Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kasme » 13.3.2012 17:42

odpolední průjezd nábřežím kpt. Jaroše
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/tr ... 12/120313/
Praha7.cz píše: Vážená paní vedoucí,
upřesňuji Vám def. povrchové úpravy TT ul. M. Horákové v úseku Hradčanská – Letenské nám.:

- TT v úseku křižovatka Špejchar – smyčka Špejchar je zatravněna
- TT v úseku smyčka Špejchar – ul. U Sparty – ve výluce 2.6. – 31.8.2012 bude provedeno 3. podbití a TT zadlážděna žulovou dlažbou
- TT v úseku ul. U Sparty – Letenské nám. – bude v definitivu zatravněna po 3. podbití v roce 2013
- zatravněn nebude prostor u nových zastávek tram Sparta – směr centrum a Korunovační – směr z centra – tento prostor podél celých zastávek bude zadlážděn žulovou dlažbou

Doufám, že tato odpověď již bude dostačující.

S pozdravem

Kalíšek Josef - INŽ, a. s.
Na Moráni 360/3
128 00 Praha 2

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Radek » 09.3.2012 17:44

Dle Ropidího Facebooku bude výluka Nábř. kpt. Jaroše zkrácena do 23.3.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Marek B. » 09.3.2012 3:41

Absolut to tu vyčerpávajícím způsobem napsal, já bych snad jen dodal, že vzhledem k danému zvolenému řešení a panujícím podmínkám není výsledek žádná tragédie, bez problémů se jezdí plnou traťovou rychlostí. Jinak ambicí samozřejmě je, aby daná oprava vydržela co nejdéle, peněz není neomezený počet a sypou se nám i jiné úseky, i ty co nejsou v letošním plánu výluk (tam mě konkrétně znepokojuje Revoluční a oblouky v Nuslích).

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 08.3.2012 22:08

Koukám že jsem si odjel na dva dny v nesprávnou dobu a je tady zase spousta veselých názorů :)

MM-Mikulovsky: Teda chtěl bych mít tak dobré oko jako Ty. Fakt. Vidím hodně nerovností, ale že by se od výluky začaly kolejnice vlnit ve žlabech, ve kterých jsou zatlačený z obou stran v gumě, to jsem fakt neviděl. Zítra mrknu. Kolejnice vlnící se ve žlabech jsem viděl v Rumunsku. Ale tam místo gumy byla jemná drť.

Vzdouvající se kolejnice většinou místo zvednutí šestimetrového panelu vyrve kus gumy. Opět by to šlo fyzikálně odůvodnit, ale nemám na to. A než mě někdo bude brát za slovo, tak vyzdvižený panel jsem už taky viděl, akorát že to byla o něco lehčí VL15 (půldruhého metru na délku).

Nejsem odpovědná osoba k tomu, abych psal zda, jak a kdy se bude něco v tomto úseku opravovat, ale přesto bych rád decentně krotil nálady, které tady panují - pokud by se v průběhu jara kolejnice nějak zkracovaly, tak na to stačí pár hodin výluky, třeba o víkendu nebo v noci. Rozhodně by se neopakovala výluka v podobné délce, jak nepřímo plynulo z některých vyjádření.

Samozřejmě, že v únoru obvykle mrzne. Ale předpověď vypadala slušně. No nakonec to bylo tak, jak to bylo. Ale musíme si uvědomit ještě jeden aspekt - neméně důležitý - a to je samotná příprava takovéhle akce. Všechny rekonstrukce a opravy čehokoliv v Praze je třeba časově koordinovat a to nejen z hlediska zájmů DP, ale i z hlediska jiných subjektů včetně vlivu úředního šimla. A věci, které jsou méně urgentní logicky zaujímají méně lukrativní časová období. Tedy k nábřeží - byl tady kus trati, kde byla reálná obava, že může dojít během roku k havárii. Nicméně na teplé měsíce už bylo připraveno nějaké množství akcí, omezujících dopravu a daný úsek nelze zavřít s nimi současně - pozor, nejedná se jenom o akce kolejové DP, ale všeobecně o všechny uzávěry a najít logiku v tom, kdy lze jakou stavbu projednat není jednoduché. Na nábřeží bylo například potřeba odklonit IAD na náplavku a to taky příslušné orgány nemusí povolit v létě. No a když už se něco časově stabilizuje, tak se to ruší jen pokud je předpoklad opravdu vážného průseru pro který neexistuje řešení. Pokud se místo živic použil štěrk a možná dojde k dodatečné úpravě kolejnic, je to furt provedená akce a aplikované řešení. Neříkám že výsledek je dokonalý, ale je. Kdyby bylo 30 cm sněhu, tak se to určitě zrušilo a pracovníci by se poslali třeba uklízet sníh. Mimochodem, napadlo vás někdy, že výluky se plánují i s ohledem na kapacity lidských zdrojů?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 07.3.2012 16:43

9001: Podstatná je pravděpodobnost, že něco takového nastane. Až bude výluka v červnu a napadne 20 cm sněhu nebo bude -15, myslím, že nikdo neřekne ani slovo.
Před 2 lety byla v prosinci výluka na Krejcárku, také se hrozně divili, když jim do toho nasněžilo a začalo mrznout.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3858
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 07.3.2012 16:26

Bobik píše:Minimálně 11 cm? :shock: To je dobrej blábol. Jo takhle 1,1 cm (nebo 11 mm), tomu bych už věřil. Samozřejmě že teplota má na roztažnost železa vliv, ale TAKOVOU roztažnost to železo zas nemá. 8-) :D
http://www.youtube.com/watch?v=ZMVyWU-dccA

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 07.3.2012 15:48

von Špilberk: Realita V lednu bylo skoro na krátké rukávy :lol:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 07.3.2012 14:57

Absolut píše:. Ano, asi to byla chyba, to je pravda. Třeba se z ní poučíme.
Poučení: V únoru mrzne.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.3.2012 12:53

Absolut píše:MM-Mikulovsky: Blábol je tvrdit, že je někde o 11 cm kolejnice víc. To je naprostá kravina. O 11 cm kolejnice víc tam bude ve chvíli, kdy dojde ke vzdutí a na vzdutém úseku se naměří o 11 cm větší délka než je délka trati v daném místě. ... Pokud je v tomto úseku o 11 cm kolejnice víc, tak je o mnoho centimetrů víc na každém traťovém úseku!
Dnes poránu/dopoledne jsem po tom jel s l.3 2xDC a 2xZC - v úseku (narozdíl od jiných míst) je okem viditelné, jak se kolejnice (v možnostech daných šířkou žlabů) vlní do boku.
Na vzdutí bych rozhodně nečekal, páč ty nyní ve žlabech vzpříčené křivolaké kolejnice půjdou v případě vzdutí vzhůru jedině i s nyní rovně osazenými panely!

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 7080 » 07.3.2012 10:23

9001 píše:Když ještě budeme brát v úvahu, že trat je poměrně slušném stínu, tak to snad nebude tak hrozné...

Výluka se bude muset opakovat na 100%, ale doufám že tak za 5 let s aplikací W tram resp nějaké sofistikované technologie a ne BKV :-)
Nevím, kde ten stín máš, trať je ve směru od jihu k severu a od vody je stín jen od stromů. Takže polední sluníčko svítí a svítí.
Pár let si počkáme a vyměníme i s kusem křižovatky na Palačáku.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 07.3.2012 8:19

Když ještě budeme brát v úvahu, že trat je poměrně slušném stínu, tak to snad nebude tak hrozné...

Výluka se bude muset opakovat na 100%, ale doufám že tak za 5 let s aplikací W tram resp nějaké sofistikované technologie a ne BKV :-)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 06.3.2012 23:56

Díky za vzorečky. 8-) Nicméně jak píše kolega Absolut.
Pak tu taky máme i ostatní vlivy, nejedná se o "laboratorní" podmínky, kde máme kus železa na ponku, rovnoměrně zahříváme a měříme.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 06.3.2012 23:10

P_v: Teplotní rozdíl je třeba počítat vyšší. Zatímco při -15 stupních má kolejnice taky -15, při +30 nemá +30, ale víc.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 06.3.2012 23:07

MM-Mikulovsky: Blábol je tvrdit, že je někde o 11 cm kolejnice víc. To je naprostá kravina. O 11 cm kolejnice víc tam bude ve chvíli, kdy dojde ke vzdutí a na vzdutém úseku se naměří o 11 cm větší délka než je délka trati v daném místě. To se ještě nestalo. Až se to stane, pokud se to stane, tak potom to tak bude. Pokud je v tomto úseku o 11 cm kolejnice víc, tak je o mnoho centimetrů víc na každém traťovém úseku!

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od XSC » 06.3.2012 23:02

P_V píše:Jen by mě zajímalo, jak se budou ty centimetry nahánět. V jednom místě se vyřízne a pak se mocně zatáhne, aby se celé nábřeží ráčilo posunout k místu výřezu? Nebo se to celé odgumuje a zagumuje, nebo se bude řezat na více místech...
Počká se na vzdutí, pak bude jasné, kde řezat :-)

Odpovědět