Koukám že jsem si odjel na dva dny v nesprávnou dobu a je tady zase spousta veselých názorů
MM-Mikulovsky: Teda chtěl bych mít tak dobré oko jako Ty. Fakt. Vidím hodně nerovností, ale že by se od výluky začaly kolejnice vlnit ve žlabech, ve kterých jsou zatlačený z obou stran v gumě, to jsem fakt neviděl. Zítra mrknu. Kolejnice vlnící se ve žlabech jsem viděl v Rumunsku. Ale tam místo gumy byla jemná drť.
Vzdouvající se kolejnice většinou místo zvednutí šestimetrového panelu vyrve kus gumy. Opět by to šlo fyzikálně odůvodnit, ale nemám na to. A než mě někdo bude brát za slovo, tak vyzdvižený panel jsem už taky viděl, akorát že to byla o něco lehčí VL15 (půldruhého metru na délku).
Nejsem odpovědná osoba k tomu, abych psal zda, jak a kdy se bude něco v tomto úseku opravovat, ale přesto bych rád decentně krotil nálady, které tady panují - pokud by se v průběhu jara kolejnice nějak zkracovaly, tak na to stačí pár hodin výluky, třeba o víkendu nebo v noci. Rozhodně by se neopakovala výluka v podobné délce, jak nepřímo plynulo z některých vyjádření.
Samozřejmě, že v únoru obvykle mrzne. Ale předpověď vypadala slušně. No nakonec to bylo tak, jak to bylo. Ale musíme si uvědomit ještě jeden aspekt - neméně důležitý - a to je samotná příprava takovéhle akce. Všechny rekonstrukce a opravy čehokoliv v Praze je třeba časově koordinovat a to nejen z hlediska zájmů DP, ale i z hlediska jiných subjektů včetně vlivu úředního šimla. A věci, které jsou méně urgentní logicky zaujímají méně lukrativní časová období. Tedy k nábřeží - byl tady kus trati, kde byla reálná obava, že může dojít během roku k havárii. Nicméně na teplé měsíce už bylo připraveno nějaké množství akcí, omezujících dopravu a daný úsek nelze zavřít s nimi současně - pozor, nejedná se jenom o akce kolejové DP, ale všeobecně o všechny uzávěry a najít logiku v tom, kdy lze jakou stavbu projednat není jednoduché. Na nábřeží bylo například potřeba odklonit IAD na náplavku a to taky příslušné orgány nemusí povolit v létě. No a když už se něco časově stabilizuje, tak se to ruší jen pokud je předpoklad opravdu vážného průseru pro který neexistuje řešení. Pokud se místo živic použil štěrk a možná dojde k dodatečné úpravě kolejnic, je to furt provedená akce a aplikované řešení. Neříkám že výsledek je dokonalý, ale je. Kdyby bylo 30 cm sněhu, tak se to určitě zrušilo a pracovníci by se poslali třeba uklízet sníh. Mimochodem, napadlo vás někdy, že výluky se plánují i s ohledem na kapacity lidských zdrojů?