Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4083
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 09.9.2012 11:17

jaluh píše:
MM-Mikulovsky píše: 2.) Právě jsem se vrátil z Mostu, Livínova a Chomutova - uvědomujete si jak společný DP prvních dvou uvedených měst má excelentně nadimenzovanou kapacitu pro TRAM ve dvou vozovnách?
Víš, proč jsou tak velké? Jaký tam byl v minulosti provoz? Nějak podobně mi připadá vozovna tram v Košicích.
Hlavně se v oblasti Most - Litvínov předpokládal další rozvoj sítě. Jak po městě, tak i k průmyslovým závodům v okolí.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od thriller2 » 09.9.2012 9:56

MM-Mikulovsky píše:(..) vyřazení jedné vozovny v plném provozu
Ale vždyť přece (s výjimkou nehod) žádná vozovna nemusí být mimo prázdniny odříznuta od sítě. Vždy se dá použít dvojce kaliforňanů a křižovatky opravovat/rekonstruovat po půlkách. Když to šlo na Synkáči, může to jít i kdekoli jinde. Rekonstrukce samotné dlouhé trati k izolovaným vozovnám se dá pak bez problémů stihnout o prázdninách a navíc vůbec není problém k odstavování použít některé velkokapacitní smyčky, kterých zatím máme tři :zadnice .

jaluh
Uživatel
Příspěvky: 354
Registrován: 29.4.2006 20:34
Bydliště: na vesnici, vedle HK a nyní i Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od jaluh » 09.9.2012 8:56

MM-Mikulovsky píše: 2.) Právě jsem se vrátil z Mostu, Livínova a Chomutova - uvědomujete si jak společný DP prvních dvou uvedených měst má excelentně nadimenzovanou kapacitu pro TRAM ve dvou vozovnách?
Víš, proč jsou tak velké? Jaký tam byl v minulosti provoz? Nějak podobně mi připadá vozovna tram v Košicích.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.9.2012 0:26

Ke kapacitě TRAM vozoven a jejího možného rozšíření:
1.) I kdyby nebyl ekvivalent cca 80ks T3 odstaven, tak vyřazení jedné vozovny v plném provozu (mimo prázdniny = v jiných odstavovnání vozů, tak, že přesahují námezníky = NEBEZPEČÍ (a porušování předpisů)!
2.) Právě jsem se vrátil z Mostu, Livínova a Chomutova - uvědomujete si jak společný DP prvních dvou uvedených měst má excelentně nadimenzovanou kapacitu pro TRAM ve dvou vozovnách?
3.) Ano, (nejen) kapacitní vozovna by měla být na síť TT napojena alespoň dvěma tratěma - u zmiňované MO i PA jsem realizaci druhých uváděl (MO - Vypich a PA - Dvorce)!

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 08.9.2012 20:38

P_V píše:Jinak radši nové vozovny na nových místech.
Trochu je problém, že pro novou vozovnu potřebuješ poměrně velký pozemek. A ten něco stojí.
Kdyby odstavené nestálo nefunkčních jakoby 80x T3 a kdyby se některé nereko tak je ve vozovnách místa dost. Takže můj názor je, že nic nového netřeba stavět, Praha není zas tak veliká. (autobusy mají na levém břehu jen jednu garáž a taky existují)

HOnzula
Uživatel
Příspěvky: 194
Registrován: 23.9.2010 16:53

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od HOnzula » 08.9.2012 20:08

zdravím a omlouvám se za narušení debaty o navýšení kapacity vozoven. Jen že jsem zaznamenal, že se vrchní stavba připravuje na reko Vinohradské již celkem intenzivně. Kromě maluvek na komunikaci a tratovém tělese jsou v ulici U nákladového nádraží vyskládána kolejová pole..

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4083
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 08.9.2012 12:13

Nenavyšoval bych kapacitu vozoven, co jsou připojené jen jednou a to hodně dlouhou tratí. Je tu dlouhá nájezdová vzdálenost, vyšší pravděpodobnost nedostupnosti, a v důsledku toho + větší kapacity i větší problém, jak při výluce kapacitu nahradit. Motol=problém. Hloubětín je velmi vhodná lokalita pro rozšíření, trati jsou tam dvě (vyjma toho kousku u Balabenky...). Jinak radši nové vozovny na nových místech.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 08.9.2012 12:07

V Motole by šlo přistavět druhé patro, v Brně je patrová vozovna tr. Komín, tak proč nepřistavět v Motole...:]

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od XSC » 08.9.2012 11:37

von Špilberk píše:V Motole navrhuji rozšíření deponovací kapacity pomocí lodě vyražené vedle haly DO do svahu. Taková jednolodní stanice metra, to by 5 - 6 kolejí určitě dalo. A vešly by se i dvě lodě vedle sebe.
A dražší nápad by nebyl? :-)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 08.9.2012 10:36

MM-Mikulovsky píše: máme ještě MO s mnoha volnými pozemky okolo - to a zase i ve vlastnictví HL.M.Prahy (např. tato rozsáhlá parcela č.61 přímo proti výjezdu z MO).
(-X To by nešlo. Plocha je podle územního plánu zeleň a součást ÚSESu (Územní systém ekologické stability).
Takže hlavní rezerva je HL a ÚD.

A úspory mají také dvě strany. Sice se při rozšíření existující vozovny ušetří pár vedoucích míst a nějací hlídači, ale víc tramvají stejně znamená víc depáků. A nová vozovna by zase ušetřila mnoho vozokilometrů a časovou mzdu řidičů. Vždyť zatažení (a výjezd) z Modřan na PA trvá 3/4 hodiny. To je ročně určitě hodně jalových kilometrů. (Modřany - PA je asi 15 km)
Navíc vybudování supervozovny by mohlo přinášet potíže třeba při výlukách (opravy TT) nebo opravách samotné vozovny.

V Motole navrhuji rozšíření deponovací kapacity pomocí lodě vyražené vedle haly DO do svahu. Taková jednolodní stanice metra, to by 5 - 6 kolejí určitě dalo. A vešly by se i dvě lodě vedle sebe. 8-)

HOnzula
Uživatel
Příspěvky: 194
Registrován: 23.9.2010 16:53

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od HOnzula » 07.9.2012 22:51

mixik píše:pánové, možná nic nového, ale já to zjistil až dneska. vždy jsem si říkal co dp dělá s těma panelama když rekonstrují TT? no přeci je prodají. takže se asi nelikvidují. já myslel že jo.

nechcete si koupit panel? prověřený roky v těžkém provozu......
070920121158.jpg
kde se skladují:
50°7'7.513"N, 14°31'0.006"E
Jo viděl jsem je vyskládaný za garážema Klíčov..

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 07.9.2012 21:46

Mixík: Tak ono pod Tatrovky na stavbu a nebo nějakou příjezdovou cestu po otočení nejsou špatný. Přece jenom je to beton a autům shnilé žlábky nevadí.

Uživatelský avatar
mixik
Uživatel
Příspěvky: 617
Registrován: 07.10.2008 23:04
Bydliště: Přívory - Všetaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mixik » 07.9.2012 21:41

pánové, možná nic nového, ale já to zjistil až dneska. vždy jsem si říkal co dp dělá s těma panelama když rekonstrují TT? no přeci je prodají. takže se asi nelikvidují. já myslel že jo.

nechcete si koupit panel? prověřený roky v těžkém provozu......
070920121158.jpg
kde se skladují:
50°7'7.513"N, 14°31'0.006"E
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4083
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 07.9.2012 20:30

MM-Mikulovsky píše:b) No máš pravdu celkem (včetně současného tzv. nádražíčka) 196 x 38 metrů ...
Všiml jsem si tam teď drobné překážky, vedení vn. :(

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.9.2012 19:54

P_V píše:MMM: Označený pozemek v Kobylisích je bývalá pískovna, zavezená komunálním odpadem (nejspíš malá únosnost) a poté zrekultivovaná. Takže 25etý lesík vykácet, hlínu skrýt, smetí odvozit...
Na pozemku v Hloubětíně je větračka od metra, ale tak by tam chyběly dvě koleje, žádný problém. Další zajímavé místo je mezi TT a vozovnou, kde se nyní chaoticky skladuje jakýsi čurbes.
1.) Pozemek u KO - dobře neproveditelné, ale byť PA, SA, VO a ŽI jsou zcela obklopeny zástavbou, tak máme ještě MO s mnoha volnými pozemky okolo - to a zase i ve vlastnictví HL.M.Prahy (např. tato rozsáhlá parcela č.61 přímo proti výjezdu z MO).
Navíc:
a) zvětšení deponační kapacity zrovna v MO by odpovídalo předpokládaným potřebám sítě TT (uváděny vozovna - seznam konečných, do nichž/z nichž by byly výjezdy/zátahy):
KO - KO, Sídl. Ďáblice + nové TT do Bohnic
HL - Lehovec, St.Hloubětín, Harfa, Nádr. Vysočany, Palmovka, Výstav.Holešovice, Špejchar
MO - Sídl. Řepy, BH s Vypichem (díky propojce MO - Vypich), Radlická, Sídl. Barrandov + její prodloužení
PA - PA + prodloužení na jih (minimálně na Dvorce), Spořilov + prodloužení na JM, Nádr. Braník, Sídl. Modřany + prodloužení na Libuš,
SA - UDDP s Černokosteleckou, Nádr. Hostivař se Zahr. městem (náhradou obr. Radošovická), Kubánské a Čechovo nám.
VO - DŠ + prodloužení na Dědinu a dlouhou Míli, Petřiny, Podbaba + prodloužení TT do Suchdolu
ŽI - Jarov(Spojovací), Olš. hřbit + nová TT Malešice (či územím nynějšího NNŽ)

b) při provedení "pouze" odstavná hlídaná a ohraničená (oplocená/obezděná) plocha (ať již zastřešená či nikoliv) by bylo záhodno uvažovat nad jejím víceúčelovým využitím = v noci (cca 19 až 7hod.) odstaveny TRAM a přes den (cca 7 až 19 hod.) parkoviště P+R. To by alespoň trochu mohlo ulevit od IAD přetížené Plzeňské přes Košíře k Andělu a ještě by DPP měl slušnou jistotu pravidelného vedlejšího příjmu!
2.) HL:
a) Větračka od metra je asi [urlhttp://mapy.cz/#x=14.530803&y=50.106924&z=18&l=15&rp=m&t=s&u=u&umc=9hRKQxYCVi&uml=%C4%8Dtvr%C5%A5%20Praha%209%2C%20Praha%2C%20okres%20Hlavn%C3%AD%20m%C4%9Bsto%20Praha]to označené "A"[/url], takže ty cca 2 odstavné koleje by tam stejně mohly být - jen by na ně byl vjezd až za tou větračkou z vedlejší koleje.
b) No máš pravdu celkem (včetně současného tzv. nádražíčka) 196 x 38 metrů západně od vjezdové části objízdné koleje je skutečně velmi slušná plocha na níž by se mělo v pohodě vlézt cca 10 kolejí vedle sebe a na každou z nich 4 až 5 souprav TRAM o délce cca 30m = celkem by se na obou nyní více méně zahálejících plochách v těsném okolí hal HL dalo deponovat asi 80 až 100 souprav!

Jinak se nesmí zapomenout, že rozšíření deponačních ploch v rámci současných provzoven místo výstavby další nové by významně uspořilo provozní náklady (nebylo by třeba zřizovat několik míst vedoucích pro různé profese potřebné na vozovně či v případě HL, kde by nové deponovací plochy byly součástí uzavřeného jediného areálu, by nebylo nutné navišovat počty strážících pracovníků atd.).

Odpovědět