Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Zakutaleny.banan
Uživatel
Příspěvky: 93
Registrován: 14.2.2007 11:14

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Zakutaleny.banan » 11.5.2010 22:31

Jenom laicka otazka - dnes jsem jel tram 20 ze Smichovskeho nadrazi na Andel, ktera mela na orientaci konecnou zastavku "Kralovka"... Chvili jsem dumal kde ta zastavka je a hledal ji na "jezevciku" uvnitr tramvaje, ale marne - a to i ve chvili, kdy na vnitrni "nevimjaksetomuodbornerika" krabici s nazvy nasledujicich zastavek naskocil na poslednim sikmem policku "Prasny most" a tudiz se cele me hledani omezilo jen na trate smer Podbaba a Divoka Sarka...
Z ulice "Pod Kralovkou" bych tipoval, ze je to nekde pobliz Malovanky, ale tam ta tramvaj nemirila ani velice zhruba, jedine ze by na Prasnem moste dala zpatecku...
Diky za vysvetleni. 8-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 21.4.2010 16:29

Absolut píše:Pánové, prosím, využijte pro tyhle debaty soukromé zprávy nebo hospodu.
Jak vidím problém je tady v tom, že ty jediný si byl schopný reagovat normálně. Toho hold jeden nejmenovaný schopný není.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 21.4.2010 16:19

Pánové, prosím, využijte pro tyhle debaty soukromé zprávy nebo hospodu.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6713
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od demon » 21.4.2010 16:01

9001 píše:Demon Mohl by sis odpustit svoje výlevy? Fakt jsou dost trapné..
Trapné výlevy ?
Mno, když od člověka s vyjadřováním jako máš ty, to zní skoro jako pochvala... :lol:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 21.4.2010 15:27

Demon Mohl by sis odpustit svoje výlevy? Fakt jsou dost trapné.

Reagoval jsem spíš na MM, který psal, že 4 minuty jsou v praxi dost málo na přehození řízení i na normálním kalifornanu.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6713
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od demon » 21.4.2010 15:07

Absolut píše:Nějak jsem nepochopil, proč pan MOp duplicitně zopakoval moji informaci.
To je přece jasný.
Protože by to speciálně uživateli 9001 jen jednou nestačilo ! :lol:

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od kruťák » 21.4.2010 15:02

Absolut píše:Nějak jsem nepochopil, proč pan MOp duplicitně zopakoval moji informaci.
Protože jste ji nejspíš oba začali psát v 13:07, ale pan MOp si zřejmě každé písmenko lépe vychutnával, a proto ji psal déle :lol:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 21.4.2010 14:53

Nějak jsem nepochopil, proč pan MOp duplicitně zopakoval moji informaci.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od MOp » 21.4.2010 14:11

Pro méně chápavého 9001 ještě jednou a doufám naposledy:
Problém NENÍ v nezvládání obracení na Kalifornanu, problém by nastal v případě, kdyby se jezdilo přes pevný přejezd umístěný před vjezdem do vozovny 3. Odtamtud je to dle mapy.cz do zastávky Motol ještě nějakých 250 m. To JE problém a o tom zde nějakou dobu hovoříme.
Zástupce zhotovitele si u DPP vyžádal povrchovou spojku Kalifornien k zastávce Motol (minimalne z duvodu zajisteni prestupu na BUS), bude ji mít od vrchní stavby připravenou v zastávce Motol. Tečka.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 21.4.2010 14:08

9001: Nepochopil jsi o čem ta debata byla. Interval 4 minuty by se nestíhal kdyby se používal pevný přejezd u vozovny, ale jezdilo se s cestujícími až do zastávky Motol. Proto bude u zastávky Motol kaliforňan.

Karosák: Jo.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 21.4.2010 13:59

Nevím o co jde. Dyt takhle se končilo na NNŽ a zvládalo se to.

Obracení v intervalu 4 minuty není problém, taky na Hostivaři končili 2 linky a taky měli mezi sebou 4 minuty. Spíš vidím zase hledání problému kde není.

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Jakub » 21.4.2010 13:40

V realitě ty 4 minuty budou asi maso, ale pokud vím, tak v mapě jízdních dob a podobných dokumentech je uváděn minimální obratový čas na kolejový přejezd 4 minuty, tedy teoreticky to vychází.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 21.4.2010 13:09

Isidor píše:
MOp píše:Jenomže ona jen ta samotná změna stanoviště trvá 2-3 minuty. No a za zbývající 1-2 minuty se opravdu nedostaneš od přejezdu u vozovny Motol do Motola a zpět!
Teoreticky by pro urychlení obratu šlo obsadit obě kabiny v koncovém úseku dvěma řidiči (jako obratové čety u metra), ale pro několikaměsíční výluku je to samozřejmě blbost. Příklad použití v Brně: http://www.youtube.com/watch?v=A3YCWhPaBuc
Kde to v tom Brně končilo na druhé straně? Nebyli tam dva řidiči furt - tak jako před pár lety při výluce Ďáblic (kvůli výstavbě metra do Letňan), kdy v Praze jezdili dvě spojené KT8 Střelničná - Ládví (samozřejmě tady přehazovali po třech zastávkách na obou koncích a navíc jistě nestahovali PTG - 600V mezi vozy nepřechází)?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 21.4.2010 12:52

johndj píše:
MOp píše:Prejezd je u vozovny Motol, nikoliv v Motole. Nedalo by se jezdit ve 4 minutovem intervalu.
Myslim, ze by se tam jezdit po 4 minutach jezdit dalo. Tramvaj by prijela na Motol,vysadila cestujici, ridic by presel na druhe stanoviste, mezitim by cestujici zase nastoupili, a odjel by smerem centrum s tim, ze by u vozovny prejel. Trochu mi to reseni pripomina metro. Jenom uznavam, ze by to mozna bylo chvilema maso na ostruvku, ale proc tedy neumoznit nastup z druhe strany, tedy z koleji. KTcka prece maji dvere na obou stranach. 4 minuty na zajeti obrat zas neni tak malo casu, ne?
Vestavěný přejezd (úvraťová propojovací výhybka) u vozovny Motol je za zastávkou ZC - těsně před odbočením vlevo do horních vjezdových vrat vozovny a běžně pojížděná jako sjezdová (čili v běžném provozu ZC i DC "naštěstí" – v přímém směru povolených 30km/h)
V tomto případě "žel" by toto uspořádání požadovalo jako jediné teoretické řešení vystavět jeden dočasný ostrůvek na koleji DC za tímto přejezdem (to by snad těsně za odbočením do vozovny nebyl problém), ale 4 minuty na přehození řízení je v praxi dost málo a stejně navíc nereálných, protože nikdy tramvaje nejedou na sekundu přesně - čímž se s předchozí či následující někdy přímo "sjedou" a máš rozdíl skoro i 0 sekund!
Pro lidi se navíc ztrácí vazby na bus v zastávce Motol.

Jezdil jsem loni jedno odpoledne, na jednu vyhověnou ze dvou vlastních žádostí, s KT8D5N (2. byla na "staré" KT8) na 33 Kubáň - Hostivař a tam na přehazování řízení u "kaliforňana" bylo vidět:
1.) stála-li předchozí tram v nástupní, tak přehazovala většina řidičů již ve výstupní a přes kalifornien se vlastně zpětně pohybovala
2.) byla-li nástupní prázdná, najeli prvně do ní a pak teprve přehazovali řízení.

U druhé varianty se přechází z jednoho konce tram na druhý jednou, ale i tak skutečně mnoho ridičů přehazovalo v klidu (zaprvé stejně nemůže jet dokud se nástupní neuvolní a zadruhé tolik lidí "neočumuje") ve výstupní i když museli přejít tam a zpět dvakrát! A netvrďte mi, že mi přehazování extra trvalo kvůli mé malé praxi v něm, protože jistě za to odpoledne jsem jej udělal víckrát než před tím.

Vždyť je toho kupa, co se má udělat:
1.) vypnout řízení a nechat řídící páku ve správné poloze
2.) sklopit hrazdu se zpětným zrcátkem (neuděláš-li riskuješ, že ji někde o něco - někoho "sejmeš", protože konce KT přeci jen výrazně vybočují ven z oblouku)
3.) stáhnout PTG
4.) přestavit "odpojovač-uzemňovač" z polohy I. do 0 (na "staré" je jen na stanovišti A s polohami I., II. a ZEM, tak že se přepíná jen jednou)
5.) vzít si své věci (není dobré si tam nechávat cokoliv, ale rozhodně né doklady, peníze) a správně i vozovou knihu (skoro nikdo jistě nedělá a tzv. noty - desky s JŘ atd. jsou dodány dvoje a přenášet netřeba)
6.) zajistit kabinu - zavřít všechna okýnka a řádně zamknout
7.) přejít cca 30 metrů na druhou stranu vozu (včetně zdolání středního nízkopodlažního článku - takže obezřetně, neběhat)
8.) odemknout druhou kabinu (nemáš-li tašku na rameno většinou potřebuješ ji odložit - u „nového KT“ využiješ obě ruce, protože odemykáš zámek + kličkou vlevo nahoře „pojistku“ tam následně na dveře zatlačíš a posléze teprve je suneš vlevo)
9.) odložit věci v kabině (kolikrát jsem slyšel od kolegů, že je cestující někdy po přehazování směrů KT upozornili na jejich vlastní tašku za kabinou)
10.) přestavit "odpojovač-uzemňovač" z polohy 0 do I. (na "staré" je jen na stanovišti A s polohami I., II. a ZEM, tak že se přepíná jen jednou)
11.) zvednout PTG
12.) zapnout řízení - musíš chvíli podržet, aby se správně "přetáhli" data v APEXU (palubní počítač s hlášením zastávek, přehazováním radiových výhybek atd.)
13.) nastavit hrazdu se zpětným zrcátkem

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Isidor » 21.4.2010 12:34

MOp píše:Jenomže ona jen ta samotná změna stanoviště trvá 2-3 minuty. No a za zbývající 1-2 minuty se opravdu nedostaneš od přejezdu u vozovny Motol do Motola a zpět!
Teoreticky by pro urychlení obratu šlo obsadit obě kabiny v koncovém úseku dvěma řidiči (jako obratové čety u metra), ale pro několikaměsíční výluku je to samozřejmě blbost. Příklad použití v Brně: http://www.youtube.com/watch?v=A3YCWhPaBuc

Odpovědět