO - Sídl. Řepy, BH s Vypichem (díky propojce MO - Vypich), Radlická, Sídl. Barrandov + její prodloužení
PA - PA + prodloužení na jih (minimálně na Dvorce), Spořilov + prodloužení na JM, Nádr. Braník, Sídl. Modřany + prodloužení na Libuš,
SA - UDDP s Černokosteleckou, Nádr. Hostivař se Zahr. městem (náhradou obr. Radošovická), Kubánské a Čechovo nám.
VO - DŠ + prodloužení na Dědinu a dlouhou Míli, Petřiny, Podbaba + prodloužení TT do Suchdolu
ŽI - Jarov(Spojovací), Olš. hřbit + nová TT Malešice (či územím nynějšího NNŽ)
b) při provedení "pouze" odstavná hlídaná a ohraničená (oplocená/obezděná) plocha (ať již zastřešená či nikoliv) by bylo záhodno uvažovat nad jejím víceúčelovým využitím = v noci (cca 19 až 7hod.) odstaveny TRAM a přes den (cca 7 až 19 hod.) parkoviště P+R. To by alespoň trochu mohlo ulevit od IAD přetížené Plzeňské přes Košíře k Andělu a ještě by DPP měl slušnou jistotu pravidelného vedlejšího příjmu!
2.) HL:
a) Větračka od metra je asi [urlhttp://mapy.cz/#x=14.530803&y=50.106924&z=18&l=15&rp=m&t=s&u=u&umc=9hRKQxYCVi¨=%C4%8Dtvr%C5%A5%20Praha%209%2C%20Praha%2C%20okres%20Hlavn%C3%AD%20m%C4%9Bsto%20Praha]to označené "A"[/url], takže ty cca 2 odstavné koleje by tam stejně mohly být - jen by na ně byl vjezd až za tou větračkou z vedlejší koleje.
b) No máš pravdu celkem (včetně současného tzv. nádražíčka) 196 x 38 metrů západně od vjezdové části objízdné koleje je skutečně velmi slušná plocha na níž by se mělo v pohodě vlézt cca 10 kolejí vedle sebe a na každou z nich 4 až 5 souprav TRAM o délce cca 30m = celkem by se na obou nyní více méně zahálejících plochách v těsném okolí hal HL dalo deponovat asi 80 až 100 souprav!
Jinak se nesmí zapomenout, že rozšíření deponačních ploch v rámci současných provzoven místo výstavby další nové by významně uspořilo provozní náklady (nebylo by třeba zřizovat několik míst vedoucích pro různé profese potřebné na vozovně či v případě HL, kde by nové deponovací plochy byly součástí uzavřeného jediného areálu, by nebylo nutné navišovat počty strážících pracovníků atd.).