Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
trainzjohny: Tak ona ta zastávka je nyní ve vzdálenosti 2xT a ještě kousek od světel. Tj. nějakých 34 metrů. A je dlouhá dnad 70 metrů, tj. na 5xT.
Samozřejmě je to nekoncepční zastávka. Ovšem geneze jejího vzniku je složitější. Již od roku 1999 uvažovala Praha 1 o úpravě zastávek Lazarská pro denní provoz. Jenže byly to jen takové povrchní úvahy. zastávky všechny za křižovatkou nešly, bo směrem ke Karláku by každá druhá tramvaj už zablokovala frekventovaný trojúhelník Lazarská. Takže úvaha šla směrem k zastávkám před křižovatkou. Jenže to zas narazilo na nutnost zrcadla ve směru od Národní třídy a zastávky v oblouku. To by asi zvládnout šlo. Stejně jako od Karláku měla být zastávka pro dvě soupravy s tím, že linka z Myslíkovy by měla na výjezdu ostrůvek snížený a počkala by si vždy na vjezd na první pozici. To fungovat mohlo. Zároveň mohl být zajištěn bezbariérový přímý přístup k výtahu národní třídy.
Jenže při rekonstrukci Myslíkovy to předpokládalo odsun zastávky Myslíkova do středu ulice, což byl plán, ale Praha 1 a 2 nakonec opravu ulice udělaly v režimu obnovy povrchu, nikdo na to nedohlédl, a kvůli průjezdu aut (zachovanému z Odborů) se zastávka vysunula zpátky skoro ke Spálené. Což úpravu Lazarské zazdilo definitivně, stejně jako odpor toho kostela k dělání jakýchkoli mysů v nočních zastávkách ve Spálené.
Kdyby se podařilo výše uvedené, měli bychom denní zastávky Lazarská a Myslíkovu uprostřed ulice. K tomu měla být zastávka Štěpánská dc nad křižovatkou - to se ještě snad povede. No ale jelikož se nepovedla ani Myslíkova, ani Lazarská, vznikl paskvil jménem Žitná, který se snaží nabídnout tu pestupní vazbu na Václavák. Jako obyvateli okolí Pavláku se mi cesta na Václavák zrychlila 2x a opravdu nemusím pěšky. Nicméně zastávka, pokud by zůstala, v což nevěřím, by mohla být spíše blíže SSZ, cca jako na Pavláku dc. A naopak na druhé straně se plánovalo přisunutí zastávky u Techniky zpět ke křižovatce spolu s možnou splítkou. Tak aby na sebe navazovaly konce obou zastávek a lidé nepřecházeli mezi vozy. Zároveň se ze zastávky u Techniky měl prodloužit chodník podél kolejí směrem k Resslově - místo toho přímého pruhu aut. A z něho udělat povrchový přechod pouze přes rameno Resslovy směr Pavlák, aby chodci nemuseli třeba při přestupu na 176 do podchodu.
Samozřejmě je to nekoncepční zastávka. Ovšem geneze jejího vzniku je složitější. Již od roku 1999 uvažovala Praha 1 o úpravě zastávek Lazarská pro denní provoz. Jenže byly to jen takové povrchní úvahy. zastávky všechny za křižovatkou nešly, bo směrem ke Karláku by každá druhá tramvaj už zablokovala frekventovaný trojúhelník Lazarská. Takže úvaha šla směrem k zastávkám před křižovatkou. Jenže to zas narazilo na nutnost zrcadla ve směru od Národní třídy a zastávky v oblouku. To by asi zvládnout šlo. Stejně jako od Karláku měla být zastávka pro dvě soupravy s tím, že linka z Myslíkovy by měla na výjezdu ostrůvek snížený a počkala by si vždy na vjezd na první pozici. To fungovat mohlo. Zároveň mohl být zajištěn bezbariérový přímý přístup k výtahu národní třídy.
Jenže při rekonstrukci Myslíkovy to předpokládalo odsun zastávky Myslíkova do středu ulice, což byl plán, ale Praha 1 a 2 nakonec opravu ulice udělaly v režimu obnovy povrchu, nikdo na to nedohlédl, a kvůli průjezdu aut (zachovanému z Odborů) se zastávka vysunula zpátky skoro ke Spálené. Což úpravu Lazarské zazdilo definitivně, stejně jako odpor toho kostela k dělání jakýchkoli mysů v nočních zastávkách ve Spálené.
Kdyby se podařilo výše uvedené, měli bychom denní zastávky Lazarská a Myslíkovu uprostřed ulice. K tomu měla být zastávka Štěpánská dc nad křižovatkou - to se ještě snad povede. No ale jelikož se nepovedla ani Myslíkova, ani Lazarská, vznikl paskvil jménem Žitná, který se snaží nabídnout tu pestupní vazbu na Václavák. Jako obyvateli okolí Pavláku se mi cesta na Václavák zrychlila 2x a opravdu nemusím pěšky. Nicméně zastávka, pokud by zůstala, v což nevěřím, by mohla být spíše blíže SSZ, cca jako na Pavláku dc. A naopak na druhé straně se plánovalo přisunutí zastávky u Techniky zpět ke křižovatce spolu s možnou splítkou. Tak aby na sebe navazovaly konce obou zastávek a lidé nepřecházeli mezi vozy. Zároveň se ze zastávky u Techniky měl prodloužit chodník podél kolejí směrem k Resslově - místo toho přímého pruhu aut. A z něho udělat povrchový přechod pouze přes rameno Resslovy směr Pavlák, aby chodci nemuseli třeba při přestupu na 176 do podchodu.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Ale cesta z I.P.P na Václavák je nyníwillyjeff píše:Souhlasím s tím, že má zkušenost se opírá její čerstvé zprovoznění, takže lidé o tom doopravdy nevěděli. Ale o její stálosti bych velmi rád zapochyboval. Doopravdy se musí Praha pyšnit tím, že má nejkratší zastávkové vzdálenosti?
lepší pěšky než tramvají, protože přestup jak na Karláku tak na Národce je na draka ...
O metru radši ani nemluvím.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Souhlasím s tím, že má zkušenost se opírá její čerstvé zprovoznění, takže lidé o tom doopravdy nevěděli. Ale o její stálosti bych velmi rád zapochyboval. Doopravdy se musí Praha pyšnit tím, že má nejkratší zastávkové vzdálenosti?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
1000% souhlas.trainzjohny píše:Podle mě není tak využívaná protože většina lidí zatím moc neví že tam je a na jak dlouho tam je. Ale užitečná rozhodně je a osobně bych se přimlouval za její stabilní verzi (s patřičnou úpravou SSZ) ale dal bych jí na vzdálenost 2xT od světel, tedy přímo proti stanici v protisměru.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Podle mě není tak využívaná protože většina lidí zatím moc neví že tam je a na jak dlouho tam je. Ale užitečná rozhodně je a osobně bych se přimlouval za její stabilní verzi (s patřičnou úpravou SSZ) ale dal bych jí na vzdálenost 2xT od světel, tedy přímo proti stanici v protisměru.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
To je zajímavý. Já tam šel okolo tedy jen jenou. Minulý pátek tak v půl šesté odpoledne a na zastáve čekalo 7 lidí (zejména na linky do Vodičkovy) a z přijíždějících tramvají vždy tz každé tak 3 lidé vystoupili, někteří zkutečně také přecházeli o tramvaj dozadu. Nicméně sloupek mohl být 10 metrů od křižovatky a délka volna alespoň 15 sekund, ne těch asi 12, co tam je, takže druhý vlak stihne projet jen výjimečně.
Re: Tramvajové tratě
Taky jsem tu zastávku "vyzkoušel" a nastupovali se mnou asi čtyři lidi a někdo i vystupoval (linka 3). Čočky na stůj, takže tram by stejně stála. Řekl bych, že se ta zastávka může ujmout, lidi si časem zvyknou.willyjeff píše:Za 4 kola na lince 24 mi nastoupil/vystoupil na dané zastávce 1 cestující.
Re: Tramvajové tratě
lépe bych to nepopsal. Bezpečnostní zastavovací místo je velice pěkné přirovnáníwillyjeff píše:zastávka funguje spíše jako bezpečnostní zastavovací místo. Tramvaj zastaví, lidi na chodníku koukají, proč u nich zastavila tramvaj, zacinká a rozjede se. Celý efekt je jen ten, že člověku uteče jeden cyklus na následné křižovatce. Za 4 kola na lince 24 mi nastoupil/vystoupil na dané zastávce 1 cestující.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
zastávka funguje spíše jako bezpečnostní zastavovací místo. Tramvaj zastaví, lidi na chodníku koukají, proč u nich zastavila tramvaj, zacinká a rozjede se. Celý efekt je jen ten, že člověku uteče jeden cyklus na následné křižovatce. Za 4 kola na lince 24 mi nastoupil/vystoupil na dané zastávce 1 cestující.
Re: Tramvajové tratě
Jsem zvědavý na provoz; pokud to bude fungovat a navýšení JD tram nebude velké, byl bych pro. Při téměř každodenní cestě "technika -> Václavské náměstí" jsem měl 2 možnosti řešení - buď jít na zastávku 3+24 před křižovatkou KN (tedy podchodem, "zpět") a doufat, nebo jít pěšky, což mi empiricky přišlo lepší a rychlejší...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Teď v létě to souvisí s výlukou. Nicméně iniciátorem asi budu opravdu já. napsali jsme tu možnost do podkladů pro soutěž na úpravu Karlova nám., co Praha 2 před dvěma lety vypisovala. Byl u toho i přesun zastávky Štěpánská dc nad křižovatku a úprava křižovatky karlovo nám s povrchovými přechody od Resslovy přes moráňskou větev a od techniky přes auta v Resslově (prodloužením zastávky u techniky ke křižovatce).martyn píše:Já tu informaci mám z oběžníku, tudíž ještě dodám, že zastávka bude standardně pro dva vlaky.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 601
- Registrován: 02.12.2006 23:31
- Bydliště: Praha 13-Stodůlky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Já tu informaci mám z oběžníku, tudíž ještě dodám, že zastávka bude standardně pro dva vlaky.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
V prázdninovém provozu bych problém neviděl.MOp píše:Tuto informaci slysim prvne. Bude zajimave sledovat ten cvrkot tramvaji, jak se stosuji v kolonach az do krizovatky KN..
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Tramvajové tratě
myslím, že název "Odborů" by se ujal
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Tramvajové tratě
škoda že se ta zastávka nemůže jmenovat třeba Myslíkova